ماندگاری کاشت مو چقدر است؟

ریزش مو یک پدیده شایع در مردان و زنان می باشد که در 85 درصد از مردان و 40 درصد از زنان مشاهده می شود. این عارضه در اثر عواملی مانند: ژنتیک (وراثت)، برخی درمان ها و شرایط پزشکی، استرس یا آلوپسی به وجود میاید. چندین عامل دیگر می توانند منجر به ریزش مو زودرس، کم پشت شدن مو یا عقب رفتن خط رویش مو شوند. با وجود روش های متنوع درمان کم پشتی و ریزش مو مانند مزوتراپی، محلول ماینوکسیدیل، فیناستراید وغیره مردم اکثرا کاشت مو را انتخاب می کنند.


کاشت مو چیست ؟

کاشت مو یک روش جراحی است که از سال 1950 برای درمان مناطقی که دچار طاسی و ریزش مو شده اند رواج پیدا کرده است. و در دهه های اخیر بین مردم محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این روش شامل استخراج فولیکول های مو به صورت جداگانه (FUE) یا به صورت نواری (FUT) از منطقه دهنده که دارای موی سالم است می باشد. سپس این فولیکول ها در ناحیه گیرنده یا طاس سر کاشت می شوند. با بهبود برش های موجود در پوست سر در منطقه گیرنده فولیکول ها شروع به رشد موهای جدید می کنند. امروزه شاهد روش های جدیدی برای پیوند مو هستیم که دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر روش ها می باشد. از جمله این روش ها می توان به کاشت مو به روش MicroFIT و کاشت مو به روش SUT اشاره کرد.


شوک ریزش مو چرا اتفاق می افتد ؟

تقریباً یک یا دو هفته پس از کاشت مو، موهای کاشته شده شروع به ریزش می کنند. این فرآیند که شوک ریزش مو نامیده می شود یک روند معمول بوده و در هر بیماری دیده می شود. فرآیند شوک ریزش مو دائمی نیست و پس از مدتی موهای سالم و قوی جای موهای ریخته شده رشد می کنند.

شوک ریزش مو چرا اتفاق می افتد


اکثر بیماران پس از ریزش پس از عمل، با نگرانی زیاد به پزشکان خود مراجعه می کنند. با این حال شوک ریزش مو بخشی از روند عمل کاشت مو می باشد. این فرآیند که در منطقه کاشت مو اتفاق می افتد تقریباً در تمام افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند رخ می دهد. اما در برخی از افراد ممکن است هرگز اتفاق نیافتد. زمان شوک ریزش مو در بعضی از افراد ممکن است کوتاه تر و در برخی دیگر طولانی تر باشد. به طور کلی زمان و مقدار شوک ریزش مو به دلایلی مانند ساختار مو و میزان گرافت های کاشته شده می تواند متفاوت باشد. اما اگر پس از کاشت مو با وضعیت غیرمنتظره ای روبرو شدید، به عنوان مثال اگر یک سال پس از عمل کاشت مو دچار ریزش مو شدید باید به پزشک مراجعه کنید.


آیا امکان ریزش مو پس از کاشت مو وجود دارد ؟

همانطور که در بالا گفته شد طی عمل کاشت مو، موها از ناحیه ای که در برابر ریزش مو مقاوم می باشند برای کاشت مو انتخاب می شوند بنابراین در صورتیکه کاشت مو با موفقیت انجام شود امکان ریزش مو وجود نخواهد داشت. عمل کاشت مو با پیوند مو خاتمه نمی یابد. مشاهده نتایج کاشت مو زمانبر بوده و ممکن است به طور متوسط ​​1 سال طول می کشد تا نتایج آن را دید.


برای جلوگیری از ریزش موهای کاشته شده چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

شوک ریزش مو و رشد مجدد موهای کاشته شده

معمولاً شوک ریزش مو 3 تا 4 هفته اول پس از کاشت مو اتفاق میافتد. پس از ماه 3 تا 5 ماه موهای ریخته شده به آرامی شروع به رشد می کنند. نرخ رشد مجدد مو پس از پایان ماه پنجم حدود 30٪ و در ماه هفتم حدود 60٪ می باشد. نتایج نهایی کاشت مو پس از یک سال مشخص می شود.


تراشیدن مو

تا یک ماه پس از کاشت مو از تراشیدن ناحیه گیرنده خودداری کنید. اما در صورت بهبودی می توان منطقه دهنده را حدود یک هفته پس از عمل تراشید.


پوشیدن کلاه بعد از کاشت مو

هنگام خروج از خانه برای محافظت موهای کاشته در مقابل گرد و غبار، آلودگی، آفتاب و سایر عوامل محیطی از کلاه استفاده کنید. هنگام انتخاب کلاه برای دوره پس از کاشت مو، کلاهی انتخاب کنید که نه خیلی محکم باشد نه خیلی شل. تا 2 هفته پس از کاشت مو تا زمانی که زخم ها بهبود پیدا کنند از کلاه استفاده کنید.


عدم مصرف الکل

مصرف الکل باعث افزایش زمان بهبودی زخم ها پس از کاشت مو می شود. بنابراین بهتر است تا مدتی پس از عمل کاشت مو الکل مصرف نکنید.


قرارگیری در معرض نور خورشید

2 هفته اول پس از کاشت مو از قرار گیری در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید. برای 6 ماه اول پس از پیوند مو توصیه می شود هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب از کلاه استفاده کنید.


ماندگاری کاشت مو چقدر است ؟

طبیعی است که این سوال برای شما پیش بیاید که ماندگاری کاشت مو چقدر است؟ اگر می خواهید کاشت مو شما یک عمر طول بکشد و ماندگاری بالایی داشته باشد مهم است که عمل کاشت مو را نزد یک متخصص با تجربه و معتبر انجام دهید.


پس از اتمام مراحل کاشت مو متوجه رشد مو های جدید خواهید شد. با این حال در بسیاری از افراد ممکن است موهای تازه کاشته شده طی دو تا شش هفته پس از کاشت مو بریزد که فرآیندی طبیعی بوده و ظرف چند ماه شاهد رشد موهای جدید با ماندگاری دائمی خواهید بود. در حقیقت حدود شش ماه طول می کشد تا تغییرات قابل توجهی در رشد مو مشاهده کنید. نتایج کامل کاشت مو پس از یک سال قابل مشاهده خواهد بود.


در بیشتر موارد کاشت مو یک عمر طول می کشد زیرا از فولیکول های سالم مو برای کاشت در نواحی کم پشت یا طاس استفاده می شود. با این حال ماندگاری کاشت مو می تواند تحت تأثیر عواملی مانند جنس مو بیمار، سبک زندگی، سن و میزان ریزش مو قرار گیرد. در چنین مواردی فرد ممکن است برای رسیدن به نتایج مطلوب به چندین جلسه دیگر کاشت نیاز داشته باشد. امروزه کاشت مو روشی دائم، ایمن و طبیعی می باشد.


چنانچه قصد انجام کاشت مو را داشته باشید می توانید در خصوص مشاوره ، هزینه کاشت مو و یا تعیین وقت با کارشناسان مرکز زیبایی تهران بیوتی در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958