برای بسیاری از مردان، بلند کردن ریش به آسانی و به صورت طبیعی انجام نمی شود؛ از طرفی ریش همیشه به صورت یکنواخت روی صورت رشد نمی کند و به جای یک ریش شیک و پیوسته، موهای صورت تکه تکه را نتیجه می دهند. اما همانطور که می توانید موهای سر خود را پیوند بزنید، اگر فولیکولهای موی صورت شما توانایی رشد ندارند می توانید پیوند ریش را امتحان کنید. البته در ابتدا باید یک پزشک متخصص پوست و موی شما را ارزیابی کند تا پیش از پرداخت هزینه کاشت ریش، مطمئن شوید کاندیدای خوبی برای اینکار هستید.


انجام کاشت ریش برای همه افراد ممکن می باشد، فرقی نمی کند بخواهید بر روی قسمتی از فک پیوند انجام دهید یا حتی برای افرادی که ژنهای ارثی دارند که هر نوع رشد ریش را عملاً غیرممکن می کند. نکته مثبتی که در زمان پیوند ریش وجود دارد، امکان انتخاب نوع و مدل ریش کاشته شده میباشد، البته در جلسه مشاوره باید مدل مورد نظر را با پزشک در میان بگذارید تا از امکان انجام آن مطمئن شوید.


کاشت ریش چیست؟

عمل کاشت ریش یا Beard Transplant به این صورت است که مو از قسمت خاص بدنتان گرفته و با توجه به جای رشد ریش و مدل انتخابی بر روی فک پیوند می شوند. دو روش اصلی برای کاشت ریش وجود دارد، روش FUT و FUE که همانند کاشت مو تفاوتشان در نحوه برداشت تارهای مو نواری و فولیکولی می باشد. هر دو روش بین 2000 تا 5000 پیوند فولیکلی را نتیجه میدهد و البته هزینه کاشت ریش به روش FUT کمتر می باشد، اما به دلیل عوارض این روش استفاده از آن تقریبا منسوخ شده است.


از مزایای کاشت ریش به روش FUE عدم وجود بخیه بر پوست صورت و بانک مو (معمولا ناحیه پشت سر) می باشد، زیرا فولیکول های مو به صورت کاملا مستقیم جدا شده و بر روی فک کاشته می شوند. عمل زیبایی پیوند ریش تنها یک جلسه و حدود 3 تا 5 ساعت زمان می برد؛ در این عمل از بیحسی موضعی استفاده می شود در نتیجه می توان گفت یک عمل سبک می باشد و با توجه به مهارت پزشک دوره نقاهت بسیار کوتاه و درد کم به همراه خواهد داشت.

هزینه کاشت ریش


کاندید مناسب عمل پیوند ریش باید دارای شرایط زیر باشد:

• ریش های بیش از اندازه نازک داشته باشد

• در قسمت ریش دارای رشد ناهموار باشد

• ریش های ضخیم و پرپشت تر از ریش فعلی خود بخواهد

• دچار سوختگی یا سانحه در قسمت ریش شده باشد

• از نظر جسمی کاملا سالم باشد

• بانک موی مناسب در پشت سر خود داشته باشد


عوامل موثر بر نتیجه نهایی کاشت ریش

از آنجا که در روند پیوند ریش فولیکول های موی مورد نیاز از قسمت پشت سر افراد برداشته می شوند، مهم است که در این منطقه فولیکولهای موی سالم داشته باشید. این منطقه آخرین قسمتی است که طاسی یا ریزش مو بر آن اثر می گذارد، بنابراین حتی اگر قسمت های جلویی سر شروع به طاسی کرده باشند هنوز هم در پشت سرتان موهای در حال رشد و سالم خواهید داشت. لازم به ذکر است که با توجه به وسعت ناحیه پیوند نسبت به وسعت پوست سر، هزینه کاشت ریش بسیار کمتر از هزینه کاشت مو می باشد. در عمل کاشت ریش نیز مانند سایر درمان های زیبایی احتمال بروز عوارض محدودی وجود دارد که با رعایت دستورالعمل های پزشک و مراقبت های بعد از کاشت ریش می توانید این عوارض را به حداقل رسانده و نتیجه نهایی را در زمان کوتاهی مشاهده کنید.


همانطور که گفته شد دوران نقاهت پیوند ریش بسیار کوتاه بوده و بیمار پس از یک روز می تواند به زندگی روزمره خود بپردازد، زیرا برشهایی که برای پیوند ایجاد میشوند بسیار ریز بوده و احتمال تورم یا قرمزی در پوست نهایتا تا دو روز وجود دارد. صرف نظر از روش کاشت، بعد از 3 تا 4 ماه فولیکول های مو در محل پیوند شده شروع به رشد میکنند و پس از گذشت 8 تا 9 ماه از زمان پیوند یک ریش کامل و سالم خواهید داشت و می توانید ریش خود را به صورت عادی بتراشید. عدم نتیجه بخشی در کاشت ریش نادر است و در صورتی که پیوند توسط یک پزشک متخصص و با روش مناسب انجام شود در کمتر از یک سال نتیجه نهایی مطلوب را بدست خواهید آورد.


هزینه کاشت ریش

هزینه کاشت ریش به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای افراد با توجه به تعداد پیوند مورد استفاده می تواند بسیار متفاوت باشد؛ طبعا پیوندهای جزیی برای پر کردن قسمت های صورت که مو رشد نمی کنند بسیار کمتر از پیوند ریش برای تمامی قسمت های فک می باشد. پیوند ریش ارزان نیست، اما با توجه به نتیجه طبیعی و دائمی که دارد و در مقایسه با سایر روش ها که مداوما باید صورت گیرند هزینه ای مقرون به صرفه دارد. انتخاب مرکز زیبایی و پزشک متخصص از دیگر عوامل موثر بر هزینه کاشت ریش هستند، هزینه های هر کلینیک با توجه به مکان جغرافیایی، وسایل و تجهیزات مورد استفاده، تجربه و مهارت پزشک و روش مورد انتخاب وی متغیر می باشد. پیوند ریش یک عمل زیبایی بوده و تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد اما بسیاری از پزشکان برای همراهی با بیماران امکان پرداخت به صورت اقساط می دهند.


هزینه کاشت ریش در مرکززیبایی تهران بیوتی سنتر بر اساس شرایط افراد و سبک مورد نظرشان مشخص می شود و در جلسه مشاوره به آنها گفته می شود؛ این هزینه از 6 میلیون تومان برای کمترین تراکم تا 15 میلیون تومان برای بیشترین تراکم متغیراست. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که برخی از مراکز زیبایی برای جلسات مشاوره نیز هزینه جداگانه قرار داده اند یا به دلیل حضور پزشک نام آشنا هزینه بیشتری دریافت می کنند. در عوض برخی مراکز با کم کاری یا استفاده از تجهیزات و لوازم غیر استاندارد سعی در کاهش هزینه کاشت ریش دارند؛ البته که می توانید کاشت ریش ارزان قیمت پیدا کنید اما مطمئن شوید که با تنها یکبار هزینه در مرکز زیبایی معتبر علاوه بر عدم وجود عوارض بیشتر، به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958