آیا تزریق ژل برای بینی امکان پذیر است؟

همانطور که می دانیم تزریق ژل Filler Injection امروزه به عنوان عمل زیبایی بدون درد و جراحی، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه بینی یکی از اجزای اصلی صورت برای ایجاد زیبایی می باشد، در نتیجه روش تزرق ژل بینی برای کسانی که می خواهند بدون عمل زیبایی و جراحی دارای بینی زیبایی شوند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.


تزریق ژل به گودی بینی برای بینی هایی که دچار انحراف و یا شکستگی های جزئی می باشند برای پر کردن قسمت های از بینی مورد استفاده قرار می گیرد.


کاندید های مناسب جهت تزریق ژل برای بینی

در تزریق پرکننده به بینی می توان از ژل های مختلفی استفاده نمود. یکی از پرکاربرد ترین و در عین حال کم دردسر ترین تزریق فیلر به بینی را، تزریق اسید هیالورونیک می توان نامید. تزریق ژل اسید هیالورونیک برای افرادی که تمایلی به انجام جراحی بینی ندارند و همچنین برای کسانی که دارای نواقص بعد از عمل جراحی بینی می باشند مورد استفاده قرار می گیرد؛ این روش در مقایسه با جراحی بینی روشی بسیار کم خطر می باشد.

تزریق ژل


در تزریق فیلر به بینی باید پزشک متخصص نهایت دقت و مهارت را به کار ببرد تا زیبایی ظاهر شما بیشتر شود. در واقع تزریق ژل به بینی باید توسط پزشک متخصص در این زمینه صورت پذیرد تا عوارض احتمالی تزریق فیلر به بینی به حداقل برسد. در این روش ژل اسید هیالورونیک با استفاده از سوزن سرنگ با زاویه 45 درجه به بالای بینی به صورت تزریق فیلر انجام میگیرد. بعد از آن به نواحی دیگر بینی که دارای انحراف می باشد تزریق می شود تا آن نواحی پر شوند.


در واقع تزریق ژل به بینی می تواند هیچ عوارض جانبی نداشته باشد در صورتی که این تزریق ژل توسط پزشک ماهر و متخصص در این زمینه انجام پذیرد.


تزریق ژل برای بینی با چه روشی انجام می شود؟

قبل از تزریق فیلر به بینی عکسهای مورد نظر از مراجعه کننده گرفته می شود و پزشک با استفاده از نواقصی که در بینی بیمار مشاهده می نماید تزریق ژل به بینی را شروع می نماید. ژل مورد نظر در سرنگ ریخته می شود و با استفاده از زاویه مورد نظر و درجه بندی تزریق ژل صورت می گیرد.


قبل از تزریق به دلیل اینکه به صورت سرپایی انجام می گیرد، پزشک از نوعی کرم بی حسی به نام لیدوکائین یا پلوکائین استفاده می نماید تا نواحی مورد تزریق را بی حس نماید. در واقع تزریق فیلر باید کمتر از 0.02 میلی لیتر باشد. بعد از تزریق ژل پزشک متخصص باید قالب ریزی را انجام دهد تا فرم بینی بعد از تزریق به صورت درستی قرار گیرد و شکل خود را از دست ندهد. این تزریق پرکننده به زیر پوست یا در داخل پوست صورت می گیرد. در واقع با استفاده از تزریق پرکننده اسید هیالورونیک به نواحی مختلف بینی که دارای فرم ناهمواری است می توانید زیبایی صورت خود را بیشتر نمایید.


تزریق فیلر به بینی با استفاده از پلیمر های اسید هیالورونیک می تواند از چسبندگی سطوح مخاطی جلوگیری نماید. همچنین در به حداقل رساندن آسیب های بعد از عمل جراحی بینی کمک می نماید. تزریق ژل به بینی یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از عوارض و دوران نقاهت بعد از عمل جراحی می باشد، چون در این روش از بریدگی و خونریزی خبری نیست و عوارض احتمالی مانند درد یا ورم بعد از تزریق ژل به بینی مشاهده نمی شود.


اگر شما این روش را در مراکز بهداشتی معتبر و زیر نظر پزشک متخصص در این زمینه انجام دهید می توانید به طور حتم مطمئن باشید که تزریق پرکننده با موفقیت همراه است و دچار عفونت و یا درد و ورم در نواحی تحت تزریق پرکننده نمی باشید.


