تزریق ژل برای جای جوش

تزریق ژل جای جوش و بررسی این روش

تزریق ژل به عنوان یکی از درمان ها برای از بین بردن فرورفتگی های حاصل از جای آکنه بر صورت می باشد. یکی از بیماری های شایع ای که امروزه افراد بسیاری را درگیر خود نموده است ایجاد آکنه در پوست و نواحی مختلف بدن می باشد. تزریق ژل در این مورد به عنوان عمل زیبایی نام برده می شود که نوعی تزریق پرکننده نیز محسوب می شود.

تزریق ژل


بعضی از این جوش ها به دمل تبدیل می شود که متاسفانه باعث ایجاد تورفتگی هایی بر روی پوست می شود، درمان این فرورفتگی ها با توجه به پیشرفت علم پزشکی می تواند با تزریق فیلر به نواحی دارای تورفتگی انجام شود. در واقع تزریق فیلرها کاربردهای بسیاری دارد که توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد.


تزریق ژل به جای جوش چگونه انجام می شود ؟

برای اینکه بتوانید جای جوش را در صورت و یا پوست خود از بین ببرید می توانید از روش های نوین برای این منظور استفاده نمایید. جای جوش انواع متفاوتی دارد در نتیجه درمان های متفاوتی برای از بین بردن آنها صورت می گیرد. یکی از این روش ها که دارای عوارض جانبی حداقل و بسیار سریع و راحت انجام می گیرند، پر کردن جای جوش با استفاده از تزریق ژل می باشد؛ تزریق پرکننده می تواند بسیار مفید باشد.


همانطور که می دانیم تزریق پرکننده دارای روش های متفاوتی است که با توجه به نوع درمان مورد نظر توسط پزشک متخصص تجویز می شوند. تزریق ژل کاملا تخصصی است و باید در کلینیک های بهداشت و درمان صورت پذیرد تا نتایج عکس نداشته باشد. برای تزریق فیلر به جای جوش از پرکننده های پوستی دائم و موقت می توان استفاده نمود. در روش تزریق با استفاده از پرکننده های موقت بعد از گذشت چند ماه ممکن است ژل مورد نظر توسط بدن جذب شود و کاربرد خود را از دست دهد. در نتیجه تزریق پرکننده می تواند می تواند دوباره صورت گیرد. برای این منظور باید بعد از گذشت چند ماه با تشخیص پزشک مورد نظر تزریق ژل دوباره تکرار شود. اما تزریق پرکننده های دائم مدت زمان طولانی تری را می توانند در بدن بمانند و قابل تجزیه نیستند. البته پزشکان استفاده از این نوع ژل ها را مناسب نمی دانند، زیرا ممکن است با ماندگاری طولانی مدت ژل در بدن عفونت ها عوارض دیگری مشاهده شود.


یکی از این موادی که به عنوان پر کننده در تزریق پرکننده به جای جوش مورد استفاده قرار می گیرد، اسید هیالورونیک می باشد. در واقع این ژل با تزریق تولید کلاژن در بدن را تحریک می نماید، این تحریک باعث می شود که پرکننده های بدن به طور دائم شروع به بازسازی قسمت هایی از بدن که نیاز به پرکننده دارند فعالیت خود را بیشتر نمایند. در نتیجه در دراز مدت باعث می شود که بدن خود به خود این پرکننده ها را تولید نماید و بعد از مدتی دیگر نیاز به تزریق ژل نیست.


آیا می توان جای جوش را با تزریق ژل از بین برد؟

همانطور که می دانیم تزریق ژل دارای کاربرد های متفاوتی است. هدف اصلی استفاده از تزریق فیلر به بدن پر کردن قسمتی از پوست می باشد که دارای تورفتگی است که ظاهر نامناسبی را به پوست می دهد. در واقع تزریق ژل به پوست باعث می شود جای جوش کمرنگ شود و به مرور زمان پوست شما کلاژن سازی لازم را انجام دهد و تورفتگی های مربوط به جای جوش را از بین ببرد. تزریق ژل به پوست برای از بین بردن جای جوش یکی از بهترین درمان هایی است که می توانید با صرف هزینه کمتر و درمان قطعی تر انجام دهید.


