کاشت مو

کاشت مو در سالهای اخیر به یکی از رایج ترین عمل های زیبایی تبدیل شده است، در هر سال هزاران نفر برای انجام کاشت مو به بسیاری از کشورهای دیگر سفر می کنند و زمان و هزینه خود را صرف آن می کنند. اگرچه تعداد قابل توجهی از این افراد از نتیجه پیوند موی خود راضی هستند، اما برخی از افراد آن نتیجه ای که انتظار داشتند را بدست نیاورده و از آن راضی نیستند. بنابراین سوالی که پیش خواهد آمد این است که چه عواملی باعث عدم موفقیت کاشت مو خواهد شد؟

عدم موفقیت در کاشت مو به این معنیست که انتظارات بیمار و نتایج بدست آمده در پایان سال اول با یکدیگر متفاوت بوده و فردی که کاشت مو انجام داده ناراضی است.

تهران بیوتی سنتر به عنوان بزرگترین مرکز کاشت مو در ایران اقدام به ارائه ضمانت نامه کتبی مادام العمر برای موفقیت آمیز بودن کاشت مو نموده است. همچنین شما زیباجویان عزیز میتوانید از شرایط اقساطی فوق العاده بدون نیاز به ضامن برای دریافت انواع خدمات زیبایی بهمره مند شوید.


مهمترین عوامل عدم موفقیت کاشت مو

کاشت مو یک راه حل زیبایی شناختی عالی برای کسانیست که موهای نازک یا طاسی شدید دارند، این روش نتایجی دائمی و طبیعی ارائه می کند؛ با این حال، مانند هر عمل زیبایی دیگر با وجود اینکه میزان موفقیت کاشت مو نسبتاً بالاست، هنوز احتمال موفق نبودن پیوند وجود دارد. دانستن دلایل کاشت موی ناموفق می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر در طول مسیر کاشت مو کمک کند. مهم ترین عواملی کع باعث عدم موفقیت کاشت مو می شود عبارتند از:

1- عدم پذیرش گرافت های موی پیوند شده

برخی از بیماران ممکن است رد گرافت های مو پیوند شده را تجربه کنند که در نتیجه کاشت موی ناموفق و نارضایتی را به همراه دارد. این وضعیت می تواند به بیماری به نام لیکن پلانوپیلاریس (LLP) مرتبط باشد که ممکن است باعث رد پیوند گرافت ها شود، LLP به عنوان یک نوع آلوپسی اسکار اولیه شناخته می شود. این بیماری منجر به التهاب در نواحی بالایی فولیکول مو شده که باعث می شود فولیکول های مو با بافت اسکار جایگزین شوند. البته دلایل دیگری مانند عدم تخصص پزشک و در اختیار نداشتن تجهیزات مناسب و بهداشتی و رعایت نکردن مراقبت های بعد از کاشت مو نیز می تواند منجر به رد پیوند گرافت های مو شود.

مراقبت های بعد از کاشت مو


2- انتخاب پزشک و کلینیک غیر متخصص در کاشت مو

به دلیل افزایش تقاضا برای کاشت مو کلینیک های جدید بسیاری به سرعت افتتاح شده اند و بسیاری از این کلینیک ها توسط تکنسین ها و بدون حضور پزشک اداره می شوند، با این حال، حتی کلینیک های دارای پزشک به اندازه کافی باتجربه و حرفه ای نیستند که یک نتیجه عالی برای کاشت مو به شما ارائه دهند. یک کلینیک بی تجربه ممکن است پیوندهای اهداکننده اشتباهی را استخراج کند که پس از فرآیند پیوند عملکرد خوبی ندارند، یا ممکن است از ناحیه اهداکننده بیش از حد برداشت کند، علاوه بر انتخاب گرافت های مناسب، آنها همچنین باید در محیطی مناسب در نگهداری شده و به درستی پیوند شوند.

مهم ترین عاملی که در انتخاب کلینیک کاشت مو معتبر باید در نظر بگیرید این است که مطمئن شوید فردی که عمل پیوند مو را انجام می دهد یک پزشک متخصص و ماهر است. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید مطالعه نظرات افرادیست که قبلا به کلینیک انتخابی شما مراجعه کرده اند، این به شما ایده ای از آنچه در طول پیوند و بعد از آن تجربه خواهید کرد، می دهد.


