لیپوماتیک یا پیکر تراشی ران

لیپوماتیک ران و فرم دهی به اندام

برخی از مواقع با وجود تلاش های فراوان در زمینه لاغری و شکل گیری بدن به بهترین نحو، دچار مشکل شده و قادر نخواهید بود تا اندامهای خود را به فرم دلخواه کانتور کنیم. در این زمان لیپوماتیک Lipomatic به کمک شما خواهد آمد.

لیپوماتیک ران


در واقع کاربرد لیپوماتیک زمانی مشخص شد که پس از انجام فعالیت های ورزشی و یا رژیم های سخت غذایی، همچنان چربی های بدن موجود بوده و از بین نمی روند. لیپوماتیک به شما کمک خواهد کرد تا هر کدام از اندام های خود را با توجه به سلیقه خود به فرم دلخواه خود درآورده و از داشتن اندام کانتور شده خود لذت ببرید.


در اینجا سعی شده است پیکر تراشی را به طور کلی تشریح کرده و به برخی از ویژگی های لیپوماتیک پرداخته شود.


لیپوماتیک ران چیست و چگونه انجام می شود؟

اگر بخواهیم به طور دقیق تر به تعریف لیپوماتیک بپردازیم باید گفت که پیکر تراشی همانطور که از نامش پیداست، توسط حذف چربی از مناطق خاصی از بدن مانند شکم، ران، باسن، گردن و یا بازو موجب کانتور و فرم دهی این اندام ها می شود. از نام های دیگر لیپوماتیک میتوان به لیپوساکشن، لیپوپلاستی و یا کانتورینگ بدن اشاره کرد. برخی از افراد بر این باورند که به دلیل اینکه لیپوماتیک چربی های اضافی را منطقه مورد نظر حذف می نماید، موجب کاهش وزن نیز خواهد شد که تفکری نادرست خواهد بود. اگر شما دچار اضافه وزن می باشید، با استفاده از رژیم های غذایی و یا فعالیت های ورزشی، نسبت به پیکر تراشی وزن بیشتری کم خواهید کرد. شما در صورتی یک نامزد ایده آل برای لیپوماتیک می باشید که تنها در نقطه ای از بدن خود دارای چربی های انباشته باشید در غیر این صورت باید وزن پایداری داشته باشید.


برخی از روش های لیپوماتیک ممکن است نیاز به بی حسی موضعی داشته باشند و تنها منطقه مورد نظر بی حس شود این در حالی که روش های دیگر ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی داشته باشند. پزشک برای اینکه درد کمتری احساس کرده و خونریزی کمتری داشته باشید، در محل تجمع چربی، آب نمک همراه با لیدوکایین و اپی نفرین تزریق خواهد کرد. چربی های اضافی موجود در بدن توسط وسیله ای توخالی به نام کانول که به یک خلاء فشار قوی متصل است، حذف خواهند شد. تیمی که لیپوماتیک را انجام می دهند، در طول درمان، ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن بدن شما را اندازه گیری کرده و نظارت خواهند کرد. اگر پزشک شما از بی حسی موضعی استفاده کرد و در طول انجام پیکر تراشی دردی حس کردید، حتما به پزشک خود بگویید تا دوز داروها را افزایش دهد.


مزایا و معایب لیپوماتیک ران چیست؟

لیپوماتیک نیز همانند سایر روش های زیبایی درمانی در کنار مزایا، دارای معایبی نیز می باشد که در زیر به تعدادی از آنها پرداخته شده است. پیکر تراشی به طور معمول دارای اهداف زیبایی بوده و برای کانتور بدن استفاده خواهد شد اما گاهی اوقات برای درمان بیماری ها و یا شرایط خاص نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مزایا و معایب لیپوماتیک ران


مزایای لیپوماتیک

Lymphedema نوعی بیماری بوده که طی آن مقداری مایع در زیر پوست تجمع یافته و باید با استفاده از لیپوماتیک مایع تجمع یافته را خارج نمود. همچنین گاهی اوقات از لیپوماتیک برای کاهش تورم و درد نیز استفاده خواهد شد.

Gynecomastia نوعی بیماری می باشد که چربی در زیر سینه انسان تجمع خواهد یافت.

Lipodystrophy syndrome گاهی اوقات چربی در نقاطی از بدن تجمع یافته و در نقاط دیگری از بدن چربی وجود نخواهد داشت. به همین دلیل در این موارد لیپوماتیک کمک خواهد کرد.

Lipomas لیپوما نیز توده های چربی در نقاط مختلف بدن می باشند که با لیپوماتیک از بین خواهند رفت.


معایب پیکر تراشی

یکی از معایب لیپوماتیک نتایج نهایی حاصله خواهد بود. بیشتر افراد پس از پیکر تراشی از نتایج راضی خواهند بود اما برخی از افراد نیز به انتظارات خود پس از انجام لیپوماتیک دست نخواهند یافت. همچنین اگر پس از لیپوماتیک دچار افزایش وزن شدید، چربی به سایت لیپوماتیک منتقل خواهد شد.


