رنگ کردن قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو می تواند یک تصمیم بزرگ برای تغییر در زندگی باشد، این روش نه تنها عزت نفس از دست رفته را بازیابی می کند بلکه باعث تقویت روحیه و بهبود ارتباطات افراد می شود. تصمیم گیری برای انجام پیوند مو به تحقیقات و سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد، بنابراین کمک به نتایج بهتر کاشت بسیار موثر خواهد بود؛ این کمک می تواند از طریق پیروی از مراقبت های قبل و بعد از پیوند باشد.


کاشت مو یک روش قطعی و دائمی برای پایان دادن به مشکلات آلوپسی یا ریزش مو و بازیابی ظاهر شخصی برای مردان و زنان می باشد، با این حال به محض رشد سریع مو پس از کاشت، گاهی اوقات ممکن است موهای خاکستری قبلی ظاهر شوند، بنابراین می تواند زیبایی موهای رویایی شما را خراب کند. در چنین شرایطی سوالاتی که برای افراد مطرح می شود این است که بهترین زمان رنگ کردن مو قبل از کاشت چه زمانیست؟ آیا می توان موهای کاشته شده را رنگ کرد یا خیر؟ چه زمانی برای اینکار مناسب است؟


رنگ کردن قبل از کاشت مو

اگر به طور منظم موهای خود را رنگ می کنید، قبل از جراحی کاشت مو آن را رنگ کرده اید، این بدان معناست که شما چند هفته تا رشد بیشتر موها و خاکستری شدن آنها وقت دارید تا بخواهید دوباره موهای خود را رنگ کنید. با توجه به نیاز شما به رنگ کردن مو قبل از کاشت مو، بهتر است در بازه ای بیش از 10 روز قبل از تاریخ جراحی موهای خود را رنگ کنید. انجام رنگ مو نه تنها به موهای شما رنگ اضافه می کند، بلکه باعث رنگی شدن پوست سر شما نیز می شود که تعیین محل برش برای کاشت مو را دشوارتر می کند. اما اگر چند روز قبل رنگ مو انجام شود، پس از چند بار شستشو رنگ روی پوست از بین رفته و این روش به راحتی انجام می شود. رنگ کردن مو قبل از کاشت درصورتی که موهای روشن یا سفید داشته باشید حتی می تواند مفید هم باشد زیرا دیدن تراکم ریشه ها در زمان برداشت بسیار آسان تر است.

رنگ کردن مو قبل از کاشت مو


مراقبت های بعد از کاشت مو

بعد از جراحی کاشت مو، تا حدودی جای زخم و داشتن برخی عوارض جانبی طبیعی است، همچنین ممکن است مقداری تورم مشاهده کرده و ناراحتی خفیفی را تجربه کنید. با این حال همه اینها به زودی فروکش خواهد کرد. موهای کاشته شده طی چند هفته ابتدایی بسیار شکننده هستند، بنابراین باید بسیار محتاط باشید، در واقع مانند سایر روش های جراحی باید مراقبت های ویژه ای را برای موهای کاشته شده خود انجام دهید تا نتیجه بهینه را تضمین کنید. هدف از این مراقبت ها بهبود زخم، جلوگیری از بروز عوارض جانبی نامطلوب (التهاب، عفونت و غیره) و تحریک رشد موهای جدید است. مهمترین مراقبت های بعد از کاشت مو عبارتند از:

• پوست سر خود را خشک نگه دارید.

• پس از جراحی کسی را داشته باشید که شما را به خانه برساند، زیرا تحت آرامبخش ملایم خواهید بود.

• تمام دستورالعمل های بعد از جراحی که توسط جراح داده شده را دنبال کنید.

• سر خود را هنگام خواب بلند نگه دارید.

• پس از مدت مشخص شده موهای خود را به آرامی بشویید و شانه کنید.

• پوست سر خود را در معرض نور آفتاب قرار ندهید.

• تا زمان بهبودی از نوشیدن الکل و سیگار کشیدن خودداری کنید.

• هر نوع ورزش یا فعالیت شدید که باعث تعریق می شود را انجام ندهید.

