عوارض بلفاروپلاستی

پلک ها اغلب اولین ناحیه صورت هستند که علائم پیری را نشان می دهند؛ در واقع، پف زیر چشم، افتادگی پلک های پایین، پف کردگی پلک های بالایی، پوست شل، چین و چروک های ریز پلک پایین و پوستی که از پلک های بالایی آویزان است، می تواند شما را مسن تر از آنچه هستید نشان دهد. همچنین افتادگی، پوست اضافی و پوست آویزان می تواند بینایی را مختل کند.


بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی، که معمولاً به آن جراحی پلک می گویند، می تواند راهی عالی برای بهبود ظاهر پلک فوقانی، کاهش کیسه های پلک پایین یا معکوس کردن علائم متعدد پیری باشد. تنها با یک یا دو برش، این درمان زیبایی موثر به بیماران در منطقه مینیاپولیس کمک کرده تا حس رضایت و شادابی جدیدی از چهره خود به دست آورند. این عمل اغلب به دلایل زیبایی انجام می شود با این حال اگر افتادگی پوست شروع به انسداد بینایی کند، ممکن است از نظر پزشکی ضروری شود. این روش نتایجی طبیعی به همراه دارد و می تواند چشم ها را بازتر و جوان تر نشان دهد؛ بر اساس شرایط بیمار، بلفاروپلاستی می تواند برای بهبود ظاهر پلک بالا، پلک پایین یا هر دو استفاده کرد. نتایج بلفاروپلاستی را در گروه نتایج طولانی مدت در نظر میگیرند و میزان ماندگاری آن به عوامل مختلفی بستگی دارد اما میتوان گفت که نتایج کامل آن در هیچ کس تا همیشه باقی نخواهد ماند.


با افزایش سن عضلات پشتیبان پلک ممکن است در حین کشش پوست ضعیف شوند که باعث می شود چربی در پلک های  بالا یا زیر چشم جمع شود؛ نتیجه می تواند ظاهر شدن کیسه های زیر چشم، افتادگی پلک ها و ابروها و پوست اضافی اطراف چشم باشد. بلفاروپلاستی چربی و پوست اضافی اطراف چشم را از بین می برد و ماهیچه ها را سفت می کند. بلفاروپلاستی یک عمل جراحی است که باید توسط جراح پلاستیک واجد شرایط انجام شود، جراح در جلسه ای با شما ملاقات خواهد کرد تا در مورد اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر، صحبت کند.

بلفاروپلاستی


چه کسانی کاندید مناسب بلفاروپلاستی هستند؟

اکثر افرادی که به دنبال جراحی پلک هستند به دنبال ظاهری جوان تر می باشند، اگر پوست شما در بالا یا زیر چشم افتاده، پلک های پف کرده یا پوست اضافی آویزان یا چین و چروک اطراف چشم دارید، ممکن است کاندید مناسب بلفاروپلاستی باشید. افراد دیگری که شرایط انجام بلفاروپلاستی را دارند کسانی هستند که پوست اضافی اطراف چشم دید آنها را مسدود می کند؛ در این صورت بیمه ممکن است هزینه های جراحی را پوشش دهد. مانند تمام روش های زیبایی، کاندیدهای خوب بلفاروپلاستی باید انتظارات واقع بینانه داشته باشند، همچنین یک معاینه فیزیکی برای اطمینان از سلامتی جسمی قبل از انجام بلفاروپلاستی نیاز است.


در جلسه مشاوره با پزشک متخصص باید تاریخچه سلامتی کامل خود را ارائه دهید، زیرا برخی از بیماری های چشمی ممکن است شما را از کاندید جراحی پلک بودن منع کند. باید قبل از انجام جراحی پلک، معاینه چشم را نیز انجام دهید تا بینایی خود را آزمایش کرده و از نظر سایر بیماری های چشمی غربالگری شوید. به دلیل اثرگذاری افزایش سن بر افتادگی پلک ها، بلفاروپلاستی در بیمارانی که در دهه 30، 40 و بالاتر هستند انجام می شود.