3- کاندیدای نامناسب برای کاشت مو

قبل از عمل کاشت مو، زمانی که موهای فرد شروع به ریزش می کند، وجود سابقه خانوادگی، سابقه پزشکی دقیق و نوع ریزش مو باید توسط پزشک بررسی شود. سلامت عمومی متقاضی کاشت مو و وضعیت خاص موهای هر کس به شدت بر نتیجه عمل تأثیر می گذارد. مهمترین نیازهای کاندید کاشت مو، داشتن ناحیه اهداکننده سالم و مناسب، سن کمتر از 65 سال (با توجه به شرایط) و عدم ابتلا به بیماری های منتقل از راه خون یا هموفیلی است. سلامت گرافت های برداشت شده تأثیر مستقیمی بر موفقیت کاشت موی شما دارند، پیوندهای اهداکننده فاقد صلاحیت یا پیوندهای مو که از نواحی مختلف بدن گرفته می شوند ممکن است آنطور که انتظار داشتید نتیجه بخش نباشند. این امر می تواند منجر به کاهش ماندگاری کاشت مو و ریزش مو پس از عمل کاشت مو شود. انتخاب سن نامناسب برای کاشت مو نیز می تواند اثرات معکوس داشته باشد، موهای متقاضی باید مرحله بلوغ خود را طی کنند، زیرا بعد از یک سن خاص می توانند الگوی متفاوتی از خود نشان دهند؛ معمولاً گفته می شود که حداقل سن متقاضی پیوند مو 22 سال است.


کاشت مو درمانی برای همه انواع ریزش مو نیست، برخی از بیماری ها مستقیماً بر نتیجه پیوند تأثیر منفی می گذارند، در صورت لزوم، پزشک از شما معاینات و آزمایشات تکمیلی می خواهد و مشخص می کند که آیا شما برای کاشت مو مناسب هستید یا خیر. کاندید مناسب کاشت مو همچنین باید تعداد گرافت های مورد نیاز را در ناحیه اهدا کننده خود داشته باشد تا تراکم رضایت بخشی در ناحیه ای که قرار است پیوند شود ایجاد کند. اگر ناحیه دچار ریزش یا طاس سر بیش از حد بزرگ باشد و ناحیه اهداکننده دارای تراکم و عرض کافی نباشد که آن را بپوشاند، تراکم کافی بعد از کاشت مو به دست نمی آید و نتیجه به دست آمده باعث رضایت بیمار نمی شود.


4- عدم انجام مراقبت های پس از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو به خصوص در دوره 1 ماهه پس از کاشت به اندازه خود عمل برای موفقیت کاشت مو مهم است. معمولاً بعد از کاشت مو تمام نکات و فرآیند مراقبتی مورد نیاز بعد از پیوند مو توسط پزشک متخصص یا پرسنل کلینیک به متقاضیان توصیه خواهد شد. در بسیاری موارد در جلسه مشاوره پیش از کاشت مو تمام نکات مورد نیاز برای آمادگی برای کاشت مو و مراقبت های بعدی در یک فایل به متقاضی داده خواهد شد و از او خواسته میشود که هر سوالی دارد از پزشک بپرسد. مراقبت مناسب پس از کاشت مو باید از فولیکول های موی تازه کاشته شده حمایت کند، به روند بهبودی هر دو ناحیه اهداکننده و دریافت کننده کمک کند و تا حد امکان حداقل آسیب به فولیکول های مو را تضمین کند.

نتیجه نهایی کاشت مو


اگر هر کدام از دستورالعمل های گفته شده اجرا نشود یا به اشتباه دنبال شود، خطراتی مانند عدم موفقیت فولیکولهای پیوندی و عفونت در ناحیه تحت درمان وجود دارد. برای جلوگیری از عوارض جانبی و دستیابی به نتیجه مورد نظر، باید به دقت از دستورالعمل های جراح خود پیروی کنید و در صورت مشاهده هر گونه عارضه مشکوک یا شدید باید با پزشک تماس بگیرید.


5- داشتن توقع غیر واقعی از نتیجه پیوند مو یا داشتن اطلاعات نادرست

نتیجه جراحی کاشت مو به شدت به شرایط خاص موهای هر متقاضی بستگی دارد، درک محدودیت های شرایط خود و اجتناب از انتظارات غیر واقعی، احتمال نتایج نامطلوب را از بین می برد. یک جراح متخصص می تواند شما را در مورد آنچه واقعاً می توانید از عمل کاشت مو به دست آورید راهنمایی کند و می تواند در مورد اهداف غیر واقعی به شما هشدار دهد.


رقابت شدیدی در میان کلینیک های کاشت مو برای جذب بیماران بیشتر وجود دارد، به همین دلیل برخی از کلینیک ها سعی می کنند بدون توجه به شرایط متقاضیان به آنها وعده آنچه که میخواهند را بدهند، به این ترتیب او را به کلینیک خودشان جذب کنند. از آنجایی که دیدن نتیجه نهایی کاشت مو نیاز به زمان طولانی دارد، ممکن است متقاضی نارضایتی را تجربه کند زیرا با اینکه ماه ها صبر کرده به نتیجه وعده داده شده نمی رسد. علاوه بر این، برخی از متقاضیان کاشت مو را اینگونه تصور می کنند که نیازی به داشتن شرایط اولیه ای نداشته و انتظار بیش از حد و غیر واقعی از این عمل دارند. برای جلوگیری از این مشکلات، قبل از انجام کاشت مو، مطمئن شوید که از شرایط خود و نتیجه ای که می توانید به دست آورید به درستی اطلاع دارید، به این ترتیب انتظار واقع بینانه ای خواهید داشت و گول دیگران را نمی خورید.


