دلایل ترجیح کاشت مو بر پروتز مو

کاشت مو

شکی نیست که موها بخش مهمی از ظاهر افراد هستند و نقش مهمی در نشان دادن حالات دارند و با مدل های متفاوت به هر شخص زیبایی منحصر به فردی می بخشند. امروزه تعداد بسیار زیادی از افراد، چه خانم و چه آقا، با مشکلات زیادی در مورد موها مواجه می شوند، افراد به دلایل مختلفی مانند بیماری ها، سوء تغذیه، عوامل ژنتیکی یا استفاده نادرست از محصول، ممکن است دچار ریزش مو، نازک شدن مو، ریزش موضعی مو و حتی طاسی شوند. با پیشرفت تکنولوژی پزشکی و صنعت آرایشی و بهداشتی، هر روز یک روش جدید برای درمان ریزش، بازگشت موها و افزایش حجم آنها وجود دارد، اما کاشت مو و پروتز مو هنوز هم محبوب ترین روش های ترمیم مو هستند.


بسیاری از مردان و زنانی که از ریزش موی تکه ای رنج می برند و نمی توانند موهای پرپشت و سالمی داشته باشند، به کاشت مو یا پروتز مو فکر می‌ کنند و در نهایت یکی از این گزینه ها را انتخاب می کنند. اما وقتی صحبت از کاشت مو و پروتز مو به میان می آید، بسیاری از بیماران با سوالاتی روبرو می شوند و بسیاری از افراد در هنگام تصمیم گیری دو دل هستند. کاشت مو و پروتز مو برای همه مردان و زنانی که حجم کافی در موهای خود ندارند و یا با مشکل نازک یا طاسی مو دست و پنجه نرم می کنند، مناسب است.


پروتز مو چیست؟

پروتز مو نوعی موی طبیعی است که از موهای واقعی انسان ساخته می شود و با کلاه گیس و موهای مصنوعی تفاوت دارد. پروتز مو به راحتی با چسب های مخصوص در ناحیه سر ثابت می شوند و ظاهری شاداب تر ارائه می دهند، اما متأسفانه نمی توانند جایگزین موهای واقعی هم از نظر احساس و هم از نظر اعمال حیاتی شوند. با توجه به زمان زیادی که طول می کشد تا موهای انسان رشد کند، ایده کاشت تارهای مو بلند جذابیت خاصی دارد، به خصوص برای خانم ها. پروتز مو اگرچه ظاهری با موهای ضخیم ارائه می دهد، اما برای کسانی که طبیعی بودن موهای خود را ترجیح می دهند، یک روش ایده آل نیست، حتی اگر ظاهری طبیعی داشته باشد. پروتز مو هرگز نمی تواند جایگزین موهای واقعی خود فرد شود، با این حال بسیار کاربردی تر و سریعتر از کاشت مو است و نیازی به هیچ گونه عمل جراحی ندارد.


پروتز مو یک گزینه ایمن و راحت است که زنان و مردان در تمام گروه های سنی بدون در نظر گرفتن سن و سال کم می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. از آنجایی که این روش شامل هیچ گونه جراحی نمی شود، تاریخچه پزشکی متقاضیان در این روش مهم نیست و نیازی به داشتن شرایط خاصی ندارد. استفاده از پروتز مو مورد تایید FDA نیست.

پروتز مو


کاشت مو چیست؟

کاشت مو روشیست که موهایی طبیعی و پرپشت را برای متقاضیان فراهم می کند؛ برخلاف پروتز مو در روش های کاشت مو، فولیکول های موی خود فرد به سر او پیوند می شوند. در کاشت مو، موهای مورد نیاز برای پیوند از سر یا بدن خود فرد برداشته می شوند و به همین دلیل قابلیت رشد طبیعی و سازگاری دارند، این فولیکول های مورد نیاز معمولاً از نواحی پشت سر که در برابر ریزش مقاومند استخراج می شود در نتیجه نتایج دائمی را به همراه دارد. از آنجایی که کاشت مو یک روش جراحی است، اما روش های مدرن آن نیازی به بستری در بیمارستان یا بیهوشی ندارد، زیرا برش های انجام شده در این روش بسیار کم است. در تکنیک های جدید، کاشت مو با دستگاه های مخصوص انجام می شود که کوچکترین آثار جراحت را بجا خواهد گذاشت و به دلیل دقت بالا احتمال آسیب رساند به فولیکول های مو را کاهش خواهد داد.


پس از اتمام فرایند کاشت مو، مراجعه کننده می تواند به فعالیت های روزمره خود بازگردد، اما نیاز به پیروی از دستورالعمل های مراقبتی توصیه شده دارد. روند بهبودی بعد از کاشت مو به طور معمول یک تا دو هفته به طول می انجامد و با مراجعه به کلینیک معتبر و پزشک باتجربه احتمال بروز عوارض جانبی به شدت کاهش می یابد.