• پوست سر خود را نخارانید و حداقل سه روز پس از کاشت از پوشیدن کلاه یا شال خودداری کنید.


رنگ کردن بعد از کاشت مو

مسلماً با رشد مجدد موها و افزایش سن، موهای طبیعی سر و بخش هایی از بدن سفید می شوند که این شامل موهای تازه کاشته شده نیز می باشد. داشتن موهای سفید یا خاکستری باعث می شود احساس سن بیشتری از سن واقعی خود داشته باشید و همین امر سبب می شود تا موهای خود را رنگ کنید، البته بسیاری از خانم ها نیز برای تنوع اقدام به رنگ کردن موهایشان می کنند. رنگ کردن بعد از کاشت مو و کاشت ابرو مانعی نداشته و تنها نکته مهم در زمان انجام آن می باشد.

رنگ کردن مو بعد از کاشت مو


البته باید به یاد داشته باشید که پوست سر پس از جراحی بسیار حساس است، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خشن، مواد دکلره و پراکسیدها ممکن است پوست سر را تحریک کرده و پیوند موهای تازه کاشته شده را مختل کند و در نتیجه روند بهبودی و کیفیت موهای پیوندی را مختل کند. همچنین مسئله شستشوی کامل رنگ مو و روند شستشویی که در مورد موهای تازه کاشته شده وجود دارد باعث می شود که رنگ کردن مو بعد از کاشت مو نیاز به دقت بسیار زیادی داشته باشد.


البته ذکر این نکته مهم است که استفاده بیش از حد از هر نوع مواد شیمیایی، اسپری مو و لوازم حرارتی و همچنین کشیدن موها و پوست سر برای برخی مدل های مو یا هنگام شانه زدن بیش از حد موها، می تواند به موها (کاشته شده یا نشده) آسیب برساند. فولیکول های مویی که به تازگی کاشته شده اند بسیار شکننده تر از موهای معمولی شما هستند و مهم است که تا آنجا که می توانید با آنها با ملایمت رفتار کنید تا خطر از بین رفتن یا آسیب به آنها به حداقل برسد. همچنین در مورد رنگ کردن موها، باید توجه داشت که موهای معمولی (غیر کاشته شده) می توانند با رنگ کردن بسیار ضعیف شوند اما موهای کاشته شده قوی تر هستند و کمتر تحت تأثیر رنگ مو قرار می گیرند.


زمان مناسب رنگ کردن بعد از کاشت مو

مهم است که پس از جراحی پیوند مو برای بهبودی پوست سر خود وقت بگذارید، مدت زمان مورد نیاز برای بهبودی کامل از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، در نتیجه مهم است که قبل از رنگ کردن مو با پزشک متخصص کاشت خود مشورت کنید تا از آسیب رساندن به فولیکول های موی تازه پیوند شده خود جلوگیری کنید. زمان مورد نیاز بهبودی کامل پس از کاشت مو تقریبا بین 4 تا 6 هفته متغیر می باشد که با توجه به شرایط بیمار می تواند کمتر یا بیشتر هم باشد. وقتی تصمیم به رنگ کردن موهای خود گرفتید حتی اگر معمولا در خانه موهای خود را رنگ می کنید، اینبار برای انجام این کار بهتر است به یک متخصص حرفه ای مراجعه کنید، زیرا او بهتر می داند که چگونه این کار را انجام دهد و چه محصولی را استفاده کند. وقتی موهایتان پس از رنگ کردن رشد می کند، متوجه می شوید که موهای کاشته شده جدید سریعتر از موهای طبیعی خودتان رشد می کنند و حتی ممکن است مجبور شوید یک هفته زودتر از حالت عادی رنگ کنید.


در پایان در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در زمینه کاشت مو و مراقبت های قبل و بعد از آن می توانید با کارشناسان مرکز زیبایی تهران بیوتی در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
احسان زیارتی
سلام ممنون از اطلاعاتی که در سایت خوب تون بیان نمودید آیا بعد از کاشت میشه قسمت های برداشت رو رنگ نمود? و چه مدت بعد کاشت? با شامپوی های رنگ فوری یا ترکیب های گیاهی مانند حنا ?
021-79958