مراقبت های لازم قبل و بعد از کاشت ریش

در سال های اخیر داشتن ریش پرپشت و ضخیم به شدت مد شده است؛ ریش کامل بسیار شیک به حساب می آید و مردان بیشتری به دنبال دستیابی به این ظاهر هستند. با این حال همه افراد نمی توانند ریش طبیعی کاملی داشته باشند، در اینصورت روش های درمانی و زیبایی مختلفی از جمله کاشت ریش و سبیل به کمک این افراد خواهند آمد.


موهای صورت ممکن است در اثر استرس، جراحی، بیماری یا دلایل دیگر ضعیف یا دچار ریزش شوند و این می تواند باعث خجالت و ناراحتی برخی از مردان شود. هنگامی که جراحی کاشت ریش و سبیل را در نظر میگیرید ، باید همان فرآیند مشاوره و آمادگی برای کاشت مو را طی کنید. این کار برای اطمینان از این است که شما گزینه مناسبی برای پیوند هستید و موهای اهداکننده کافی برای پیوند به مناطق تحت درمان در سر یا بدن شما وجود دارد.


کاشت ریش

در طول کاشت مو، فولیکول های مو از ناحیه ای از پوست سر به ناحیه دیگر پیوند می شوند و در پیوند ریش نیز از همان اصول استفاده می شود. موهای اهدا کننده با ابزار استخراج تخصصی از پوست سر و در صورت کمبود از برخی از نواحی بدن برداشته می شوند که کمترین جای زخم را بر جای می گذارد. سپس این فولیکول ها برای پیوند زیر میکروسکوپ آماده می شوند و به ناحیه ای از ریش پیوند می شوند که از قبل شیارهایی در جهت و عمق مناسب ایجاد شده است. برای مشاهده نتایج موفقیت آمیز و رسیدن به ریش پرپشت و ضخیم باید یک پزشک متخصص و باتجربه را انتخاب کنید تا فولیکول ها را در ناحیه گیرنده با زاویه مناسب قرار دهد تا با الگوی رشد طبیعی موهای موجود مطابقت داشته باشد و در نتیجه ریش های پیوندی طبیعی به نظر برسند.

کاشت ریش


مانند کاشت مو، کاشت ریش نیز طبیعی ترین و دائمی ترین درمان بازگشت موهای ریخته شده است؛ زیرا در این روش فولیکول های پیوندی مو از ناحیه ای از پوست سر گرفته می شوند که احتمال نازک شدن نداشته و در برابر ریزش مو مقاوم هستند؛ این به این معنیست که موهای کاشته شده در ناحیه صورت سال ها به طور طبیعی رشد می کنند.


آمادگی برای کاشت ریش

اکثر مردانی که دارای لکه های طاس یا موهای نازک در ناحیه ریش خود هستند، کاندیدای مناسبی برای پیوند ریش هستند. موهای قسمت پشت سر معمولاً برای این جراحی استفاده می شوند زیرا از نظر بافت و ضخامت بسیار شبیه موهای ریش هستند، بنابراین متقاضیان باید فولیکول‌های موی سالم و کافی در ناحیه اهداکننده داشته باشند تا برای کاشت ریش از آن استفاده کنند. اینکه کاندید مناسب کاشت ریش هستید یا خیر تنها توسط مشاوره با پزشک مشخص خواهد شد، در جلسه مشاوره پوست و خط موی صورت شما ارزیابی می شود تا مشخص شود آیا پیوند ریش گزینه مناسبی برای شما است یا خیر. بعد از اینکه پزشک تایید کرد کاشت ریش روش مناسبی برای شماست، توصیه هایی را برای آمادگی برای پیوند به شما خواهد کرد که مهمترین آنها قطع مصرف مشروبات الکلی و سیگار می باشد.


