دلمه های بعد از کاشت ابرو

دلمه های پس از کاشت ابرو چگونه ایجاد می شود؟

یکی از بهترین عمل های زیبایی که امروزه مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است کاشت ابرو Eyebrow Transplant می باشد. کاشت ابرو به عنوان عمل زیبایی در بسیاری از کشورها توسط پزشک متخصص در این زمینه صورت می گیرد. برای اینکه عمل زیبایی کاشت ابرو بتواند نتیجه مطلوبی داشته باشد پزشکان متخصص قبل و بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی توصیه هایی را به مراجعین می نمایند، تا در روند بهبودی سریع تر آنان کمک کنند. با این وجود ممکن است بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو عوارض و یا ضایعه هایی بعد از عمل کاشت ابرو در فرد مشاهده شود.


آیا مشاهده دلمه پس از کاشت ابرو طبیعی خطرناک می باشد؟

همانطور که گفته شد می توان عنوان نمود که ایجاد دلمه یا crust بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو ممکن است در فرد ایجاد شود. در واقع این عارضه می تواند در صورت درمان نشدن به یکی از معضلات بسیار مهم تبدیل شود.

کاشت ابرو طبیعی


وجود عوارض بعد از عمل زیبایی امری اجتناب ناپذیر می باشد، بنابراین برای اینکه بتوانید این عوارض را به حداقل برسانید باید به توصیه ها و موارد بهداشتی که پزشک تجویز می نماید عمل نمایید تا دلمه ایجاد شده در پوست از بین برود. از آنجایی که در کاشت ابرو از روش های متفاوتی استفاده می شود، ممکن است در نواحی که تحت پیوند ابرو قرار می گیرند بریدگی های کوچک و سوزن سوزن شدن پوست ایجاد شود. این بریدگی ها پس از پیوند ابرو بعد از مدتی به زخم تبدیل می شوند و ممکن است در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی این زخم ها در پوست شما ایجاد دلمه کنند در نتیجه فرایند بهبود را کاهش دهند؛ همچنین در مواقع بسیار حاد ممکن است از رویش ابرو به صورت طبیعی جلوگیری نمایند. در واقع مشاهده دلمه بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو می تواند امری بسیار طبیعی باشد، ولی اگر از ۵ تا ۷ روز بیشتر به طول بیانجامد باید حتما پزشک مربوطه را در جریان قرار دهید؛ زیرا ممکن است در پوست شما ایجاد عفونت نماید و ظاهری نامناسب را برای شما ایجاد کند. از این رو بهتر است که توصیه های پزشک خود را جدی بگیرید.


 پس از مشاهده دلمه های ایجاد شده پس از کاشت ابرو طبیعی چه باید کرد؟

بعد از عمل زیبایی پیوند ابرو عوارض بسیار کمی نسبت به جراحی های زیبایی دیگر وجود داردکه ممکن است در پوست شما دیده شود. اکثر این علائم به خودی خود طی هفته اول از بین می روند و می توانید نگران این عوارض ایجاد شده نباشید. از جمله این عوارض: قرمزی و تورم ناشی از عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی، ایجاد زخم در محل اهدا کننده و اهدا شونده در پوست، کبودی های ایجاد شده در اطراف ابرو و در نهایت پوسته پوسته شدن پوست زیر ابرو و ایجاد دلمه های ناشی از ایجاد زخم در ابرو می توان اشاره نمود. در واقع همه این علایم بسیار موقتی هستند و در نهایت چند روز ماندگاری دارند که با رعایت مراقبت های بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو این علائم از بین خواهند رفت.


در صورتی که این دلمه ها را بعد از کاشت ابرو طبیعی در خود مشاهده نمودید در صورت تداوم باید به پزشک مربوطه اطلاع دهید. در مواقع خیلی حاد ممکن است دلمه ها باعث ایجاد خونریزی در پوست شوند و این امر ایجاد عفونت در خون را سبب می شود. عفونت اگر به موقع درمان نشود و از بین نرود ممکن است در سطح پوست و اندام های داخلی بدن پخش شود، در نتیجه زمینه را برای ایجاد بیماری های عفونی و شرایط بدتر مهیا می نماید. برای این منظور پزشکان متخصص داروهایی را تجویز می نمایند تا از وجود این دلمه ها بکاهد و فرآیند بهبودی بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو را تسریع نماید. در صورت کندن این دلمه ها ممکن است ابروهایی که پیوند شده اند دیگر کارایی خود را از دست بدهند و عمل کاشت ابرو طبیعی نتیجه موفقیت آمیزی را نداشته باشد.