آیا جراحی پلک بی خطر است؟

مانند هر عمل جراحی، جراحی پلک نیز خطراتی به همراه دارد، اگرچه اکثر بیماران بهبودی سریع و بدون عارضه ای را تجربه می کنند، مهم است که با اثرات بالقوه جراحی آشنایی داشته باشید. بلفاروپلاستی معمولاً یک عمل سرپایی است و بیماران ممکن است در ساعات و روزهای بعد از جراحی متوجه برخی از عوارض مانند تورم و کبودی یا حساسیت به نور شوند، این علائم معمولاً خفیف هستند و بدون مشکل برطرف می شوند. برخی از افراد ممکن است شرایط زمینه ای از جمله دیابت و فشار خون بالا داشته باشند که احتمال بروز عوارض را افزایش می دهد، همچنین مصرف برخی داروها ممکن است بیماران را در معرض خطر افزایش عوارض جانبی در حین یا پس از جراحی قرار دهند. بحث در مورد آنها با جراح و درجه ای که می توانند خطر و پیامدهای نامطلوب مختلف را افزایش دهند گام مهمی است که قبل از هر روش انتخابی باید برداشته شود.


عوارض جانبی بلفاروپلاستی

بهبودی اولیه پس از جراحی پلک می تواند 7 تا 10 روز طول بکشد و در این مدت، شایع ترین عوارض جانبی بلفاروپلاستی رخ خواهد داد. اکثر عوارض جانبی جراحی پلک موقتی هستند و معمولاً در هفته اول پس از جراحی از بین می روند که عبارتند از:

✔ تورم و کبودی

✔ مشکل در بستن چشم ها

✔ آبریزش یا خشکی چشم

✔ تاری دید

✔ دوبینی

✔ افتادگی پلک

✔ پارگی ناکافی

✔ تحریک قرنیه


عوارض شدیدتر می تواند شامل مشکل در عملکرد پلک (باز یا بسته شدن چشم ها)، آسیب به ماهیچه های نزدیک چشم و زخم غیرمنتظره باشد. به ندرت بیماران جدا شدن زخم، کیست بخیه، اسکار خارجی، برداشتن بیش از حد پوست، برداشتن بیش از حد عضله، برداشتن ناکافی پوست یا برداشتن ناکافی عضله را تجربه خواهند کرد؛ این عوارض بسیار نادر هستند و معمولاً نتیجه یک جراح بی تجربه است.


چگونه عوارض بلفاروپلاستی را کاهش دهیم؟

برای جلوگیری از عفونت، محافظت از چشم ها در برابر باکتری ها، گرد و غبار و سایر آلودگی ها در طول دوره بهبودی اهمیت دارد، رعایت دستورالعمل های بعد از بلفاروپلاستی در مورد روش صحیح پاکسازی ناحیه چشم بسیار مهم است. اقداماتی وجود دارد که بیماران می توانند برای جلوگیری یا کاهش عوارض جانبی و ناراحتی بعد از عمل انجام دهند؛ این شامل مصرف مسکن های تجویزی یا بدون نسخه، استفاده از کمپرس سرد و بالا بردن سر هنگام خواب برای کاهش درد، تورم و کبودی است. پس از جراحی پلک، چشم ها به نور حساس تر خواهند بود، بنابراین استفاده از عینک آفتابی هنگام بیرون رفتن از خانه بسیار مهم است. دوری از سیگار و نوشیدنی های الکلی در هفته های منتهی به جراحی و حداقل دو هفته بعد از آن نیز می تواند دوره بهبودی و عوارض احتمالی را کاهش دهد. همچنین برای به حداقل رساندن خطر افزایش عوارض جانبی پس از جراحی پلک، ضروری است که یک جراح پلاستیک واجد شرایط برای انجام بلفاروپلاستی خود پیدا کنید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958