تزریق ژل روشی بدون دردسر و عوارض جانبی است که می تواند در درمان های پوستی بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع برای اینکه نتیجه دلخواه خود را ببینید تزریق ژل باید طی فواصل 6 ماهه دوباره صورت گیرد تا بتواند جای زخم ناشی از جوش را از بین ببرد. می توانید در کنار تزریق فیلر از سایر روش های درمانی دیگر  مانند میکرونیدلینگ و یا لیزر ها استفاده نمود تا به طور صد درصد جای جوش از بین برود. با این وجود طول دوره درمان بستگی به عمل زخم و یا جای جوش دارد؛ هر چه عمق این علامت های پوستی بیشتر باشد در نتیجه درمان طولانی تر خواهد بود و نتیجه دیرتر مشاهده خواهد شد. به همین دلیل شما باید در طول دوره تزریق ژل از صبر کافی برخوردار باشید.


مزیت و معایب استفاده از تزریق ژل برای جای جوش

تزریق ژل به پوست می تواند در بسیاری از موارد دارای مزایای زیبایی شناسی در افراد شود. با استفاده از این روش افراد می توانند معایب پوست خود را با تزریق ژل بپوشانند و با استفاده از این موضوع در درمان جای جوش و بالا بردن اعتماد به نفس خود سهم به سزایی را داشته باشند. با توجه به این موضوع تزریق فیلر در کنار عوارض جانبی کمی که ممکن است داشته باشد فواید بسیار زیادی را خواهد داشت. 

تزریق ژل صورت


علاوه بر آن تزریق ژل روشی بسیار بی دردسر است تا بتوانید ظاهری زیبا داشته باشید. با استفاده از تزریق فیلر به صورت سرپایی و بدون درد و خونریزی می توانید خیلی زود به خانه بروید و به کارهای روزمره خود مشغول شوید. دوران نقاهت بعد از تزریق ژل وجود ندارد و ممکن است در همان روز اول علایم قرمزی و تورم ناشی از تزریق فیلر در زیر پوست از بین برود.


با این وجود ممکن است به دلیل تزریق پرکننده نامناسب و بدون مهارت پزشک مربوطه علائمی در پوست خود مشاهده نمایید. اگر به مراکز زیبایی و کلینیک های تخصصی و دارای مجوز در این زمینه مراجعه نمایید می توانید این عوارض را به حداقل برسانید. در برخی موارد ممکن است تزریق به رگ های خونی شما وارد شود در نتیجه احتمال بروز عفونت وجود دارد؛ تزریق فیلر در رگ ها می تواند باعث گرفتگی آنها شود.


اگر در نواحی از بدن که تزریق پرکننده در آنجا صورت گرفته است، دچار سوزش شدید و یا درد و تورم شدید که بعد از دو رو از بین نرفت باید حتما پزشک متخصص خود را در جریان قرار دهید تا از بروز خطرات ناشی از این پیش آمد جلوگیری نمایید.


نتایج حاصل از تزریق ژل بر جای جوش تا چه حد ماندگار است؟

همانگونه که می دانیم تزریق ژل به صورت و یا نواحی دیگر بدن برای ایجاد هماهنگی در بافت پوست صورت می گیرد. از آنجایی که مواد این ژل ها به گونه ایست که ممکن است توسط پوست جذب شوند بعد از گذشت 6 ماه تا یک سال نیاز به تزریق پرکننده دوباره به بدن باید صورت پذیرد. در صورت تزریق پرکننده مکرر به بدن، کلاژن مربوطه در پوست ساخته می شود و در نتیجه طول دوره درمان طولانی می شود. باید به این نکته دقت نمود که تزریق ژل باید توسط متخصص در این زمینه صورت پذیرد.

نتایج تزریق ژل


در واقع تزریق فیلر بر جای جوش می تواند به صورت طولانی مدت تاثیرات شگرفی را بر پوست شما بگذارد و به مرور باعث محو شدن جای جوش ها در پوست شما شود. برای اینکه بهبودی کامل مشاهده شود شما باید درمان را تا مدت ها ادامه دهید تا بتوانید نتایج حاصل از تزریق ژل بر جای جوش ها را مشاهده نمایید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958