مراقبت های پس از کاشت ابرو طبیعی تا چه مدت ادامه خواهد یافت؟

برای اینکه بتوانید از عمل کاشت ابرو طبیعی نتایج مفید و مثمر ثمری را دریافت نماییم باید به مراقبت های بعد از کاشت ابرو دقت نماییم. در واقع کاشت ابرو به عنوان عملی بسیار سرپایی انجام می گیرد. پیوند ابرو می تواند در افراد مختلف نتایج متفاوتی را داشته باشد. برای اینکه پیوند ابرو را انجام دهید فقط کافی است چند ساعت از زمان خود را صرف کاشت نماید. برای کاشت ابرو طبیعی باید حتما به کلینیک های معتبر بهداشت و درمان که دارای مجوزهای رسمی می باشند مراجعه نمایید. هر چقدر کاشت ابرو را توسط پزشک متخصص و ماهر در این زمینه انجام دهید به همان نسبت می توانید نگران عوارض بعد از عمل کاشت ابرو در خود نباشید.

کاشت ابرو


عمل پیوند ابرو می تواند در ظاهر شما تغییرات اساسی را ایفا نماید، اما اگر به نکات و مراقبت های بعد از عمل کاشت ابرو دقت ننمایید و توصیه های پزشک خود را جدی نگیرید عمل کاشت می تواند خطرات و عوارض بسیاری را برای شما به وجود بیاورد. در زیر نمونه ای از این مراقبت ها را برای شما بازگو می نماییم.

1. بعد از کاشت ابرو طبیعی حتما باید استراحت کافی و لازم را داشته باشید. این استراحت در نتیجه ای که کاشت ابرو به ما می دهد تاثیر به سزایی را دارد.

2. حتما از آنتی بیوتیک ها و داروهای دیگری که پزشک تجویز می نماید استفاده کنید تا از ایجاد عفونت های ناشی از کاشت ابرو جلوگیری نمایید.

3. از خوابیدن بر روی صورت و ناحیه ای از ابرو که کاشت صورت گرفته است پرهیز نمایید.

4. از کندن زخم هایی که بعد از کاشت ابرو به وجود می آید اجتناب نمایید. این کار علاوه بر ایجاد خونریزی و پخش شدن عفونت می تواند باعث ایجاد دلمه های پوستی در زخم شود و حتی رشد فولیکول های پیوندی در ابرو ار مختل نماید.

5. بعد از کاشت ابرو از ماساژ دادن این نواحی در هفته های اول بعد از پیوند ابرو خودداری نمایید.

6. حتما از ویتامین ها و قرص آهن برای رشد بهتر و سریع تر موهای ابرو بعد از پیوند ابرو استفاده نماید.


داروهایی جهت بهبود دلمه های به وجود آمده پس از کاشت ابرو طبیعی

ایجاد دلمه در پوست می تواند ناشی از وجود زخم ها باشد. برای اینکه از ایجاد دلمه و عفونت های ناشی از پیوند ابرو جلوگیری نمایید نیاز دارید، داروهایی را که پزشک تجویز می نماید استفاده کنید. بسیاری از این داروها آنتی بیوتیک می باشند که از ایجاد عفونت های زیر پوستی در ناحیه ابرو جلوگیری می نمایند. در زیر بعضی از این دارو ها را به عنوان مثال ذکر می کنیم.

کاشت ابرو طبیعی


1. لیپوزومی ATP در نرمال سالین به عنوان اسپری هر ۲ تا ۳ ساعت در روزهای اول بعد از کاشت ابرو

2. استفاده از آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از ایجاد عفونت های بعد از کاشت ابرو

3. ممکن است بعد از عمل پیوند ابرو دچار درد در نواحی ابرو شوید برای این منظور مسکن هایی برای شما تجویز می شود.

4. استروئید های خوراکی ۴۰-۶۰ میلی گرم در روز برای هفته اول

5. استفاده از پماد های آنتی بیوتیکی برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن ابرو


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
رجبی
سلام من ۱۲ روز هست ماشت ابرو انجام دادم بعداز یک هفته دلمه های پوستی رو ابرو ایجاد شده و ابرو خیلی خارش داره راهنمایی کنید که چیکار کنم که زود خوب شه و دلمه ها هم تمام شه
پاسخ مشاور :

با سلام.ایجاد دلمه بعد از کاشت ابرو و یا احساس خارش امری طبیعی محسوب می شود که به نوعی بیانگر اجرای صحیح کاشت ابرو است.به طور طبیعی دلمه ها پس از گذشت نهایتا 2 هفته از بین خواهد رفت.

021-79958