روش های پرپشت شدن ریش

مراحل رشد ریش


به طور معمول، رشد یک ریش کامل و پرپشت شدن ریش در شرایط عادی بین 2 تا 6 ماه طول می کشد، با این حال موهای هر مردی به دلیل سن، ژنتیک، سطح هورمون ها و عوامل دیگر با سرعت های متفاوتی رشد می کند، بنابراین هیچ پاسخ دقیقی برای اینکه چقدر طول می کشد تا یک فرد ریش پرپشت داشته باشد، وجود ندارد. میانگین روزانه رشد ریش بین 0.3 تا 0.5 میلی متر است که به حدود 1 تا 1.5 سانتی متر در ماه می رسد، بنابراین اگر حساب کنید، یک مرد با سرعت رشد ریش متوسط و با کمترین اصلاح می تواند پس از یک سال، ریش هایی به طول 15 سانتی متر داشته باشد.


مراحل رشد ریش

آنزیمی در بدن مردان به نام 5-آلفا ردوکتاز، تستوسترون ذخیره شده را به هورمون دیگری به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می کند. این شکل فوق العاده قوی از تستوسترون، سپس به گیرنده های روی هر فولیکول مو متصل می شود تا رشد ریش را تحریک کند. تستوسترون و دی هیدروتستوسترون (DHT) هر دو برای تنظیم و تحریک رشد موهای صورت موثر هستند، در بیشتر موارد تستوسترون و DHT بالاتر منجر به رشد سریعتر، ضخیمتر و بهتر ریش می شود و تاثیر DHT بر ریزش مو و ریش به دلیل کمبود آن اتفاق می افتد.


بهترین و دائمی ترین روش برای داشتن ریش های پرپشت انجام کاشت ریش است، تهران بیوتی سنتر از طریق شرایط اقساطی فوق العاده و همچنین ضمانتنامه کپی مادام العمر با بیش از 6000 عمل کاشت ریش موفق در کنار شماست.


موهای ریش نیز مانند سایر موهای بدن دارای 4 مرحله رشد می باشد:

فاز آناژن (فاز رشد فعال): موها در این مرحله برای حدود 3 تا 4 سال، حتی اگر کوتاه شوند، به رشد خود ادامه می دهند.

فاز کاتاژن (فاز انتقال): کوتاه ترین چرخه رشد مو که حدود سه هفته طول می کشد، مو از فولیکول دور می شود و به پوست می چسبد و دسترسی به مواد مغذی و خون را قطع می کند.

فاز تلوژن (فاز استراحت): فولیکول برای چند ماه خاموش می ماند، سپس موهای قدیمی را بیرون می زند و شروع به رشد موهای جدید می کند؛ این مرحله به عنوان ریزش شناخته می شود.


مهم است که توجه داشته باشید که تمام موهای صورت طول انتهایی یکسانی ندارند، الگوها و سرعت رشد برای موهای هر ناحیه روی صورت متفاوت است، بنابراین ریش ها به ندرت یکدست و یکنواخت رشد می کنند. به همین دلیل برای پرپشت شدن ریش باید صبر داشته باشید تا مراحل مختلف رشد ریش را طی کنید. اگرچه رویش ریش به ژنتیک هرکس بستگی دارد، اما روش هایی هستند به شما کمک می کند تا رشد ریش را به حداکثر برسانید، این روش ها در ادامه ذکر شده اند.


تراکم ریش

قطر فولیکول های ریش تعیین کننده اندازه تارهاییست که از آنها رشد می کنند، بدیهیست که قطر فولیکول بزرگتر باعث ضخیمتر ظاهر شدن ریش می شود، زیرا موهای بزرگ پوشش بهتری از موهای نازک تر دارند. قطر و شکل فولیکول های ریش بر اساس ژنتیک، سطح تستوسترون و جریان خون هر فرد تعیین می شود؛ شما نمی توانید ژنتیک را تغییر دهید، اما قطعا می توانید تولید تستوسترون و گردش خون فولیکول ها را بهبود بخشید.


تراکم و پرپشتی ریش به دلیل وجود موهای زیاد در یک ناحیه است که باعث می شود ریش ضخیم و پرپشت به نظر برسد زیرا پوست کمتری نمایان می شود. تنها روش های اصلی برای بهبود تراکم و پر پشت شدن ریش، فعال کردن فولیکول های موی خفته صورت، جلوگیری از دلایل ریزش ریش، رشد موهای جدید بیشتر در این ناحیه و تبدیل موهای نازک بی رنگ ریش به موهایی ضخیم و در نتیجه افزایش پوشش است.


