دلایل و درمان ورم بعد از کاشت ابرو

روش های کاشت مو، ابرو و ریش با وجود اینکه کم تهاجمی بوده و برای بدن خطری ندارند، هنوز هم یک فرآیند جراحی هستند. اگرچه هیچ عارضه ای در طول عمل کاشت ابرو وجود ندارد، اما همیشه خطر تورم بعد از آن وجود دارد. تورمی که پیشانی و چشم را تحت تاثیر قرار می دهد ممکن است چند روز پس از کاشت ابرو رخ دهد، اگرچه این تورم ممکن است باعث ناراحتی بینایی شود، اما برای سلامتی فرد خطرناک نیست و بعد از چند روز خود به خود برطرف می شود.


تورم بعد از کاشت ابرو

تورم یا ادم پیشانی، چشم ها یا صورت از عوارض جانبی رایج جراحی کاشت ابرو، به ویژه 2 تا 7 روز پس از عمل هستند. در برخی موارد، ادم به حدی شدید است که بیمار قادر به باز کردن چشمان خود نیست و در موارد نادر، با اکیموز پلک (سیاه چشم) همراه است.


تورم به انبساط یک ناحیه غیر معمول در بخش های درونی و بیرونی از بدن اشاره دارد، این می تواند در نتیجه التهاب یا در نتیجه وجود مایع اضافی در بدن رخ دهد. بدن به هر نوع ضربه ای واکنش نشان می دهد، عفونت و ادما نیز می تواند در اثر زخم های جراحی ایجاد شود؛ علت دیگر ممکن است بیهوشی باشد که به دلیل ریختن مایعات بیش از حد در سر قبل از عمل کاشت ابرو ایجاد شود، همچنین ممکن است تورم ناشی از داروهای تجویز شده در حین جراحی کاشت ابرو باشد. افرادی که کاشت مو، کاشت ریش یا کاشت ابرو انجام داده اند ممکن است در ناحیه پیشانی یا زیر چشم خود تورم داشته باشند. تورم همچنین می تواند در نتیجه عمل کاشت ابرو ایجاد شود که در آن جراح مواد خاصی را به پوست سر و نواحی ابرو تزریق می کند تا درد و خونریزی را کاهش دهد، مانند بی حس کننده و آدرنالین.

کاشت ابرو


تورم بعد از کاشت ابرو چه زمانی برطرف می شود؟

تورم پس از کاشت ابرو معمولاً پس از یک تا دو هفته خود به خود از بین می رود و با پیروی از مراقبت های بعد از کاشت ابرو که توسط پزشک توصیه شده سریع تر رفع می شود. مایعات اضافی از طریق گردش خون از طریق کلیه و توسط ادرار دفع می شوند، بی حسی تزریق شده برای بی حسی پوست نیز به همین ترتیب دفع می شود.تورم بعد از کاشت ابرو ممکن است برای چند روز با درمان صحیح ادامه یابد، اما همچنین ممکن است باعث ایجاد عفونت و ناراحتی در فرد شود.


درمان ورم بعد از کاشت ابرو

برای جلوگیری از عوارض ناشی از التهاب باید مراحل زیر را دنبال کنید، این مراحل این نه تنها تورم را کاهش می دهد بلکه ممکن است از ایجاد آن جلوگیری کند، و همچنین از عفونت و ناراحتی بیشتر نیز جلوگیری می کند.


کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد بعد از کاشت ابرو می تواند به کاهش پف دور چشم کمک کند، این کار به انقباض رگ های خونی نزدیک چشم کمک کرده و از ایجاد ورم اطراف چشم جلوگیری می کند. البته این کار باید بسیار آرام و با احتیاط انجام شود، زیرا وارد کردن فشار یا سرمای زیاد می تواند در رشد فولیکول های جدید مو اختلال ایجاد کند. استفاده از کمپرس سرد روی گونه ها توصیه می شود نه روی سر؛ از آنجایی که پیوند ابرو هنوز شکننده است، فشار یا حرکت غیر ضروری می تواند به آن آسیب برساند.


