مزایا و معایب کاشت ریش

ریش پرپشت یکی از جذاب ترین ویژگی هاییست که یک مرد می تواند داشته باشد، اما بسیاری افراد هستند که می خواهند ریش بلند و حجیم داشته باشند اما نمی توانند. این یک اتفاق ناراحت کننده است اما با روش های مختلف کاشت ریش می توان هر صورت طاس یا کم مو را به صورتی با ریش های طبیعی و پرحجم تبدیل کرد. مانند روش های کاشت مو، کاشت ریش نیز شامل برداشتن فولیکول های مو از یک قسمت بدن (ناحیه اهداکننده) و کاشت آن در جای دیگری از بدن (ناحیه گیرنده) می شود؛ در مورد کاشت ریش، گیرنده نواحی گونه ها، چانه یا بالای گردن هستند.


هر روش زیبایی مزایا و معایبی را با توجه به عوامل مختلفی از جمله میزان مهارت پزشک، مناسب بودن شرایط متقاضی، تجهیزات کلینیک، روش انتخابی، آمادگی و مراقبت های بعدی توسط مراجعه کننده به همراه دارد. پیوند ریش نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در کنار مزایای فراوانی که برای افراد به همراه دارد، ممکن است خطراتی را نیز داشته باشد؛ در ادامه به معرفی مزایا و معایب کاشت ریش خواهیم پرداخت.


مزایای کاشت ریش چه مواردی هستند؟

با گذشت سال ها از روش های کاشت ریش ثابت شده که این روش از موثرترین روش های پرپشت شدن ریش می باشد که به مرور زمان پیشرفت چشمگیری داشته است. همانطور که میدانید کاشت ریش همان کاشت مو در صورت می باشد که فولیکول های مورد نیاز برای پیوند به نواحی ریش از ناحیه پشت سر و بالای گوش ها استخراج می شود زیرا مشابه ترین حالت به موهای ریش هستند. مهم ترین مزایای کاشت ریش طبیعی عبارتند از:

1- از موهای طبیعی خودتان برای پیوند ریش استفاده می شود.

مانند روش های کاشت مو طبیعی، در کاشت ریش نیز از موهای سر خود فرد متقاضی برای پیوند استفاده می شود، این باعث می شود تا فولیکول های مو کاشته شده با بدن فرد سازگار باشند و احتمال موفقیت افزایش یابد. روش FUE متداول ترین روش پیوند ریش در کلینیک های تخصصی کاشت مو می باشد، اما هنوز برخی از کلینیک ها از روش قدیمی تر FUT استفاده می کنند؛ تفاوتی ندارد که کدام یکی از روش ها برای کاشت ریش انتخاب می شود، در هر صورت از موهای طبیعی متقاضی برای پیوند استفاده می شود.


2- نتایج کاشت ریش کاملاً طبیعی به نظر می رسند.

تا حدود 40 سال پیش کاشت مو با استفاده از چاقو جراحی انجام می شد که علاوه بر ایجاد زخم و نیاز به بیهوشی و بخیه، نتایجی با موفقیت پایین ارائه میکرد. سپس کاشت مو به روش استخراج فولیکولی یا FUE معرفی شد که معایب روش های قدیمی را نداشت؛ این روش تحت بی حسی موضعی انجام می شود و به دلیل عدم ایجاد اسکار دوران بهبودی بسیار کوتاهی دارد. یکی از مزایای مهم روش های نوین کاشت ریش، واقعی و طبیعی بودن نتیجه به دست آمده می باشد و همچنین موهای کاشته شده در صورت مانند سایر موهای بدن رشد می کنند.

کاشت ریش


3- سریع، آسان و عمدتاً بدون درد.

با اینکه کاشت ریش طبیعی نوعی جراحی در نظر گرفته می شود، اما در مقایسه با سایر جراحی های زیبایی کاملاً بدون درد بوده و دوران نقاهت بسیار کوتاه تری دارد. معمولاً با توجه به ناحیه دچار ریزش مو در صورت، کاشت ریش در یک جلسه 2 تا 10 ساعتی انجام شود و بعد از یک روز می توانید به زندگی روزمره خود بازگردید. زمان بهبودی و رفع عوارض جانبی کاشت ریش حداکثر 7 تا 10 روز می باشد، البته این میزان عوارض و زمان بهبهود آنها بستگی به روش انتخابی کاشت ریش، مهارت و تجربه پزشک و پیروی از دستورالعمل مراقبتی بعد از پیوند توسط متقاضی دارد.