عوارض جانبی لیپوماتیک ران و راه های پیشگیری از آن

انجام هر نوعی از درمان چه زیبایی و چه حتی درمانی نیز دارای عوارض جانبی مختص به خود خواهند بود. از عوارض جانبی ناشی از لیپوماتیک ران می توان به خونریزی و واکنش به بیهوشی اشاره کرد. همچنین لیپوماتیک ران دارای عوارض جانبی دیگری نیز می باشد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است:

1. بی نظمی های کانتور پس از پیکر تراشی

2. تجمع مایعات زیر پوست

3. بی حسی در نقاطی از بدن

4. عفونت

5. ایجاد سوراخی در داخل بدن

6. آمبولی چربی

7. مشکلات قلبی و کلیوی

8. مسمومیت با لیدوکائین

9. سوختگی با تجهیزاتی نظیر پروب اولتراسوند

10. صدمات عصبی

11. زخم ها و یا آسیب هایی به اندامهای دیگر بدن

12. ایجاد شدن لخته خون در ریه ها

13. ورم

14. نکروز پوستی یا مرگ سلول های پوستی


تمامی این عوارض جانبی زمانی پدیدار خواهند شد که یا شما نامزد مناسبی برای انجام لیپوماتیک نباشید و یا از انجام برخی از مواردی که موجب بروز عوارض جانبی خواهند شد، پرهیز نکرده اید. در ادامه به برخی از ویژگی های یک کاندید مناسب برای لیپوماتیک اشاره شده است.

1. افرادی که پوست اضافی زیادی ندارند

2. پوست بدنشان قابلیت ارتجاعی دارد

3. انباشتی از چربی دارند که با ورزش و یا رعایت رژیم های غذایی از بین نمی روند

4. دارای سلامت عمومی می باشند

5. از دخانیات استفاده نمی کنند

6. چاق نیستند


ابتدا به موارد بالا توجه کرده و در صورت دارا بودن شرایط فوق، از پیکر تراشی برای کانتور بدن خود استفاده نمایید. همچنین برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی، رعایت نکات زیر ضروری می باشد.

1. خودداری از استعمال دخانیات

2. عدم داشتن مشکلات سلامتی مزمن

3. عدم داشتن اضافه وزن

4. برخورداری از سیستم ایمنی قوی

5. نداشتن سابقه دیابت، بیماری های قلبی عروقی و یا تشنج

6. عدم استفاده از داروهای رقیق کننده که موجب افزایش خطر خونریزی خواهند شد.

تنها با رعایت نکات گفته شده و انجام دستورالعمل های پزشک خود، خواهید توانست تا حد زیادی از بروز عوارض و خطرات پس از لیپوماتیک جلوگیری نمایید.


هزینه های ناشی از لیپوماتیک ران

لیپوماتیک یکی از روش های زیبایی درمانی می باشد به همین دلیل بیمه ها، هزینه های ناشی از پیکر تراشی را تحت پوشش خود قرار نخواهند داد. از عواملی که بر هزینه لیپوماتیک ران تاثیر گذار خواهند بود، می توان به دستمزد جراح، زمان گذرانده شده در اتاق عمل و بیهوشی اشاره کرد. همچنین توجه داشته باشید که داروهای مورد نیاز در طول دوران نقاهت نیز هزینه هایی در بر خواهند داشت.


البته شایان ذکر است که مهارت پزشک متخصص لیپوماتیک ران مهمتر از هزینه خواهد بود در نتیجه در انتخاب پزشک توجه کرده و مهارت پزشک را نسبت به دستمزد دریافتی وی در اولویت قرار دهید تا شاهد نتایج بهتری باشید.


آیا لیپوماتیک ران دائمی است؟

یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، زمان مشاهده نتایج حاصل از لیپوماتیک ران خواهد بود. پس از پیکر تراشی، کمی تورم خواهید داشت که در طی چند هفته این تورم از بین خواهد رفت. نتایج نهایی پس از گذشت چند ماه نمایان خواهند شد و در صورت رعایت های لازم از جانب شما نتایج حاصل دائمی خواهند بود.

لیپوماتیک


البته لازم به ذکر است که سلول های چربی در طی انجام لیپوماتیک حذف شده و از بین خواهند رفت و بدن شما پس از لیپوماتیک به خوبی کانتور خواهد شد. اما همواره به یاد داشته باشید که اگر فعالیت های ورزشی انجام ندهید و یا غذاهای چرب مصرف نمایید، دوباره چربی به سایت لیپوماتیک که رانها بوده و یا سایر اندام های شما اضافه خواهد شد.


برای حفظ فرم جدید اندام خود پس از پیکر تراشی، از غذاهای حاوی میوه ها، سبزیجات، دانه ها، لبنیات کم چرب و پروتئین ها استفاده نمایید. تنها نکات گفته شده را رعایت نمایید تا همواره از نتایج حاصله لیپوماتیک راضی باشید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958