بهترین سن برای کاشت ابرو

چه همیشه ابروهای نازکی داشته اید، چه در طول سال ها به دلیل برداشتن بیش از حد آنها را باریک کرده باشید، یا به هر دلیلی به ابروهایتان آسیب وارد شده باشد، می توانید به راحتی آنها را درمان کرده و ابروهای ضخیم و پرپشتی داشته باشید. با استفاده از کاشت ابرو میتوانید ابروهایی ضخیم، طبیعی و دائمی داشته باشید و آنها را هر طور که بخواهید رنگ کنید یا مدل دهید. مانند جراحی کاشت مو، در روش کاشت ابرو نیز فولیکول های مورد نیاز برای پیوند از ناحیه اهداکننده گرفته شده و به ناحیه ابرو منتقل می شوند، ناحیه اهداکننده معمولاً قسمت پشت سر و بالای گوش ها هستند که هم در مقابل ریزش مو مقاومند و هم شباهت بیشتری با موهای ابرو دارند.


کاشت ابرو تحت بی حسی موضعی و به طور معمول توسط روش استخراج واحد فولیکولی (FUE) انجام می شود، که توسط یک پزشک متخصص بین سه تا چهار ساعت طول خواهد کشید؛ بسته به میزان ریزش ابرو، ممکن است بیش از یک جلسه نیاز باشد. در مراحل کاشت ابرو، قرار دادن فولیکول های مو در جهت و زاویه درست یکی از مهمترین موارد است، زیرا موهای ابرو در جهت های مختلفی قرار دارند که موهای ابرو را به طور طبیعی زاویه می دهد.


کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

پیش از هر چیزی مشاوره کامل با جراح کاشت مو به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که آیا برای جراحی پیوند ابرو مناسب هستید یا خیر. هنگام در نظر گرفتن کاشت ابرو حتما از قبل تحقیقات خود را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که پزشکی را انتخاب می کنید که تجربه زیادی در پیوند مو و ابرو داشته و همچنین به روش های روز دنیا تسلط دارد. اکثر بیماران کاندیدای خوبی برای کاشت ابرو هستند اما کسانی که به دلیل برداشتن بیش از حد دچار ریزش ابرو شده اند یا کسانی که به طور طبیعی موهای کم پشتی دارند (ژنتیک) بهترین گزینه برای بدست آوردن ابروهای پهن و پرپشت هستند. کسانی که به دلیل ضربه های فیزیکی ناشی از سوانح یا جراحی های دیگر دچار ریزش ابرو شده اند نیز گزینه های مناسبی برای پیوند ابرو هستند، همچنین امکان کاشت ابرو روی تاتو و اسکار نیز دامنه کاندیدای این روش را بیشتر کرده است.

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟


کسانی که در گذشته از تریکوتیلومانیا (تریکوتیلومانیا یک اختلال است که در آن افراد موهای سر یا ابروی خود را بیرون می کشند) رنج میبردند نیز میتوانند پیوند ابرو انجام دهند؛ در صورتی که بیماری خود را درمان کرده باشند. اگر آلوپسی آره آتا، آلوپسی فیبروزان فرونتال یا سایر شرایطی که منجر به از دست دادن ابروها می شود را تجربه کرده اید، ممکن است برای انجام کاشت ابرو مناسب نباشید، این بستگی به قابلیت اطمینان رشد مو در منطقه دارد و تنها توسط معاینه مستقیم پزشک مشخص خواهد شد.


