اصلاح خط رویش با کاشت مو

تغییر مدل مو برای افراد آسان است، اما اگر کسی از خط موی خود راضی نبوده و بخواهد آن را تغییر دهد چطور؟

بسیاری از افراد با موهای عقب رفته در خط رویش خود از پیشانی بزرگشان ناراضی هستند، عقب رفتن خطوط مو یک مشکل رایج برای مردان و زنان است. این بیماری معمولاً ارثی و بخشی از روند ریزش مو است که توسط هورمون های خاصی ایجاد می شود که فولیکول های مو را بیش از حد حساس می کند و آن را الگوی طاسی زنانه و مردانه می نامند. خط رویش مو را می توان با تکنیک های کاشت مو با موفقیت بازسازی کرد، به ویژه با استفاده از روش های مدرن که برداشت و کاشت فولیکول ها به صورت تکی انجام شده و تراکم زیادی را نتیجه می دهد.  کاشت مو یک روند رو به رشد در بین متخصصان پوست و جراحان پلاستیک است و علاوه بر درمان ریزش مو، می توان از آن برای افزایش تراکم مو و اصلاح خط رویش مو استفاده کرد.


اصلاح خط رویش با کاشت مو

اگر خط موی شما دچار ریزش شده و نیاز به افزایش مو دارد، پیوند مو می تواند یک راه حل قطعی و دائمی باشد. کاشت مو یک روش تهاجمی جراحی است که توانایی ایجاد نتایج طبیعی و دائمی را دارد، اما برای همه مناسب نیست؛ یک نامزد ایده آل کاشت مو دارای موهای اهدا کننده پرتراکم، روند پایان یافته ریزش و شرایط جسمی سالم می باشد. کاشت مو به هر روشی که باشد شامل برداشت گرافت های مورد نیاز از منطقه ای بدن خود فرد و انتقال آن ها به ناحیه دچار ریزش می باشد که از قبل آماده شده است. منطقه اهدا کننده که به نام بانک مو شناخته می شود معمولاً ناحیه پشت سر می باشد که نسبت به ریزش مقاوم است، اما در صورتی که موهای سالم و کافی در این ناحیه وجود نداشته باشد از موهای سایر قسمت های بدن استفاده می شود.

کاشت مو


پزشک متخصص با توجه به شرایط جسمی و روند ریزش مو روش مناسب را برایتان انتخاب خواهد کرد که با توجه به آن چیزی حدود چهار تا هشت ساعت طول خواهد کشید. روش کاشت مو مستقیم جدیدترین روش کاشت مو می باشد که با توجه به مزایا و نتایج خوبی که دارد جایگزین روش های قبلی شده است. در این روش در مرحله برداشت و کاشت از دستگاه های اتوماتیک استفاده می شود و فولیکول ها بلافاصله بعد از برداشت در قسمت های دچار ریزش کاشته می شوند. همین دلیل باعث جلوگیری از آسیب به فولیکول ها و در نتیجه تراکم بیشتر کاشت می شود. درصورتی که اصلاح خط رویش با کاشت مو به روش میکروفیت انجام شود، نتایجی بسیار طبیعی را به همراه خواهد داشت که یکی از مزایای مهم این روش می باشد.


نکاتی در خصوص اصلاح خط رویش با کاشت مو

✔ همه افراد تعداد محدودی از فولیکول اهدا کننده در دسترس دارند و ریزش مو یک بیماری پیشرونده است. اگر متقاضی خط رویش موهایش را در سنین کم انجام دهد و ریزش مو در ناحیه دیگر سر ادامه پیدا کند، این احتمال وجود دارد که بیمار توانایی پیوند مو در قسمتهای دیگر پوست سر را نداشته باشد. بنابراین باید زمانی که روند ریزش مو ژنتیکی پایان یافت اقدام به کاشت مو کنید یا اینکه از وجود گرافت های کافی در صورت نیاز به جلسات دیگر کاشت مو مطمئن شوید.