حتی اگر ریش با ریزش تکه ای دارید، باز هم می توانید با بلند کردن ریش و حالت دادن به آن ، ریش خود را پرپشت تر جلوه دهید. البته این باعث نمی شود که تراکم ریش افزایش یابد یا رشد جدیدی را فعال کند، اما یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد تأثیر بصری ریش پرپشت تر است. این یک واقعیت است که ریش های تیره تر از ریش های رنگ روشن همیشه ضخیم تر به نظر می رسند، زیرا نور بیشتری را جذب می کند و متراکم تر به نظر می رسد. برای تغییر رنگ ریش می توانید به طور مرتب از رنگ استفاده از کنید و از اینکه به اندازه کافی مس می خورید مطمئن شوید تا زود سفید نشوند و موهای شما بتوانند رنگدانه را به بهترین شکل طبیعی خود تولید کنند.


روش های پرپشت شدن ریش عبارتند از:

1- مصرف مکمل برای پرپشت شدن ریش

مصرف روزانه مکمل های بیوتین یکی از راه های رشد سریع تر موها و تحریک رشد مجدد موهای از دست رفته است. شواهد قطعی کمی برای توانایی آن در تحریک موهای ریخته شده وجود دارد، اما چیزی که اکثر پزشکان با آن موافق هستند این است که بیوتین زیرساخت کراتین موها را تقویت می کند، به این معنی که موها را تقویت و ضخیم می کند. بنابراین با مصرف انواع ویتامین های موثر بر رشد مو مانند بیوتین، ریش شما به طور یکنواخت در هر ساقه مو ضخیم تر می شود.


روش های پرپشت شدن ریش


ماینوکسیدیل (Rogaine) نیز یک داروی بدون نسخه برای ریزش مو است که مؤثر بوده و به طور گسترده به عنوان فعال کننده رشد ریش نیز ثابت شده است. دلیل دقیق اینکه چرا این ماده در رشد مو بسیار موثر است مشخص نیست، اما می دانیم که ماینوکسیدیل کارهای زیر را انجام می دهد:

✔ کانال های پتاسیم و گردش خون به فولیکول ها را فعال می کند.

✔ سطح پروستاگلاندین E2 (PGE2) را افزایش می دهد که به رشد ریش کمک می کند.

✔ می تواند فولیکول های موی بیشتری را به فاز رشد آناژن فعال تبدیل کند.

✔ فولیکول ها را برای مدت طولانی تری در فاز رشد آناژن نگه می دارد.

✔ می تواند منجر به رگ زایی (تشکیل عروق خونی جدید) شود.


اگر به جای استفاده روی پوست سر، آن را به ناحیه ریش بزنید موهای صورت شما ضخیم تر و متراکم تر می شوند، در حالی که سرعت رویش آنها به شدت افزایش می یابد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

2- افزایش هورمون ها و پر پشتی ریش (تستوسترون و DHT)

این واقعیت شناخته شده که ریش مردان در پاسخ به تستوسترون (T) و دی هیدروتستوسترون (DHT) رشد می کند که هورمون های مردانه آندروژن هستند. تحقیقات نشان می دهد که T و DHT می توانند نقش های مستقلی در کنترل رشد موهای صورت مردان داشته باشند، یعنی T در پایه گذاری فولیکول های مو و DHT برای تقویت رشد خطی موثرند.


نشان داده شده که وقتی مردان با هورمون های آندروژنیک درمان می شوند، ریش هایشان ضخیم تر می شود و سرعت رشد آنها نیز سریع تر میشود. اگر بتوانید سطح این هورمون ها و حساسیت گیرنده های جذب کننده آنها را افزایش دهید، فولیکول های موهای صورت شما به طور طبیعی شروع به اتصال به غدد چربی تولید کننده چربی می کنند، این به نوبه خود باعث می شود که فولیکول ها به سرعت بزرگتر شده و شروع به رشد موهای ضخیم در ریش کنند.


3- تاثیر غذاهای مغذی بر پرپشتی ریش

بسیاری از غذاها نشان داده اند که سطح تستوسترون، DHT و هورمون های تیروئید T3 و T4 را تغییر می دهند، که همگی می توانند به متراکم شدن موهای صورت کمک کنند. ناگفته نماند عناصر سازنده ریش (درشت و ریز مغذی ها) را می توانید از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی دریافت کنید؛ حتی بعد از کاشت ریش نیز نیاز به مصرف رژیم غذایی مناسب و سالم خواهید داشت. در اینجا لیستی از برخی از مواد غذایی که به پرپشت شدن ریش کمک میکند، آورده شده است:

✔ ژلاتین و کلاژن هیدرولیز (پروتئین کلاژن برای رشد ریش شگفت انگیز است).