بهترین سن برای کاشت ابرو

ریزش مو و ابرو غیر قابل پیش بینی است، برخی افراد متوجه خواهند شد که خط موی آنها در 20 سالگی ضعیف می شود و پس از آن تا 80 سالگی ثابت می ماند؛ برخی دیگر ممکن است تا 30 سال موهای پرپشت داشته باشند و بعد از 5 سال کاملاً کچل شوند. با توجه به این غیرقابل پیش بینی بودن، پزشک بهترین سن برای کاشت مو را برای هر بیمار به صورت جداگانه تعیین می کند. پایین ترین سنی که می توان عمل های زیبایی انجام داد 18 سالگی می باشد اما همانند کاشت مو، از نظر فنی هیچ محدودیت سنی برای عمل کاشت ابرو وجود ندارد. کاشت ابرو در سنین پایین (حتی زیر 18 سال) برای افرادی که به دلایل جراحی یا حادثه یا سوختگی موهای ابروی خود را از دست داده اند قابل انجام است. در مورد حد بالا نیز محدودیت سنی وجود ندارد، حتی بیماران 85 ساله می توانند نتیجه مثبتی از کاشت ابرو دریافت کنند، که نیاز به داشتن سلامتی جسمی عالی و مقدار کافی موهای اهداکننده است.


در پاسخ به سوال بهترین سن برای کاشت ابرو چه زمانیست؟ میتوان سنین بین 25 تا 85 را مشخص کرد، زیرا در این بازه نازک شدن موها در ناحیه ابرو اتفاق افتاده و شرایط مورد نیاز برای پیوند ابرو نیز وجود دارد. البته برای اطمینان از مناسب بودن سن و شرایط هر متقاضی باید توسط یک جراح باتجربه ارزیابی شود، تا کاشت ابرو در زمان مناسب انجام شود و به نتایج عالی منجر شود. توصیه می شود در صورت امکان تا سن 30 سالگی صبر کنید تا روند ریزش مو و ابرو کامل شود، اما در مورد بیماران فردی و شرایط خاص آنها می توان استثنا قائل شد.


نتایج کاشت ابرو در سنین بسیار کم یا زیاد

اگر در سنین پایین عمل پیوند ابرو را انجام دهید، ممکن است با خطراتی همراه باشد؛ زیرا در این سنین، روند ریزش مو و ابرو یا الگوی طاسی مردانه یا زنانه هنوز شکل نگرفته، بنابراین ممکن است انجام پیوند برای افزایش تراکم مو و ابرو خیلی زود باشد. اهمیت تثبیت شدن الگوی ریزش موها یا ابروها به این دلیل است که روش های کاشت مو و ابرو به بیماران موهایی در نواحی طاس یا کم پشت می دهند و نتایج این روش دائمی می باشد؛ اگر با افزایش سن بیماران به ریزش مو یا ابرو ادامه دهند، نتایج جراحی کاشت ابرو و مو باقی مانده و در نواحی کناری مویی وجود نخواهد داشت؛ در نتیجه نیاز به تکرار پیوند ابرو در زمان دیگری می باشد. اگر اعتماد به نفس شما به دلیل ریزش مو و ابرو در سنین پایین کاهش یافته، توصیه می شود که تمام گزینه های غیرجراحی موجود را بررسی کنید و با یک متخصص مشورت کنید تا در مورد بهترین انتخاب به شما کمک کند.

نتایج کاشت ابرو در سنین بسیار کم یا زیاد


از طرف دیگر اگر پیوند ابروی خود را بسیار به تعویق بیاندازید، به عنوان مثال بعد از پنجاه سالگی، در این صورت خطر ناتوانی در درمان ریزش ابرو افزایش پیدا میکند. زیرا در این موارد ریزش ابرو ممکن است خیلی پیشرفته باشد و بانک موی کافی برای پیوند وجود نداشته باشد. به طور کلی می توان به این نکته اشاره کرد که معمولاً میانگین سنی متقاضیان کاشت ابرو از 30 تا 40 سال متغیر است و پزشکان معتقدند این بهترین سن برای کاشت است. اولاً، زیرا در این سن هنوز مناطق اهداکننده کافی وجود دارد و کاشت مو نتایج مثبتی خواهد داشت، ثانیاً در بیماران حدود 30 سال و کمی بزرگتر، فولیکول ها به خوبی پیوند می شوند و خطر عوارض بعد از جراحی بسیار کم است؛ علاوه بر این در این سن، دوره نقاهت راحت تر می گذرد و پوست سریعتر بهبود می یابد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958