سوالات رایج در خصوص کاشت ریش

سوالات رایج در خصوص کاشت ریش

ریزش موهای صورت به شکل واضحی خود را نشان می دهد و به سختی می توان آن را پنهان کرد، در حالی که در سال های اخیر داشتن ریش هایی پرپشت و بلند مد شده است. برای برخی از مردان، حتی کسانی که به خوبی از ظاهر خود مراقبت می کنند و از رژیم غذایی سالم استفاده می کنند، این ممکن است دست نیافتنی باشد و دلایل ریزش ریش می توانند ژنتیکی، بر اثر بیماری یا در نتیجه آسیب باشند. کاشت ریش یک راه حل ساده، موثر و دائمی است که لکه های طاسی (آلوپسی) در صورت را کاهش می دهد و حجم بیشتری به ریش و سبیل های نازک خواهد داد.


سوالات رایج در خصوص کاشت ریش

مانند سایر روش های پزشکی، چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از انتخاب کاشت ریش در نظر گرفت. با اینکه سال های زیادی است که کاشت مو و کاشت ریش در دنیا انجام می شود، اما هنوز هم بسیاری از متقاضیان در خصوص این روش و نتایج آن سوالاتی دارند که در ادامه به آنها پاسخ خواهیم داد.


کاشت ریش چگونه انجام می شود؟

همانند کاشت مو، کاشت ریش نیز شامل استخراج فولیکول های موی سالم از ناحیه اهداکننده و پیوند آنها به نواحی روی صورت دارای ریزش یا موهای نازک می شود. اولین قدم این است که جراح فولیکول های مورد نیاز را از ناحیه اهداکننده بدن برداشت کند؛ پشت سر و نواحی نزدیک گوش محل های معمول برداشت هستند زیرا موهای مقاوم تری در برابر ریزش دارند و شباهت هر تار مو به ریش بیشتر است. بخش دوم پیوند گرافت های استخراج شده در نواحی ریش که شیارهایی برای قرارگیری در آن ایجاد شده، می باشد.


کدام روش کاشت ریش موفق تر است؟

کاشت ریش با استفاده از روش های FUE (استخراج واحد فولیکولی) یا FUT (پیوند واحد فولیکولی) انجام می شود. روش FUT به معنی استخراج نواری فولیکول های مورد نیاز پیوند از ناحیه اهداکننده است که سپس به شکل گرافت های کوچک جدا شده و به قسمت های ریش پیوند زده می شود. در روش FUE، هر فولیکول به صورت جداگانه استخراج شده و سپس کاشته می شود. مزیت FUE این است که هیچ جای زخم قابل مشاهده ای باقی نمی گذارد و همچنین در نیمی از زمان بهبودی نسبت به FUT بهبود می یابد. ثابت شده که هر کدام از روش های کاشت ریش طبیعی نتایج عالی ارائه می دهند، اما یافتن درمان مناسب برای هر متقاضی به نیازهای او و تشخیص پزشک بستگی دارد.

آیا پیوند ریش نتایج دائمی دارد؟

آیا پیوند ریش نتایج دائمی دارد؟

بله، البته ریزش فولیکول های مو کاشته شده در چند هفته اول پس از جراحی طبیعی است؛ پس از بازسازی فولیکول های مو، می توانید انتظار داشته باشید که رشد موهای جدید و دائمی را در عرض سه تا چهار ماه مشاهده کنید.


آیا کاشت ریش طبیعی به نظر می رسد؟

تا زمانی که به یک کلینیک با کیفیت بالا و معتبر مراجعه کنید که بتواند شکل ریش را به خوبی طراحی و اجرا کند، پیوند ریش کاملا طبیعی به نظر می رسد.


چه کسی کاندیدای ایده آل برای پیوند ریش است؟

کاشت ریش یک روش ایده آل برای هر کسی است که با ریزش ریش مواجه است یا مشکل رشد ریش یکنواخت دارد. با این حال، جراح ابتدا پوست صورت متقاضی کاشت ریش و کیفیت موهای اهداکننده او را بررسی می کند تا مطمئن شود که کاندیدای ایده آلی برای این روش هستید.