تاثیرات تزریق ژل بر بینی

همانگونه که می دانیم امروزه تزریق ژل به بدن یکی از مواردی است که می تواند بدون ایجاد درد و عوارض احتمالی باعث ایجاد زیبایی در اندام و صورت شما شود. روش های جراحی و عمل زیبایی که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفت، گرچه دارای ماندگاری طولانی تری نسبت به تزریق فیلر می باشند ولی دارای عوارض جانبی و دوران نقاهت طولانی مدت در بیمار می شوند.

تزریق ژل بینی


در واقع خونریزی و داروی بیهوشی و همچنین درد های بعد از عمل زیبایی جراحی تاثیرات بسیارجدی در زندگی افراد می گذارد. از این رو پزشکان متخصص در زمینه زیبایی و دانشمندان مختلفی بر روی روش های جایگزین عمل زیبایی جراحی با تزریق فیلرها مطالعات فراوانی را انجام داده اند. در واقع تزریق پرکننده که به روش های مختلف و با استفاده از مواد متفاوتی در بدن صورت می گیرد می تواند جایگزین مناسبی برای جراحی های بینی باشد.


از آنجایی که تزریق ژل دارای حداقل عوارض جانبی می باشد باید به این نکته دقت نمود که توسط پزشک متخصص انجام پذیرد. وارد دیگری از فواید تزریق ژل به بینی را برای شما بازگو می نماییم.

1. انتقال ژل به بینی از چسبندگی بین سطوح مخاطی در بینی جلوگیری می نماید و در عمل تنفس فرد مشکلی را ایجاد نمی نماید.

2. با توجه به اینکه تزریق پرکننده به بینی بدون بریدگی و خونریزی است در نتیجه دردهای ناشی از عمل جراحی در تزریق فیلر وجود ندارد.

3. تزریق ژل به بینی کاملا به صورت سرپایی انجام می شود در نتیجه دوران نقاهت زیادی ندارد.

4. در تزریق ژل نیاز به استفاده مداوم از چسب ها و قالب بعد از عمل نیست و فرم بینی بعد از تزریق ژل به همان حالت باقی می ماند.

5. استفاده از داروی بیهوشی در تزریق پرکننده به بینی وجود ندارد و به صورت موضعی بی حسی صورت می گیرد که دچار عوارض بعد از بیهوشی نیز نمی شوید.

6. نیاز به مراقبت های طولانی مدت در تزریق فیلر به بینی وجود ندارد و بیمار می تواند نهایت تا دو روز به کارهای روزمره خود بپردازد.

7. در صورت کج شدن بینی در تزریق ژل می توان دوباره درصد بیشتری از ژل را تزریق نمود.

8. زمان بهبود در تزریق ژل به بینی بسیار سریع اتفاق می افتد و نهایت تا یکی دو روز بعد ورم و یا کبودی احتمالی از بین می رود.


تاثیرات حاصل از تزریق ژل تا چه حد ماندگار است؟

از آنجایی که تزریق ژل در بسیاری از موارد دارای ماندگاری زیادی نمی باشد در نتیجه برای اینکه فرم مورد نظر بدن حفظ شود باید هر 6 تا 12 ماه به صورت مداوم تکرار شود تا تاثیرات خود را به مرور زمان بر روی نواحی از بدن که تحت تزریق فیلر قرار می گیرد، بگذارد.

ماندگاری تزریق ژل


ژل تزریق شده به دلیل اینکه توسط بدن می تواند جذب شود ممکن است ماهیت خود را از دست بدهد به همین دلیل تنها راه ایجاد فرم دلخواه بدن تزریق دوباره ژل می باشد. بعضی از ژل ها دارای دوام طولانی مدتی می باشند ولی توسط پزشکان توصیه نمی شوند زیرا ژل هایی با دوام طولانی مدت ممکن است باعث ایجاد عفونت در بدن شوند و خطرات جانبی دیگری را در بدن فرد بر جای بگذارند. به همین دلیل تزریق ژل با ماندگاری یک سال بسیار مورد توصیه پزشکان می باشد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
رسول رضاپور
آیا تزریق ژل خوبه
پاسخ مشاور :

با سلام، انجام تزریق ژل امری کاملا سلیقه ای می باشد. اما به طور کلی در صورت انجام اصولی این روش می توان گفت تا 99% بدون هرگونه عارضه خاصی می باشد.

سهیلا حسین زاده
من یکسالی هست که به بینی فیلر تزریق کردم جای قوس آن پر شده ولی اطراف آن جایی که عینک قرار میگرد برآمده و سفت شده چکار باید کنم؟
021-79958