به پشت بخوابید

در طول دوره نقاهت پس از جراحی کاشت ابرو، بالا نگه داشتن سر بسیار مهم است. به همین دلیل حتی در هنگام خواب نیز باید سر را صاف و بالاتر از بدن قرار داد و آن را خم نکرد. علاوه بر این نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو و ابرو نیز اهمیت دارد، زاویه سر باید به درستی تنظیم شود، در زمان خواب باید چند بالشت زیر گردن خود قرار دهید تا تورم کاهش یابد.


خود را هیدراته نگه دارید

نوشیدن آب کافی قبل و بعد از عمل کاشت ابرو ضروری است، این به این دلیل است که آب به تمیز کردن مایعی که در حین جراحی به سر تزریق می شود کمک می کند. برای کمک به کاهش تورم، به بیمار توصیه می شود که مقدار زیادی آب مصرف کند، نوشیدن حدود ۲ تا ۳ لیتر آب در روز می تواند به تسریع روند بهبودی و کاهش تورم بعد از کاشت ابرو کمک کند. نوشیدن آب کافی در این زمان بسیار مهم است زیرا به پاکسازی سریعتر مایعات از سیستم لنفاوی کمک می کند.


از ورزش شدید پرهیز کنید

قابل درک است که ورزش یک بخش روتین و ضروری از برنامه روزانه افراد است، اما همچنین یکی از مواردیست که باید در طول دوران بهبودی کاشت ابرو از آن اجتناب کرد. ورزش می تواند منجر به تعریق شود که می تواند با افزایش احتمال عفونت، روند بهبودی را دشوارتر کند. 3 تا 4 روز پس از پیوند ممکن است بتوانید فعالیت های منظم خود را از سر بگیرید، با این حال، از هر فعالیت بدنی شدید که منجر به تعریق می شود خودداری کنید زیرا می تواند تورم را افزایش دهد. همچنین تورم ناشی از فعالیت بدنی شدید ممکن است منجر به ایجاد لخته خون شود.

درمان ورم بعد از کاشت ابرو


ماساژ را ادامه دهید

برای فشار آوردن به مایع زیر پوست، بهتر است از یک حرکت ملایم از مرکز پیشانی به پهلو استفاده کنید، مهم است که پوست را نکشید و باید از لمس ناحیه نزدیک ابروها خودداری کنید.


از مصرف برخی داروها اجتناب کنید

به مدت یک هفته بعد از کاشت ابرو از مصرف آسپرین و ایبوپروفن و هر داروی رقیق کننده خون خودداری کنید زیرا این داروها باعث رقیق شدن خون و افزایش تورم می شوند.


استفاده از دارو برای درمان تورم بعد از کاشت ابرو

به طور معمول پزشک جراح داروهای خاصی را برای کاهش هر گونه ناراحتی که ممکن است در طول کاشت ابرو ایجاد شود و سرعت بخشیدن به روند بهبودی تجویز می کند. علاوه بر درمان دارویی، یکی از عوامل موثر بر کاهش تورم بعد از کاشت ابرو ، رعایت کامل توصیه های پس از عمل است.


تورم یکی از عوارض جانبی کاشت ابرو بوده که شایع است که معمولاً خفیف بوده و پس از چند روز از بین می روند، اما گاهی اوقات بدتر طولانی تر می شوند، در این صورت باید درمان مناسب انجام شود. دوز بسیار کم استروئیدها به کاهش تورم روی پیشانی کمک می کنند، حتی کورتیکواستروئیدها برای کاهش تورم نیز تجویز می شوند. داروهای حاوی استروئید را معمولاً به صورت خوراکی، عضلانی یا به شکل ترکیب آنها با یک بی حس کننده موضعی تجویز می کنند.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958