✔ جگر نشخوارکنندگان (منبع عالی ویتامین A، مس، ویتامین های B و غیره.)

✔ آجیل برزیلی (غنی از سلنیوم، ماده معدنی مهم برای هورمون های ریش شما).

✔ روغن نارگیل (می تواند آنزیم های مورد استفاده در سنتز تستوسترون را افزایش دهد).

✔ تخم مرغ (تقریباً با تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن را دارد.)

✔ آب پرتقال (منبع فروکتوز، کاهش SHBG، مفید برای تستوسترون آزاد).

✔ قهوه (در مطالعات برای افزایش تستوسترون و DHT، هورمون های ریش نشان داده شده است).

✔ کشمش (منبع بور، ماده معدنی کمیاب که T، DHT و ضخامت ریش را افزایش می دهد).


از درما رولر روی ریش استفاده کنید


4- اهمیت سلامت جسمی برای پر پشت شدن ریش

غذای سالم بخورید، ورزش کنید، آب زیاد بنوشید، هر شب زود بخوابید و استرس خود را کاهش دهید. موهای ریش مانند سایر قسمت های بدن از ویتامین ها و مواد مغذی بهره می برند، موهای شما از پروتئین ساخته شده است، بنابراین شما باید مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید. اگر هیدراته بمانید، ریش شما نرم تر می شود و اگر به خوبی استراحت کنید، کل بدن شما قوی تر می ماند، از جمله سلامت مو. اگر زیاد ورزش کنید، گردش خون خود را بالا نگه می دارید که رشد مو را تحریک کرده و موهای سرتاسر بدن شما را تقویت می کند. و اگر استرس را به حداقل برسانید، احتمال عدم تعادل هورمون ها را کاهش می دهید که سلامت مو را به خطر می اندازد یا باعث ریزش مو می شود.


5- استفاده از درما رولر برای پرپشتی ریش

یک راز برای پرپشت تر کردن ریش به طور طبیعی، میکرونیدلینگ نام دارد، این کار می تواند با یک ابزار به نام Derma Roller در خانه نیز انجام شود که در اصل چرخی است که صدها سوزن ریز دارد. این سوزن های ریز سوراخ هایی را در سطح پوست ایجاد می کنند، که بدن را وادار می کند تا با تقویت گردش خون و انتقال مواد مغذی و هورمون های بیشتر به ناحیه موهای صورت، شروع به ترمیم آنها کند. میکرونیدلینگ می تواند از طریق عواملی مانند تحریک فاکتورهای رشد مرتبط با سلول های بنیادی و افزایش گردش خون منجر به رشد ریش به میزان قابل توجهی ضخیم تر روی پوست سر شود. حتی در فعال کردن فولیکول ها از ماینوکسیدیل نیز قوی تر می باشد.


6- کاشت ریش و پرپشت شدن آن

پیوند ریش دقیقاً همان چیزیست که از نام آن پیداست؛ انتقال فولیکول های مو از قسمت دیگری از بدن، به ناحیه موهای صورت. معمولاً، این موها از پشت سر یا پشت گوش متقاضی برداشت می شود، موهای پشت سر راحت تر استخراج شده و به طور کلی در برابر ریزش مقاومند. گرافت های برداشته شده حاوی کمی چربی زیر جلدی در پایین، ساختار کامل فولیکول مو از جمله غدد چربی و 1 تا 5 تار مو هستند. هنگامی که گرافت از سایر قسمت های بدن برداشته شد، جراح آنها را با دقت به نقاط طاس ناحیه ریش پیوند می دهد، این فرآیند بسیار دشوار است و به دست ثابت یک جراح کاشت مو با تجربه نیاز دارد. پیوند ریش نیز باید با زاویه صحیح وارد شود تا موهای در حال رشد به درستی تراز شوند و طبیعی به نظر برسند. پس از گذشت زمان تقریبی یکسال، نتیجه نهایی کاشت ریش قابل مشاهده می باشد که با استفاده از روش های جدید کاملا طبیعی بوده و برای کل عمر باقی خواهد ماند.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958