تفاوت کاشت مو و پروتز مو

یکی از مهمترین تفاوت های کاشت مو و پروتز مو، مناسب بودن شرایط متقاضی می باشد؛ همانطور که گفته شد برای انجام پروتز مو، فرد نیاز به شرایط خاصی نداشته و هر شخص در هر سنی می تواند از آن بهره ببرد. اما اگر کسی قصد انتخاب بین این دو روش را دارد باید بررسی کند که آیا شرایط کاندید مناسب کاشت مو را دارد یا خیر؟

✔ داشتن سلامت جسمی

✔ سن بین 25 تا 60 سال

✔ داشتن انتظارات واقع بینانه

✔ نوع مو و علت ریزش


علاوه بر شرایط گفته شده، هر متقاضی باید به صورت حضوری با یک پزشک متخصص مشاوره داشته باشد تا روند ریزش مو و دلیل آن بررسی شده و پزشک از سابقه پزشکی و شرایط سلامتی او مطلع شود. کاشت مو برای کسانی که نمی خواهند هیچ فرآیند بهبودی داشته باشند یا از جراحی اجتناب کنند، گزینه مناسبی نیست و پروتز مو اغلب گزینه دقیق تر و موثرتری است.


تفاوت مهم دیگر این دو روش در نوع نتیجه های دریافتی می باشد، با اینکه پروتز مو از موهای طبیعی انسان ساخته می شود، اما این موها در رنگ و اندازه مشخصی هستند که قابل تغییر نبوده و ظاهر آن متفاوت از موهای طبیعی خود فرد می باشد. از طرف دیگر کاشت مو به دلیل پیوند موهای خود فرد نتیجه ای طبیعی دارد که قابل رشد هستند، همچنین ماندگاری کاشت مو به دلیل رشد مداوم مو از فولیکول های پیوند شده دائمی می باشد. یکی دیگر از تفاوت هایی که دو روش کاشت مو و پروتز مو دارند، زمان مشاهده نتیجه می باشد، کاشت مو به دلیل روندی که دارد ممکن است گاهی تا یک سال طول بکشد تا نتیجه مورد نظر متقاضی مشاهده شود، اما بعد از پروتز مو بلافاصله نتایج قابل مشاهده هستند و حتی می تواند موهایی بلند و رنگی باشد.

کاشت مو به روش MicroFIT


دلایل ترجیح کاشت مو و پروتز مو

پروتز مو شامل قرار دادن موهای طبیعی اما خارجی در پوست سر است در حالی که کاشت مو شامل برداشتن فولیکول های مو از یک قسمت از سر خود فرد و پیوند آنها در قسمت دیگری از سر اوست. مهمترین مزایای کاشت مو که آن را نسبت به پروتز مو برتری میدهد عبارتند از:

1. ظاهر طبیعی: اگرچه پروتز مو شامل موهای طبیعی انسان است، اما از آنجایی که تنها موها (بدون ریشه) پیوند می شوند و از طرف دیگر بافت و نوع مو با موهای متقاضی نیز متفاوت است، ظاهر طبیعی نخواهد داشت. کاشت مو از فولیکول های خود متقاضی استفاده می کند و از این رو موهای کاشته شده مانند موهای موجود رشد کرده و به دلیل نوع، بافت و رنگ یکسان قابل تشخیص از هم نیستند.

2. تغییر مدل: بعد از انجام پروتز مو تنها امکان کوتاه کردن آن برای شما وجود دارد، زیرا این موها قابلیت رشد ندارند، بنابراین اگر این روش را انتخاب کنید، باید برای مدت طولانی به همان مدل مو بسنده کنید. موهای کاشته شده مانند بقیه موهای شما رشد می کند و می ریزد که امکان تغییر مدل و رنگ موها را میسر می کند.

3. عدم نیاز به ترمیم: همانطور که گفته شد در کاشت مو به دلیل پیوند فولیکول های مقاوم در برابر ریزش، پس از اتمام جلسه کاشت نیازی به جلسات ترمیمی نیست و به دلیل اینکه فولیکول مو پیوند شده اند، در صورت ریزش میتواند دوباره رشد کند؛ اما اگر تار پروتز مو بیفتد، باید با فولیکول مصنوعی دیگری جایگزین شود، بنابراین نیاز به جلسات ترمیمی در پروتز مو وجود دارد.

4. احتمال عدم موفقیت پیوند: احتمال اینکه بدن متقاضی روش های ترمیم مو، پروتز مو را رد کند وجود دارد، در نتیجه احتمال عفونت بعد از پیوند و عدم موفقیت آن نیز وجود خواهد داشت. احتمال رد پیوند تعدادی از فولیکول های موی خود فرد، توسط بدن نیز وجود دارد اما این احتمال بسیار ناچیز است و در روش های جدیدی مانند کاشت مو میکروفیت این احتمال تقریباً صفر شده، چرا که در این روش از قلم ایمپلنتر استفاده می شود که به دلیل ظرافت بالا به فولیکول های استخراج شده آسیب نمیزند و تمام فولیکول های کاشته شده رشد خواهند کرد.


روش کاشت مو توسط افراد زیادی در دنیا استفاده می شود و با مقایسه مزایای آن نسبت به پروتز مو ترجیح داده می شود، اما قبل از تصمیم گیری بین این دو، باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا ببینید چه نوع درمانی برای شما مناسب تر است.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958