فرآیند بهبودی بعد از کاشت ریش

روش های کاشت ریش

با پیشرفت تجهیزات و فناوری های کاشت مو، مردان بیشتری به دنبال گزینه هایی برای بهبود رشد موهای صورت خود هستند. کاشت ریش و سبیل یک روش بسیار مؤثر است که به مردانی که در رشد ریش مشکل دارند، اجازه می دهد تا نواحی دچار ریزش را پر کنند یا با استفاده از پیوند مو، موهای صورت خود را پرپشت کنند. همچنین از کاشت ریش برای مردانی که قصد رشد موهای صورت برای پوشاندن جای زخم یا سوختگی، را دارند نیز استفاده می شود.


اگر می خواهید پیوند ریش انجام دهید، ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که در هر مرحله از جراحی، به ویژه دوره نقاهت و بهبودی، چه انتظاری باید داشته باشید. طبیعیست که در مورد هر عمل جراحی استرس باشید، حتی یک جراحی کم خطر مانند کاشت مو. خبر خوب در مورد کاشت ریش این است که دوره نقاهت آن معمولاً بسیار سریع است و درد و ناراحتی بسیار کمی دارد، اکثر مردانی که روش کاشت ریش را انتخاب می کنند در عرض چند روز بعد از پیوند به فعالیت های عادی خود باز می گردند.


روش های کاشت ریش

کاشت ریش یک روش سرپایی است، این بدان معناست که نیازی به بستری شدن در یک مرکز جراحی یا بیمارستان ندارید، البته یک نفر باید شما را به خانه برساند تا بتوانید راحت استراحت کنید. روش های سرپایی معمولاً کمتر تهاجمی هستند و خطرات کمتری نسبت به جراحی هایی با نیاز به بستری دارند؛ از آنجایی که کاشت ریش زمانی که توسط یک جراح باتجربه انجام شود بسیار ایمن است، نیازی نیست که بیماران برای مدت طولانی پس از اتمام عمل تحت نظر باشند. تکنیکی که جراح کاشت مو استفاده می کند، به طور قابل توجهی بر روند بهبودی متقاضی پیوند ریش تأثیر می گذارد؛ روش های کاشت ریش به طور کلی در دو روش خلاصه می شوند که به نام های FUE (استخراج واحد فولیکولی) و FUT (پیوند واحد فولیکولی) شناخته می شوند. تفاوت این دو روش در نحوه برداشت فولیکول های مورد نیاز برای پیوند می باشد ؛ در روش FUT برداشت گرافت ها به صورت نواری از پوست سر می باشد که اسکار بر جای می گذارد و دوران بهبودی بیشتری نیاز دارد، از طرف دیگر در روش FUE برداشت گرافت ها به صورت تکی و جداگانه انجام می شود که کمترین عوارض احتمالی و ریکوری بسیار کوتاهی را خواهد داشت.


توجه به این نکته مهم است که وقتی فولیکول های مو از ناحیه اهداکننده خارج شدند، فقط با استفاده از یک روش به ناحیه مورد نظر پیوند می شوند، در این مرحله، جراح برش های کوچکی در ناحیه ریش ایجاد کرده و فولیکول های مو در زوایای مناسب برای رشد طبیعی قرار می گیرند. هنگامی که فولیکول ها در محل جدید خود ثابت شدند، به طور طبیعی رشد کرده و به مرور زمان ریش بیمار را پر می کنند.

آیا بیهوشی بر بهبودی کاشت ریش تاثیر دارد؟


آیا بیهوشی بر بهبودی کاشت ریش تاثیر دارد؟

اکثر روش های کاشت مو، برای انجام پیوند ریش، نیازی به بیهوشی عمومی ندارند و به متقاضیان معمولاً در هر دو ناحیه اهداکننده و گیرنده بی حسی موضعی داده می شود تا درد از بین برود، همچنین آرام بخشی برای حفظ آرامش و راحتی در طول کل عمل نیز تجویز می شود. بیهوشی عمومی برای کاشت مو، کاشت ابرو یا کاشت ریش غیر ضروری است و انجام این کار خطراتی را به همراه دارد؛ پس از جراحی بیماران به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارند. اگرچه برخی از متقاضیان کاشت ریش در مورد به هوش و بیدار بودن در طول جراحی میترسند، اما بی حسی موضعی و آرام بخش به طور کلی ایمن تر هستند و بهبودی را بسیار آسان تر می کنند. توجه به این نکته مهم است که اگرچه بی حسی موضعی ایمن تر از بیهوشی عمومی است، اما این بدان معنا نیست که بیماران می توانند با خیال راحت بلافاصله پس از کاشت ریش به کارهای روزمره خود بپردازند، بسیار مهم است که هماهنگ کنید تا کسی بعد از جراحی شما را به خانه برساند، زیرا ممکن است از آرامبخش و هر گونه داروی ضد درد دچار گیجی شوید.