✔ یکی از مزایای مهم کاشت مو دائمی بودن آن است و باید دقت کنید که خط رویش کاشته شده به دلیل مقاوم بودن فولیکول های موی پیوندی تغییر نمی کند. در زمان انتخاب مدل و نوع خط رویش باید در نظر داشته باشید خط مویی که برایتان کاشته می شود تا پایان عمر با شما خواهد بود، بنابراین مدلی را انتخاب کنید که در هر سن و دوره ای مناسب شما باشد.

✔ خط رویش مو در آقایان و خانم ها به طور طبیعی ناقص می باشد و حتی افرادی که ریزش مویشان اندک بوده یا حتی ریزشی ندارند، همچنان دارای بی نظمی، مناطق تو رفته و اندازه های متفاوت هستند. در نتیجه اگر کاشت مو در برای اصلاح خط رویش مو بسیار کم و صاف انجام شود طبیعی به نظر نمی رسد.


سایر روش ها برای اصلاح خط رویش مو

1. لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد نه تنها برای از بین بردن موهای ناخواسته در پاها و زیر بغل، یا سایر قسمت های بدن کاربرد دارد، بلکه برای قسمت های اضافه و برجستگی های مو در اطراف خط رویش نیز استفاده می شود. لیزر موهای زائد برای افراد پرمو و کسانی که پیشانی کوتاهی دارند مفید است، البته این روش دائمی بوده و باید پیش از اقدام از تصمیم خود مطمئن باشید. هر جلسه لیزر موهای زائد بیش از یک ساعت طول نمی کشد، اما ممکن است هشت تا ده جلسه با فاصله هر چهار تا شش هفته برای نتایج مطلوب مورد نیاز باشد. در زمان انجام لیزر از عینک های مخصوص استفاده می کنند و برای کاهش درد می توانید درخواست بی حسی موضعی کنید، البته این روش درد بسیار کمی داشته و غیر قابل تحمل نیست.

اصلاح خط رویش مو


2. جراحی کاهش پیشانی

برای افرادی که پیشانی بزرگی دارند و می خواهند خط رویش موهایشان پایین تر به نظر برسد، می توانند با یک عمل زیبایی آن را اصلاح کنند. بسته به اینکه مشکل ناشی از الگوی طاسی مردانه یا زنانه است یا پیشانی بزرگ یک مشکل مادرزادی است که فرد با آن متولد شده، می توان آن را با یک روش جراحی پوست سر که به آن  کاهش پیشانی گفته می شود، اصلاح کرد. این جراحی که جایگزینی تهاجمی برای پیوند مو است، اندازه پیشانی را کاهش داده  تا خط مو را کاهش دهد و نسبت صورت را متعادل می کند. در طی این عمل جراحان پوست را از جلوی خط مو برمی دارند تا آن را جلوتر بیاورند، علامت هایی برای نشان دادن خط رویش موی مورد نظر کشیده شده و برش هایی شبیه به خط مو طبیعی ایجاد می شود؛ سپس پوست اضافی برداشته می شود تا پیشانی را به سمت بالا بکشد.


برخلاف کاشت مو که عوارض بسیار کمی داشته، بیماران پس از جراحی پیشانی ممکن است در محل برش در جلوی خط مو دچار زخم شوند و بعد از بهبودی پیشانی نیاز به پیوند مو وجود دارد تا خط موی جدید پر شود.


به طور کلی روش کاشت مو برای کاهش اندازه پیشانی و اصلاح خط رویش مو توصیه می شود زیرا نتیجه آن طبیعی و دائمی است و شامل زخم و جراحی با عوارض نمی شود. علاوه بر این لیزر موهای زائد روشی غیر تهاجمی گزینه مناسبی برای بیمارانی است که قصد دارند با برداشتن نواحی کوچک مو بالای پیشانی، خط مو را تغییر دهند و آن را بالاتر ببرند. صرف نظر از روشی که انتخاب می کنید باید با پزشک متخصص پوست یا جراح پلاستیک مشورت کنید تا اطمینان حاصل کند که درمان و نتیجه مناسب را دریافت می کنید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958