داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

داروهای بعد از کاشت ابرو

با افزایش سن افراد زیادی ابروهای خود را مانند موهایشان از دست می دهند یا با ابروهای نازک مواجه می شوند، تعداد زیادی از این افراد کاشت ابرو را انتخاب می کنند تا ابروهای ریخته شده خود را جایگزین یا آنها را پرپشت کنند. روند کاشت ابرو کاملاً شبیه کاشت مو می باشد و تحت بی حسی موضعی انجام می شود، همین موضوع باعث کاهش درد در طی مراحل پیوند ابرو خواهد شد. زمانی که یک کلینیک معتبر و پزشکی حاذق انتخاب کنید، می توانید نیاز به مصرف دارو بعد از کاشت ابرو را کاهش دهید، همچنین انتخاب درست می تواند در موفقیت نتایج کاشت ابرو و کاهش عوارض احتمالی نیز تاثیرگذار باشد.


فولیکول های مورد نیاز برای پیوند ابرو به طور معمول از پشت سر و بالای گوش ها با استفاده از تکنیک های مدرن و دقیق به شکل دانه ای برداشته می شوند، تا علاوه بر عدم ایجاد اسکار در ناحیه اهدا کننده، نتیجه طبیعی تری ارائه کنند. سپس گرافت های استخراج شده در زمان کوتاهی به ناحیه ابرو پیوند می شوند؛ کل فرآیند کاشت ابرو معمولاً حدود 2-4 ساعت طول می کشد.


آیا بعد از کاشت ابرو باید دارو مصرف کنیم؟

برخی از داروها می توانند روی یک عمل جراحی یا نتیجه آن تأثیر بگذارند، به همین دلیل ضروری است که در جلسه مشاوره قبل از انجام عمل کاشت ابرو، دارویی که استفاده می کنید را به جراح خود اطلاع دهید، سپس او می تواند در مورد تاثیر آن بر نتیجه و قطع مصرف آن به شما توصیه هایی کند. مهم نیست که جراح چقدر خوب کاشت ابروی شما را انجام می دهد، نتیجه نهایی تا حد زیادی به میزان مراقبتی که بعد از آن انجام می دهید بستگی دارد. بعد از اتمام پیوند ابرو، به تمام متقاضیان دستورالعمل های مراقبتی و کارهایی که باید از انجام آنها خودداری شود، گفته خواهد شد؛ این مراقبت ها همچنین شامل دانستن اینکه کدام داروها باید بعد از کاشت ابرو مصرف شوند نیز می شود. داروهای مصرفی بعد از کاشت ابرو می توانند شامل داروهای تجویزی پزشک، مکمل ها و مسکن ها باشند، بنابراین باید بدانید مصرف کدام داروها برای شما و ابروهای کاشته شده بی خطر است و چگونه روی رشد ابروهای جدید شما تأثیر می گذارد.


گاهی اوقات پزشک داروهایی را برای شما تجویز می کند تا بعد از عمل کاشت ابرو مصرف کنید، این کار برای کاهش درد احتمالی، بهبودی سریعتر، تقویت ابروهای کاشته شده و اطمینان از سالم و موفق بودن پیوندها و نتیجه دریافتی، انجام می شود. علاوه بر این برای اطمینان از کاشت ابروی موفق و بدون درد، ممکن است پیشنهاد شود داروهای خاصی را قبل، در طول و بعد از پیوند مصرف کنید، داروهای آرام بخش و مسکن نیز قبل و در حین عمل پیوند ابرو توصیه می شوند. در شروع عمل پیوند ابرو، جراح شما یک بی حس کننده موضعی استفاده می کند که این کار نواحی اهداکننده پوست سر را بی حس می کند، این بیحسی به سرعت پس از عمل از بین می رود و هیچ عارضه جانبی ندارد.

آیا بعد از کاشت ابرو باید دارو مصرف کنیم؟


بعد از کاشت ابرو چه داروهایی مصرف کنیم؟

جراح کاشت ابرو در جلسه مشاوره پیش از پیوند، با شما در مورد داروهایی که باید بعد از کاشت مصرف شود صحبت خواهد کرد تا با داروهای مصرفی و سابقه پزشکی شما تداخلی نداشته باشد. در ادامه برخی از رایج ترین داروهای مصرفی بعد از کاشت ابرو آورده شده است:


مصرف آنتی بیوتیک ها بعد از کاشت ابرو

آنتی بیوتیک ها به بدن در مبارزه با عفونت هایی که احتمال وقوع آنها وجود دارد، کمک می کنند؛ پزشکان این داروها را به طور پیشگیرانه برای جلوگیری از عفونت احتمالی بعد از کاشت ابرو تجویز می کنند، که می تواند باعث آسیب به پیوند ابروهای کاشته شود. به طور معمول گفته می شود که چند روز قبل از پیوند ابرو و چند روز بعد از آن باید آنتی بیوتیک مصرف کنید، البته تعداد و زمان مصرف آنتی بیوتیک بعد از کاشت ابرو به شرایط هر متقاضی بستگی دارد و نباید خودسرانه مصرف شود. آنتی بیوتیک ها را با معده خالی مصرف نکنید و در صورت بروز هرگونه حساسیت به دارو، لطفاً مصرف آن را قطع کرده و با کلینیک خود تماس بگیرید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

مصرف آنتی هیستامین بعد از کاشت ابرو

ممکن است برخی از افرادی که کاشت ابرو انجام داده اند، متوجه شوند که پیوند ابروی جدید آنها بسیار خارش دارد؛ خاراندن ابروهای کاشته شده می تواند تأثیر منفی بر نتیجه پیوند بگذارد، بنابراین اگر پوست سر در ناحیه بانک مو یا ابروهای شما به شدت خارش دارد، پزشکان گاهی مصرف آنتی هیستامین ها بعد از کاشت ابرو را پیشنهاد می کنند.


مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت ابرو

Rogaine نام تجاری ماینوکسیدیل است، دارویی که ثابت شده رشد مو را تحریک می کند و موهای ضخیم و سالم ایجاد می کند. این یک روش درمانی موضعی است، بنابراین توصیه می شود بعد از پیوند ابرو آن را به نواحی ابروی خود بمالید تا به حفظ فولیکول های پیوند نشده کمک کند و رشد موهای کاشته شده را افزایش دهد. البته درمورد زمان مناسب مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت ابرو باید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین باید توجه داشته باشید اگر مصرف ماینوکسیدیل را متوقف کنید، اثرات آن از بین می رود، در نتیجه بهتر است از این دارو در طولانی مدت برای تقویت ابروهای کاشته شده استفاده کنید.


مصرف Propecia بعد از پیوند ابرو

Propecia یکی دیگر از محرک های رشد مو و حاوی داروی ریزش مو فیناستراید است که معمولا به صورت خوراکی مصرف می شود. مصرف داروهای حاوی فیناستراید فقط برای مردان مناسب است و بعد از کاشت مو و ابرو با هدف افزایش رشد موها تجویز می شود.


آیا می توان بعد از کاشت ابرو مسکن مصرف کرد؟

بله، معمولاً پزشک متخصص برای شما بعد از کاشت ابرو مسکن و ضد التهاب تجویز می کند تا بعد از، از بین رفتن بی حسی مصرف کنید. در صورتی که به شما توصیه شده که از مصرف مسکن بعد از کاشت ابرو خودداری کنید، می توانید پاراستامول و داروهای ضد درد بدون نسخه را مصرف کنید، اگر از انتخاب داروها مطمئن نیستید، حتی می توانید با یک پزشک عمومی صحبت کنید. اگر قصد مصرف نوع دیگری از انواع دارو بعد از کاشت ابرو را دارید، حتی اگر به پیوند مرتبط نباشد، بهتر است این موضوع را با جراح کاشت مو خود در میان بگذارید؛ او می تواند به شما بگوید که آیا داروی جدید احتمالاً بر موفقیت کاشت ابرو تأثیر می گذارد یا خیر.

آیا می توان بعد از کاشت ابرو مسکن مصرف کرد؟


آیا مصرف مکمل ها بعد از کاشت ابرو ضروری است؟

برخی ویتامین ها و سایر مواد مغذی برای داشتن موهای سالم و قوی در هر قسمت از بدن مورد نیاز هستند؛ با این حال، شواهد کمی وجود دارد که مکمل ها یا داروهای تقویتی در بازار باعث افزایش سرعت رشد مو یا جلوگیری و درمان ریزش مو شوند. یک جراح کاشت ابرو خوب به شما می گوید که مصرف مکمل ها بعد از کاشت ابرو برای شما ضروری نیست، اما مصرف یک دارو مولتی ویتامین خوب هیچ ضرری نخواهد داشت. البته همیشه قبل از مصرف هر گونه مکملی، به خصوص اگر داروهای منظم دیگری مصرف می کنید، باید با پزشک خود مشورت کنید.


آنچه که بعد از کاشت ابرو ضروری است این است که از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید، به اندازه کافی بخوابید و هوای تازه داشته باشید؛ این موارد در کنار مراقبت های بعد از کاشت ابرو که توسط پزشکتان توصیه شده برای حفظ موفقیت پیوند کافی هستند.


سایر مراقبت های بعد از کاشت ابرو

✔ در محلی که هر پیوند در آن قرار می گیرد پوسته های کوچکی ایجاد می شوند که در حدود 3 تا 7 روز بعد از پیوند ابرو می ریزد، آنها را نخارانید و نکنید.

✔ از پماد یا اسپری که پزشک برای مرطوب ماندن پیوندها و جلوگیری از پوسته دادن آنها می دهد به آرامی روی ابروهای خود استفاده کنید.

✔ در صورت ایجاد تورم یا کبودی، از یخ یا کمپرس سرد به صورت مستقیم روی ابروها استفاده نکنید، آنها را روی پیشانی یا چشم ها قرار دهید.

✔ از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم نور خورشید برای حداقل سه تا چهار هفته بعد از پیوند ابرو خودداری کنید.

✔ زمان شستشو، آرایش، اصلاح و رنگ کردن ابروها بعد از کاشت باید بر اساس نظر جراح شما مشخص شود، همچنین درباره نحوه انجام آنها نیز از تکنسین کلینیک مشورت بخواهید.

✔ از شنا، آفتاب گرفتن، سونا یا انجام ورزش های سنگین یا فعالیت هایی که موجب تعریق در ابروها می شود برای چهار هفته بعد از پیوند خودداری کنید.

✔ در صورت مشاهده هرگونه عارضه شدید یا ماندگاری آنها بعد از پیوند ابرو با کلینیک خود تماس بگیرید.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958