بهبودی بعد از کاشت ریش

پس از جراحی، هم پوست سر (ناحیه اهدا کننده) و هم صورت در ناحیه ریش نیاز به مراقبت ویژه دارند؛ مهمترین نکته این است که در چند روز اول فشاری به این نواحی وارد نکنید. ممکن است متوجه پوسته پوسته شدن، خون خشک شده و خارش در حین بهبودی شوید، بدیهی است که باید از خاراندن پوست این ناحیه ها خودداری کنید، اما همچنین باید از خیس شدن و دست زدن به صورت و بانک مو نیز در پنج روز اول خودداری کنید؛ پس از گذشت این دوره، تمیز کردن آرام ناحیه با آب و صابون اشکالی ندارد.


تجربه هرکسی در مورد دوران بهبودی بعد از پیوند ریش متفاوت است، اما اکثر افراد در یک دوره بسیار کوتاه به بهبودی می رسند.


مرحله اول بهبودی: بلافاصله پس از جراحی کاشت ریش

ممکن است از داروهای آرام بخش احساس کسالت کنید و پس از اینکه توسط تیم جراحی پاکسازی شدید، برای کمک به بهبودی و جلوگیری از عفونت، پماد آنتی بیوتیک روی ناحیه اهدا کننده اعمال می شود. در این مرحله، بسیار مهم است که از دست زدن به صورت و خیس شدن آن خودداری کنید. همچنین استراحت بلافاصله پس از پیوند ریش بسیار مهم است، راحت باشید و به بدن خود فرصت بهبودی بدهید؛ در صورت نیاز برای کنترل هر گونه درد یا ناراحتی از دارو استفاده کنید.


مرحله دوم بهبودی: چند روز ابتدایی بعد از پیوند ریش

احتمالاً بعد از چند روز از پیوند ریش احساس بهتری خواهید داشت، اگرچه ممکن است ناحیه ریش شما خارش داشته باشد. ممکن است متوجه شوید که پوسته های کوچکی در اطراف موهای کاشته شده ایجاد می شود، این نشان می دهد که پوست در حال بهبودی است. در این روزها همچنان باید از خیس شدن صورت خود اجتناب کنید، مراقبت های بعد از کاشت ریش که توسط پزشک توصیه شده را به دقت پیروی کنید و از فعالیت های شدید، خم شدن، بلند کردن اجسام سنگین و هر چیزی که ممکن است باعث تعریق شما شود، خودداری کنید.

رشد موهای پس از کاشت ریش


مرحله سوم ریکاوری: دو هفته اول پس از کاشت ریش

نهایتاً بعد از 5 روز می توانید صورت خود را با آب و صابون بشویید، بسیار ملایم باشید و از آب خیلی گرم یا خیلی سرد استفاده نکنید. در پایان پوست خود را به آرامی خشک کنید؛ پیوندها را مالش ندهید. 7 روز بعد از کاشت ریش، تمام پوسته ها از بین می روند و پس از 10 روز باید بهبود پیدا کنید. البته بهترین زمان برای شستشو و اصلاح ریش کاشته شده باید توسط پزشک متخصصتان مشخص شود.


رشد موها پس از کاشت ریش

پس از حدود دو هفته، موهای کاشته شده در ریش شروع به ریزش می کنند؛ این طبیعی است، فولیکول ها در حال تجربه شوک هستند و برای مدتی رشدی مشاهده نمی کنید. باید یک دوره 2 تا 3 ماهه منتظر بمانید تا فولیکول های پیوند شده دوباره رشد مو را شروع کنند. زمانی که منتظر رشد مجدد موهایتان هستید، ممکن است صبر زیادی نیاز داشته باشید، خیلی به خودتان سخت نگیرید؛ مطمئن باشید زمانی که موهای شما شروع به رشد مجدد در ناحیه ریش کرد، این کار را برای همیشه ادامه می دهد. در اکثر افرادی که کاشت ریش انجام داده اند از ماه سوم شروع به مشاهده رشد ریش کاشته شده می کنند و تا شش ماهگی، موها باید به طور فعال رشد کنند و پس از یک سال، شما می توانید نتایج کامل کاشت ریش را ببینید.


زمانی که موهای کاشته شده ریش شروع به رشد کرد، می توانید آنها را به هر شکلی که می خواهید اصلاح کنید؛ اگرچه موهای برداشته شده از پوست سر کمی رنگ و بافت متفاوت از ریش دارند، اما نتایج بسیار طبیعی به نظر می رسند.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958