چگونه از کاشت موی ناموفق جلوگیری کنیم؟

اگر می خواهید از صرف زمان و هزینه برای پیوند موی ناموفق خودداری کنید، کارهایی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید، از جمله:

· یک جراح کاشت مو با تجربه و ماهر انتخاب کنید.

· با نرخ های ارزانی که نوید نتایج بزرگ را می دهند، وسوسه نشوید.

· فرآیند کاشت مو و زمان و مراحل بهبودی بعد از آن را درک کنید.

· مراقبت های بعد از کاشت مو را به دقت دنبال کنید.

کاشت مو نا موفق


آیا می توان کاشت موی ناموفق را ترمیم کرد؟

بیمارانی که به دلیل عدم موفقیت پیوند مو از کاشت موی خود رضایت کامل ندارند، می توانند جلسات بیشتری را برای رسیدن به نتیجه مورد نظر خود انجام دهند. البته تعداد فولیکول های سالم مو که می توان از ناحیه بانک مو استخراج کرد، محدود می باشد بنابراین متقاضیان کاشت موی مجدد باید به یک جراح مجرب در کلینیک کاشت مو معتبر مراجعه کنند تا علت شکست اولیه را شناسایی کند تا از تکرار همان مشکل جلوگیری شود.


کاشت مو یک روش درمانی زیباییست که برای ایجاد خط موی طبیعی و موهای پرپشتی که می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شود، طراحی شده است. کاشت موی ناموفق این نتایج را بدست نمی دهد و در بسیاری از موارد باعث می شود بیمار کمتر از همیشه احساس اعتماد به نفس کند. بهترین راه برای اصلاح کاشت مو دقیقاً بستگی به این دارد که بار اول دقیقاً چه اشتباهی رخ داده است؛ هر نوع کاشت موی ناموفق را می توان بازیابی یا ترمیم کرد، مشروط بر اینکه فرد فولیکول های مو مناسب و کافی برای پیوند داشته باشد. یک جراح کاشت مو متخصص در یک کلینیک معتبر می تواند روش بهتری را برای جبران و اصلاح نتیجه اولین کاشت مو انجام دهد؛ روش های جدید کاشت مو همچنین می توانند برای رفع مشکل طبیعی به نظر نرسیدن نتیجه پیوند مو استفاده شوند. یک جراح کاشت مو خوب می داند که چگونه یک خط رویش مو ایجاد کند تا آنقدر طبیعی باشد که موهای پیوند شده از موهای موجود فرد قابل تشخیص نباشند.


روش های ترمیم کاشت موی ناموفق

افرادی که از نتیجه کاشت موی خود ناراضی هستند، چندین گزینه در دسترس دارند که می تواند یک کاشت موی ناموفق را به طور کامل به نتایجی که می خواهد، تبدیل کند. برخی از بیماران ممکن است پس از اولین کاشت مو، ریزش موی بیشتری را تجربه کرده باشند، که می تواند باعث بد جلوه دادن یک کاشت موی خوب شود. بهتر است برای کاشت مو به اندازه ای صبر کنید تا ریزش مو ثابت شود به این معنی که حداقل سن مناسب برای کاشت مو را داشته باشید. اما گاهی اوقات در حالی که ریزش موی بیمار به دلایل ادامه داری رخ می دهد، کاشت مو انجام می شود، در این صورت پیوند دوم یک راه حل آسان و ایده آل است.


چند راه وجود دارد که جراحان می توانند کاشت موی ناموفق را اصلاح کنند. اولین مورد، استتار پیوندهای آشکار قبلی است، با قرار دادن میکروگرافت ها در مقابل گرافت های بزرگ تر موجود، آنها می توانند خط رویش غیرطبیعی یا پیوندهای قدیمی را استتار کنند تا خط رویش مو کاملاً طبیعی ایجاد کنند. گزینه دیگر حذف پیوند است، در این روش گرافت های موی پیوند شده با دقت برداشته و جدا می شوند و دوباره پیوند می شوند تا ظاهر طبیعی تری به دست آورند. با این روش، به طور کلی نیازی به استخراج فولیکول های جدید از ناحیه اهداکننده نیست. در صورتی که اسکار خطی ناشی از پیوند مو FUT روی پوست سر خود دارید، می توانید از کاشت مو میکروفیت برای پنهان کردن بافت اسکار استفاده کنید. هنگامی که فولیکول های مو از ناحیه اهداکننده برداشته می شوند، روش میکروفیت باعث ایجاد اسکار نمی شود.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958