مزایا و معایب کاشت ابرو

ابرو یکی از جنبه های مهم صورت است که در زیبایی آن نقش بسیاری دارد، ابروهای آراسته می توانند بهترین ویژگی های صورت مانند چشم ها و بینی را برجسته کنند. جای تعجب نیست که بسیاری از خانم ها با استفاده از مداد ابرو برای فرم دادن به ابروها و افزودن حجم به موهای ظریف تمام تلاش خود را برای بهبود ابرو انجام می دهند. اگرچه ابروهای ما با افزایش سن به طور طبیعی نازک می شوند، اما این امر می تواند به دلیل عوامل دیگری مانند زخم یا حتی بیماری نیز اتفاق بیفتد که البته انجام کاشت ابرو سبب برطرف سازی آن می شود. بنابراین حتی اگر بقیه صورت شما فاقد چین و چروک باشد و همچنان ظاهری شاداب و جوان داشته باشد، نازک شدن ابرو می تواند شما را پیرتر نشان دهد. ریزش و کم پشتی موهای ابرو می تواند نتیجه ژنتیک، استرس، یائسگی، شرایط تیروئید، ضربه ناشی از جراحی، تغذیه نامناسب و سوختگی باشد. همچنین استفاده بیش از حد از لوازم آرایش ابرو، چربی بیش از حد و اصلاح مداوم می تواند باعث نازک شدن و ریزش موی ابروها شود.


کاشت ابرو

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که به بازسازی ابروهای دچار ریزش و نازک کمک می کند و ظاهری کامل و طبیعی ایجاد می کند. دلایل زیادی وجود دارد که افراد متقاضی کاشت ابرو شوند اما دلیل آن هرچه که باشد، درصورتی که کاندید مناسبی باشید نتیجه ای دائمی و طبیعی را دریافت خواهید کرد. روش های کاشت ابرو مانند کاشت مو هستند که شامل برداشت فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده و پیوند آنها به ناحیه ابرو می باشد. برخلاف موهای سر، موهای ابرو به صورت رشته های جداگانه رشد می کنند، هیچ گروه مویی فولیکولی وجود ندارد که بتواند از یک ناحیه به ناحیه دیگر منتقل شود. به طور معمول از موهای پشت سر و بالای گردن که در برابر ریزش مو مقاوم و نسبتا نازک ترند برای پیوند به ناحیه ابرو استفاده می شوند.


معمولا تشخیص کاشت ابرو برای افراد دیگر دشوار است، زیرا نتایج این عمل بسیار ظریف و طبیعی هستند. اگرچه در روش های جدید پیوند ابرو زمان بهبودی بسیار سریع است، اما انتخاب یک جراح با تجربه در جراحی کاشت موی ابرو ضروری است تا اطمینان حاصل شود که به بهترین نتیجه می رسید. با توجه به پیشرفت روش ها و تجهیزات مورد استفاده عوارض کاشت ابرو به حداقل رسیده و این روش اخیراً مورد تقاضای مردان و زنان بسیاری قرار گرفته است.


دلایل نیاز به کاشت ابرو

در موارد کلی، دو نوع گروه از افراد هستند که به انتخاب کاشت ابرو بیشتر علاقه نشان می دهند، افرادی که به دلیل پیرایش بیش از حد یا ایجاد زخم موهای ابرو خود را از دست داده اند و افرادی که به دلیل بیماری مانند کم کاری تیروئید ابروهای نازکی دارند. دلایل مختلف دیگری وجود دارد که باعث ریزش ابرو می شود، مانند:

• ضربه های جسمی، مانند آسیب های صورت و زخم ناشی از حوادثی مانند تصادفات جاده ای، سوختگی های حرارتی و شیمیایی.

• درمان های جراحی که منجر به از بین بردن فولیکول های ابرو و ایجاد زخم در بافت پوست می شود.

• رادیوتراپی یا شیمی درمانی برای سرطان نیز می تواند منجر به ریزش موی ابرو شود.

• کندن اجباری ابرو و سایر موهای بدن، معروف به تریکوتیلومانیا.

• شرایط مادرزادی که منجر به عدم وجود مو در بدن می شود.

• چاق شدن بیش از حد نیز می تواند باعث از بین رفتن تراکم مو در ابروها شود.

