مراقبت های بعد از کاشت ابرو

مراقبت های بعد از کاشت ابرو به چه شکلی است؟

کاشت ابرو Eyebrow Transplant به عنوان عمل زیبایی طرفداران بسیاری را به خود جذب نموده است. نکته مهم این است که بعد از کاشت ابرو چه باید کرد؟


همانگونه که میدانید امروزه عمل های زیبایی در انواع مختلف و با استفاده از روش های متفاوتی صورت می گیرد. برای اینکه بتوانیم از پیوند ابرو خود نتیجه مطلوبی را به دست آوریم، حتما باید آن را در کلینیک های معتبر و زیر نظر پزشک متخصص در زمینه کاشت انجام دهیم. این کار از ایجاد خطرات احتمالی و جانبی بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو جلوگیری می نماید.


پس از کاشت ابرو چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد که در صورت رعایت نکردن آنها نمی توانید نتیجه مطلوب را از کاشت ابرو طبیعی خود بگیرید. در ابتدا باید علت ریزش ابروی شما مشخص شود. در واقع عوامل بسیاری در ریزش ابرو نقش دارند که می توان به کمبود ویتامین های مورد نیاز بر ریزش مو، عوامل ارثی، سوختگی ابرو، عوامل استرس زا و غیره اشاره نمود.

پس از کاشت ابرو چه نکاتی را باید رعایت کرد؟


برای این منظور پزشک مورد نظر به ما در این زمینه مشاوره خواهد داد تا با استفاده از چه روشی دارای ابروهایی پرپشت شوید؛ ممکن است این مشکل با خوردن دارو حل شود. ولی در بعضی از موارد دیگر خوردن دارو اثری ندارد و باید از یک روش جایگزین مانند پیوند ابرو استفاده نمود. در پیوند ابرو از روش کاشت و پیوند فولیکولی استفاده می شود؛ به این صورت که فولیکول های مناسب از بانک موی فرد گرفته می شود و در جای ابرو پیوند می شود. این مراحل دارای شرایط خاصی باید باشد تا فولیکول استخراج شده از بین نرود. به دلیل اینکه ابرو دارای جهت یکسانیست به این منظور از بانک موی افراد در پشت گوش هایشان استفاده می شود این قسمت دارای موهایی نرم و تقریبا نزدیک به جهت ابرو ها می باشد و همچنین مقاومت بالایی در برابر ریزش و عوامل دیگر دارد. بعد از پیوند ابرو باید به نکاتی دقت نمایید تا عمل زیبایی پیوند ابرو بتواند در زیبایی ظاهر شما تاثیرات مثبتی را داشته باشد.


1. بعد از کشت ابرو باید مدت زمانی را صبر کنید تا ابرو ها به صورت طبیعی رشد نمایند.

2. از فشار و مالیدن ابرو بعد از پیوند ابرو به شدت خودداری نمایید. این کار ممکن از ریشه ابروهای شما را ضعیف نماید و در نتیجه باعث ریزش آن شود.

3. از وسایل آرایشی مانند مداد ابرو استفاده نکنید، زیرا ممکن است عمل زیبایی کاشت ابرو با ریزش مواجه شود.

4. از برداشتن و یا وکس کردن بیش از اندازه ابروهای کاشته شده خود جلوگیری نمایید. این کار ممکن از باعث ضعیف شدن ابروهای شما شود.

5. از آنجایی که موهای موجود در بانک مو به چند روش استخراج می شوند، از این رو در منطقه کاشت ابرو با استفاده از سوزن یا برش هایی کوچک پیوند ابرو انجام می گیرد. این مناطق در چند روز ممکن است دارای تورم و قرمزی باشند ، در نتیجه از دست زدن به ابرو خودداری کنید تا از ایجاد عفونت در صورت خود جلوگیری نماید.

6. از داروهایی که دکتر شما بعد از پیوند ابرو تجویز می نماید استفاده نمایید. ممکن است این دارو ها مکمل عمل کاشت باشند. توصیه های پزشک خود را بعد از کاشت ابرو طبیعی جدی بگیرید.

7. بعد از کاشت ابرو در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید زیرا ممکن است عمل موهای پیوند شده با مشکل مواجه شود.

8. از قرار گرفتن در محیط های آلوده همراه با گرد و غبار زیاد جلوگیری نمایید.


اهمیت رعایت نکات ضروری بعد از کاشت ابرو

بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی باید به این نکته دقت نمایید که این ابرو ها در ابتدا ریزش پیدا می کنند، ولی جای نگرانی نیست؛ این نشان می دهد که کاشت ابرو طبیعی موفقیت آمیز بوده است. زیرا ریزش ابروهای پیوند شده می تواند زمینه را برای رشد ابرو های شما به صورت طبیعی فراهم آورد. در 90 درصد از کاشت ابرو به صورت فولیکولی عمل زیبایی پیوند ابرو موفقیت آمیز می باشد. بعد از رشد ابرو های شما به صورت طبیعی دیگر امکان ریزش مجدد ابرو ها بسیار کم می باشد در واقع کاشت ابرو به عنوان روشی دائمی می تواند عنوان شود. بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو باید دقت نمایید که توصیه های پزشک خود را به درستی انجام دهید تا بتوانید نتیجه مناسبی را به دست آورید.