موهای کاشته شده ریش افراد، طی فرآیند شک بعد از پیوند در حدود هفته چهارم تا هشتم دچار ریزش خواهند شد و پس از گذر از دوره استراحت از ماه سوم و چهارم شروع به رشد می کنند. از ماه ششم می توانید رشد ریش های کاشته شده خود را مشاهده کرده و با گذشت حدود 10 تا 12 ماه نتایج نهایی کاشت ریش خود را نشان می دهند.


آیا کاشت ریش معایبی دارد؟

اینکه بگوییم کاشت ریش طبیعی هیچ ریسک و عوارضی ندارد، قطعا صحیح نیست، اما در روش های جدید کاشت مو میزان خطرات و عوارض جانبی تا حدود زیادی کاهش یافته است. جراح غیر ماهر، کلینیک نامعتبر، نداشتن شرایط مورد نیاز برای پیوند مو و مشکلات سلامتی می توانند باعث شوند تا عوارض شدید تری را تجربه کنید یا زمان بهبودی آنها بسیار طولانی تر شود. معایب احتمالی کاشت ریش عبارتند از:


1- بروز عوارض احتمالی و ایجاد زخم.

در روش های کاشت مو، به دلیل برداشت فولیکول های مو از ناحیه پشت سر، اسکار ایجاد می شود که در روش FUE به دلیل برداشت تکی گرافت ها، زخم هایی به اندازه سر سوزن ایجاد خواهند شد که به مرور زمان بسیار کم رنگ شده و حتی موهای کوتاه آنها را می پوشانند. همین احتمال برای ناحیه گیرنده نیز وجود دارد، اما با مراجعه به کلینیک معتبر و مجهز اندازه و ماندگاری این اسکارها کاهش یافته و همچنین با ریش های پرتراکم می تواند آنها را بپوشانید. احتمال بروز عوارض جانبی دیگر مانند قرمزی، تورم و پوسته دادن نیز وجود دارد که با رعایت مراقبت های بعد از کاشت ریش به سرعت رفع خواهند شد.


2- خطرات مراجعه به جراحان بد.

در حالی که احتمال بروز عوارض شدیدتر مانند عفونت یا خونریزی نیز بسیار نادر می باشد، با مراجعه به یک جراح ناوارد و بی تجربه نه تنها این عوارض ایجاد می شوند بلکه مشکلات دیگری را برای متقاضی کاشت ریش به همراه خواهد داشت. یکی از این خطرات، برداشت عمیق تر یا بیش از حد گرافت از ناحیه اهدا کننده می باشد که منجر به ایجاد یک اسکار گسترده و ماندگار می شود، و با توجه به اینکه در ناحیه اسکار موها رشد نمیکنند ممکن است منجر به ایجاد لکه های طاسی در قسمت پشت سر بیمار شود. عارضه دیگر شامل نکروز در محل اهدا کننده یا گیرنده است که زمانی اتفاق می‌افتد که گردش خون تا حدی کاهش یابد، این اتفاق زمانی رخ می دهد که زخم پس از برداشت فولیکول های مو خیلی محکم بسته شود.

مزایا و معایب کاشت ریش


چگونه از خطرات کاشت ریش جلوگیری کنیم؟

خوشبختانه، در حالی که ایجاد اسکار بعد از کاشت ریش تقریباً اجتناب ناپذیر است، می توان با مراجعه به یک کلینیک معتبر و پزشکی حاذق آن را کاهش داد و از بسیاری از عوارض دیگر جلوگیری کرد. برای کاهش هر گونه ریسک در پیوند ، بعد از انتخاب کلینیک مناسب، باید با یک جراح متخصص و باتجربه مشاوره کنید، در جلسه مشاوره پیش از کاشت پزشک می تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا شرایط مناسب برای انجام کاشت ریش را دارید و اینکه آیا مانعی برای پیوند موفق ریش وجود دارد یا خیر. مشاوره با پزشک و بررسی شرایط متقاضی، پیش از هر چیزی به او کمک میکند تا انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه نهایی کاشت ریش خود داشته باشد.


داشتن شرایطی مانند تعداد کافی فولیکول های اهدا کننده، سلامتی جسمی، سن مناسب کاشت ریش و مواردی از این قبیل می تواند شما را به کاندید مناسب کاشت ریش تبدیل کند. متأسفانه در برخی شرایط مانند داشتن بیماری هایی که منجر به ریزش مو می شوند، بهتر است از پیوند ریش تا زمان درمان کامل بیماری اجتناب کنید. همچنین اگر قبلاً بیماری داشته اید یا در حال مصرف داروهای خاص هستند باید سابقه کامل پزشکی خود را در اختیار پزشک متخصص کاشت ریش قرار دهید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958