مزایا و معایب کاشت ابرو


مانند هر نوع روش جراحی دیگر، برای انجام کاشت ابرو چند نکته وجود دارد که باید آنها را مدنظر قرار دهید. این یک روش جراحی است بنابراین نیاز به صرف هزینه نسبتا زیاد دارد، اما با در نظر گرفتن این واقعیت که می تواند نتایج مادام العمر را به همراه داشته باشد، به این معنیست که یک سرمایه گذاری ارزشمند خواهد بود. این روش معمولاً در یک روز و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود، عوارضی مانند کبودی و تورم تا چند روز وجود خواهد داشت اما به زودی و خود به خود از بین خواهد رفت.


مزایای کاشت ابرو

اگرچه این یک روش نسبتاً جزئیست و در وسعت کمی انجام می شود، اما پیوند ابرو می تواند تأثیر بسزایی در ظاهر کلی شما داشته باشد. مهمترین مزایای کاشت ابرو به شرح زیرند:

1. ابروهای ضخیم: یکی از مهمترین مزایای کاشت ابرو این است که شما را قادر می سازد از طول و ضخامت مطلوب ابرو برخوردار باشید. وقتی ابروها به شکل ایده آل شکل می گیرند، می توانند ویژگی های طبیعی شما را برجسته کرده و چشم های شما را مشخص کنند در نتیجه با کاشت ابرو می توانید حالت چهره خود را بهبود بخشیده و سطح ارتباطات خود را افزایش دهید.

2. بهبود ظاهر: پس از پیوند ابرو می توانید بدون داشتن دردسر روش های موقت و آشفتگی در کشیدن ابروها با استفاده از محصولات گران قیمت ابرو، در هر مهمانی یا مراسم رسمی شرکت کنید؛ همچنین این روش باعث می شود تا در وقت خود نیز صرفه جویی کنید.

3. افزایش اعتماد به نفس: در حالی که شما همیشه می توانید ابروهای خود را با مداد ابرو پر کنید اما هیچ چیز نمی تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری نسبت به ابروهای واقعی بدهد. اگر فردی فکر کند که از ظاهر خوبی برخوردار است، عزت نفس او مستقیماً افزایش می یابد، با داشتن ابروهایی ضخیم، زاویه دار و زیبا باعث افزایش اعتماد به نفس خود می شوید.

4. راه حل دائمی: بسیاری از افراد به دنبال راه حل های موقت مختلف برای فرم دادن به ابروهای خود هستند و مجبورند آنها را به طور مداوم استفاده کنند. با این حال نتیجه ای که بعد از کاشت ابرو دریافت می کنید دائمی است و باعث می شود هم در وقت و هم در هزینه کاشت ابرو صرفه جویی شود.

5. پنهان کردن جای زخم ها: کاشت ابرو روشی شگفت انگیز برای پنهان کردن جای زخم و سوختگی و سایر علائم اطراف ناحیه ابرو است.

6. نتایج بسیار طبیعی: اگرچه کاشت ابرو یک روش زیبایی شناختی است، اما نتایج بسیار طبیعی دارد به طوریکه ابروهای کاشته شده با ابروهای طبیعی هیچ تفاوتی ندارد.


معایب کاشت ابرو

سرعت رشد آهسته ابروهای کاشته شده: درست مانند کاشت مو و کاشت ریش، حدود 6 تا 12 ماه طول می کشد تا موهای جدید به شکل نهایی رشد کنند، بنابراین اگر صبر نداشته باشید و نتایج سریع بخواهید، این روش مناسبی برایتان نخواهد بود.


پیرایش منظم: از آنجا که موی اهدا کننده ای که به ابرو پیوند می شود از پوست سر برداشته می شود، موهای پیوندی به طول کامل موهای سر رشد می کنند. بنابراین ابروهای کاشته شده باید به طور منظم و در فواصل کوتاه اصلاح شوند؛ البته بعد از یک یا دو سال، پوست ابرو بر کاهش سرعت رشد آنها تأثیر می گذارد.


پیوند دوم: در برخی موارد با توجه به شرایط متقاضی و مدل مورد انتظار او ممکن است نیاز به جلسه دومی برای کاشت ابرو باشد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958