رشد ابرو ممکن است بعد از کاشت ابرو با سرعت بیشتری انجام شود، زیرا از فولیکول های موی سر برای کاشت ابرو استفاده شده، در نتیجه رشد این فولیکول های زیاد است که می توانید در صورت رشد بیش از حد آنها را با قیچی کوتاه نمایید. هرگز ابروی کاشته شده خود را نکنید زیرا ممکن است رشدش با مشکل مواجه شود. از آنجایی که موهای ابرو رشد کمتری را دارند برای اینکه بتوانید نتیجه مطلوبی در عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی خود مشاهده نماید باید زمان بیشتری را منتظر بمانید.


عواقب و خطرات رعایت نکردن نکات بعد از کاشت ابرو

بعد از هر عمل زیبایی که صورت می گیرد شما باید توصیه های پزشک خود را رعایت نمایید. در صورت رعایت این نکات دیگر نگران عواقب بعد از عمل کاشت ابرو طبیعی نباشید. تا یک هفته بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو ریزش ابرو صورت می گیرد، این ریزش در واقع بسیار طبیعی است و بعد از گذشت یه هفته ابروهای شما دوباره رشد می نماید.

عواقب و خطرات رعایت نکردن نکات بعد از کاشت ابرو


و این از موفقیت آمیز بودن عمل پیوند می باشد. بعد از گذشت 2 تا 3 ماه ابروهای شما به حالت طبیعی می رسد و می تواند رشد نماید. مراقبت های عمل زیبایی کاشت ابرو بسیار فشرده تر از کاشت مو می باشد. در این مراقبت ها استفاده از انتی بیوتیک ها به مدت چند روز برای جلوگیری از ایجاد عفونت در محل کاشت ابرو ها تجویز می شود. رعایت نکردن نکات مورد نظر بعد از کاشت ابرو می تواند خطرات بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد که شامل موارد زیر می شوند:

1. در صورت استفاده نکردن از آنتی بیوتیک ها ممکن است دچار عفونت شوید و در نتیجه کاشت می تواند موثر واقع نشود.

2. هرگز در صورت دیدن تورم و درد در ناحیه ابرو خود به آن دست نزنید زیرا امکان پخش عفونت و ریزش ابرو وجود دارد.

3. تا هفته اول حتی الامکان از دست زدن و مالیدن ابروهای خود اجتناب نمایید. این کار می تواند روند رشد ابروهایمان را با مشکل مواجه نماید.


آیا پس از کاشت ابرو تغذیه و استراحت مناسب لازم است؟

یکی از مواردی که بعد از کاشت ابرو طبیعی باید به آن دقت نماید استفاده از تغذیه مناسب می باشد. رشد مو با توجه به مواد ویتامین مغذی که به آن می رسد می تواند بسیار سریعتر صورت گیرد. از آنجایی که موهای ابرو در عمل پیوند ابرو از فولیکولهای سر برداشت می شوند در نتیجه برای رشد نیاز به تغذیه مناسب می باشد. همچنین استراحت بعد از کاشت ابرو تا یک هفته می تواند از ایجاد خطرات و عوارض جانبی بعد از عمل کم نماید. برای این منظور پزشکان برای اینکه کاشت ابرو طبیعی موفقیت آمیز باشد این توصیه ها را به مراجعه کنندگان می نمایند تا بتوانند از زیبایی پس از پیوند ابرو طبیعی در ابروهای خود بهره مند شوند.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
زیباصادقی
سلام ۱ماه کاشت ابرو کردم خیلی ابروهام خالیه بهم گفتن مزوتراپی کنم ایا فایده ای داره برای سیخ سیخ شدن ابروچه کار کنم خواب درست پیداکنند
زیباصادقی
سلام ۱ماه کاشت ابرو کردم خیلی ابروهام خالیه بهم گفتن مزوتراپی کنم ایا فایده ای داره برای سیخ سیخ شدن ابروچه کار کنم خواب درست پیداکنند
پاسخ مشاور :

با سلام، فرایند کاشت ابرو به دلیل موضوعاتی همچون خواب طبیعی ابرو نیازمند اصول کاشت می باشد. متاسفانه برخی از کلینیک های کاشت مو بدون در نظر گرفتن این موضوع اقدام به کاشت ابرو می نمایند که نتیجه نهایی مورد نظر حاصل نمی شود. برای بعد از کاشت ابرو پس از بررسی های لازم پزشک متخصص جهت تقویت موها می تواند از روش هایی همچون مزوتراپی استفاده نماید.

021-79958