آیا کاشت ریش دردناک است؟

خیر؛ متقاضی کاشت ریش یک بی حس کننده موضعی و یک آرام بخش خفیف دریافت خواهد کرد، بنابراین هر دو ناحیه اهدا کننده و گیرنده کاملاً حساسیت زدایی می شوند. به طور کلی بیماران در طول پیوند احساس ناراحتی بسیار کمی می کنند اما می توانند تلویزیون تماشا کنند، به موسیقی گوش دهند یا به خواب بروند.


آیا می توان بعد از کاشت ریش اصلاح کرد؟

جراح شما توصیه می کند حداقل 3 تا 4 هفته پس از جراحی اصلاح نکنید. در این مرحله، گرافت های پیوندی هنوز ظریف هستند و صورت شما نیز حساس می باشد؛ تراشیدن یا اصلاح نواحی پیوند شده ممکن است فولیکول های جدید را از بین ببرد یا در روند بهبودی اختلال ایجاد کند.


کاشت ریش چه خطراتی دارد؟

مانند همه روش های جراحی، کاشت مو و کاشت ریش نیز خطرات احتمالی مانند خونریزی، خارش، تورم، بی حسی، عفونت (فولیکولیت) یا التهاب پوست سر (معمولاً با آنتی بیوتیک ها و یا داروهای ضدالتهابی پیشگیری و درمان می شود) را به همراه دارد. اگرچه جای زخم بسیار جزئی در بانک مو رایج است، اما جای زخم با رشد موها پوشانده می شود؛ جدیدترین تکنیک های مورد استفاده در روش FUE تضمین می کند که جای زخم به طور کلی حداقل و غیرقابل تشخیص باشد.

کاشت ریش چقدر طول می کشد؟


کاشت ریش چقدر طول می کشد؟

یک جلسه پیوند ریش با توجه به میزان ریزش و طاسی ناحیه به طور متوسط 5 تا 10 ساعت طول می کشد؛ باید یک روز کامل را برای این کار در نظر بگیرید و در روز جراحی هیچ کار دیگری انجام ندهید. با توجه به روش انتخابی ممکن است یک بانداژ یا پانسمان کوچک در ناحیه بانک مو انجام شود که یک یا دو روز بعد برداشته میشود. بسیاری از پزشکان متخصص از مراجعه کنندگانی که در نزدیکی کلینیک هستند می خواهند که حدود سه یا چهار روز بعد از پیوند برای شستشوی معمول و بررسی پیوندها به کلینیک باز گردند.


بهبودی بعد از کاشت ریش چقدر طول می کشد؟

زمان بهبودی پس از کاشت ریش حداقل است و شما می توانید بلافاصله بعد از عمل به خانه بروید و در عرض 2 تا 3 روز به روال عادی خود بازگردید. ممکن است در هفته اول متوجه قرمزی، تورم و پوسته پوسته شدن در اطراف فولیکول های پیوند شده شوید که خود بخود و با پیروی از مراقبت های بعد از کاشت ریش از بین خواهند رفت. با توجه به روش انتخابی برای پیوند ریشتان بهبودی کامل بین 5 تا 7 روز زمان نیاز دارد.


نتیجه نهایی کاشت ریش چه زمانی قابل مشاهده است؟

در چند هفته اول پس از پیوند ریش، بیشتر ریش های تازه کاشته شده می ریزند، سپس مو وارد مرحله استراحت می شود؛ ریش های جدید حدود 6-12 هفته بعد شروع به رشد می کنند. در ماه ششم بعد از کاشت ریش می توانید 1-2 سانتی متر رشد آنها را مشاهده کنید اما برای بالغ شدن کامل و مشاهده نتایج نهایی پیوند ریش حداقل 9-12 زمان لازم است.


آیا بیمه هزینه جراحی کاشت ریش را پوشش می دهد؟

جراحی های پیوند ریش تحت پوشش بیمه سلامت قرار نمی گیرند، زیرا به عنوان عمل زیبایی در نظر گرفته می شوند، مگر اینکه به عنوان جراحی ترمیمی برای کاهش ظاهر جای زخم صورت یا سوختگی ناشی از جراحت یا تروما انجام شوند.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958