همچنین از شما خواسته می شود تا قبل از جراحی اقدامات احتیاطی انجام دهید، مانند عدم مصرف داروهای حاوی آسپرین یا داروهای ضدالتهابی 10 روز قبل از پیوند. مصرف یک قرص ویتامین C یک بار در روز به مدت یک هفته کامل قبل از پیوند ریش به روند بهبودی کمک می کند. صبح روز پیوند ریش باید صبحانه کامل اما سبک و بدون کافئین میل کنید، زیرا کافئین می تواند خونریزی و حساسیت به داروها را افزایش دهد. همچنین داشتن یک رژیم غذایی سالم و خواب کافی، دوری از استرس و کنار گذاشتن ورزش های سنگین در هفته منتهی به پیوند ریش می تواند شرایط جسمی شما را بهبود بخشیده و نتیجه موفقیت آمیزی را به همراه داشته باشد. اطلاع و پیروی از مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو، ابرو یا ریش همچنین می تواند دوران نقاهت بعد از پیوند و احتمال بروز عوارض بعدی را نیز کاهش دهد.


بعد از کاشت ریش چه انتظاری باید داشته باشید؟

نتایج پیوند ریش فوراً مشاهده نمی شوند، سه تا چهار هفته پس از کاشت ریش، ساقه های موهای پیوندی می ریزند، در حالی که فولیکول های پیوند شده به بهبودی خود ادامه می دهند. آنها در عرض سه ماه دوباره رشد می کنند و بیشتر فولیکول های مو در جای خود قرار می گیرند و ریش کاملی را نشان می دهند. با توجه به شرایط هر متقاضی و نحوه مراقبت از ماه نهم رشد کامل ریش های کاشته شده قابل مشاهده است، در ماه های 12 تا 18 ریش ضخیم و طولانی بدست می آید. ریش کاشته شده در نهایت برای همیشه رشد می کند و می توان آنها را دقیقاً مانند موهای معمولی صورت تراشید و مرتب کرد.


ریکاوری پیوند ریش معمولاً بدون مشکل و با درد کم یا بدون درد است، به طور کلی در عرض یک هفته بهبودی کامل حاصل می شود و معمولاً بعد از دو هفته می توان ریش ها اصلاح کرد. ممکن است پزشک آنتی بیوتیکی یا پماد و قرص های مسکن برای شما تجویز کند که از عفونت در ناحیه اهداکننده یا ریش ها جلوگیری می کند. در روزهای ابتدایی بعد از کاشت ریش پوسته های کوچکی در اطراف ریش های کاشته شده تشکیل می شود، نباید این پوسته ها را بکنید و بسیاری از جراحان توصیه می کنند تا زمانی که پوسته ها از بین نرفته اند، صورت خود را نشویید. برخی از سایر عوارض جانبی پیوند ریش ممکن است شامل موارد زیر باشند:

• کبودی خفیف

• تورم

• حساسیت در محل های اهدا کننده و گیرنده

• موی فرورفته

• سرخی

کاشت ریش و سبیل


مراقبت های لازم بعد از کاشت ریش

بعد از کاشت ریش باید کسی را داشته باشید تا شما را به منزل ببرد و در روز پیوند استراحت کنید، همچنین داروهایی که پزشک تجویز کرده را در زمان گفته شده مصرف کنید. در چند روز ابتدایی بعد از پیوند نباید صورت خود را بشویید و حتی دستان خیس خود را به آن ها نزنید، به طور کلی هرچه میزان لمس کردن نواحی پیوند شده کمتر باشد احتمال عفونت یا آسیب به فولیکول های کاشته شده کمتر می شود. اگر تصمیم به اصلاح ریش خود بعد از پیوند دارید، مطمئن شوید که موهای جدید خود را به درستی اصلاح کنید و از ژل های اصلاح یا کرم های حاوی الکل استفاده نکنید زیرا این کار می تواند پوست را خشک و دچار سوزش تیغ و تحریک کند.


در روزهای دوم تا پنجم ممکن است ناحیه ریش دچار خارش شده و پوسته پوسته شود که نشان از روند بهبودی پوست می باشد، باید از خاراندن و لمس این ناحیه خودداری کنید. در هفته اول بعد از پیوند از فعالیت‌های شدید، خم شدن، بلند کردن و هر چیزی که ممکن است باعث تعریق شما شود، خودداری کنید، همچنین در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. از هفته دوم می توانید صورت خود را با آب و شوینده ای که پزشک توصیه کرده بشویید، اما باید بدون وارد کردن فشار یا مالش اینکار را انجام دهید و از آب خیلی گرم یا خیلی سرد استفاده نکنید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958