از بین بردن خط و خطوط پوست با تزریق بوتاکس

همانطور که می دانیم کاربرد های تزریق بوتاکس Botox Injection بر کسی پوشیده نیست. امروزه کمتر کسی وجود دارد که از مزیت های بوتاکس اطلاعاتی نداشته باشد. با این وجود ما می خواهیم به شما روش های نوین تزریق بوتاکس را یادآوری نماییم تا با اطلاعات و علم بر این موضوع بتوانید از مزیت های تزریق بوتاکس استفاده نمایید.


یکی از کاربرد های تزریق بوتاکس که امروزه طرفداران بسیاری را در اقصی نقاط جهان به خود اختصاص داده است استفاده از این ماده در گردن می باشد. تزریق بوتاکس در گردن برای اهداف متفاوتی انجام می شود؛ یکی از مهمترین کاربرد های این دارو از بین بردن خطوط چین و چروک ایجاد شده بر روی گردن می باشد.

بوتاکس


تزریق بوتاکس به گردن چه کاربرد هایی دارد؟

داروی بوتاکس که دارای سم بوتولینوم می باشد در واقع از Clostridium botulinum تولید می شود. این ماده به طور طبیعی در خاک و طبیعت و حتی بدن یک سری از موجودات و حیوانات مانند صدف دریایی نیز وجود دارد. با استخراج این ماده و تبدیل آن به داروی بوتاکس استفاده های فراوانی در علم پزشکی از این ماده می شود؛ در واقع مهمترین کار داروی بوتاکس از بین برن چین و چروک های موجود در پوست می باشد. این دارو با تزریق در زیر پوست باعث فلج شدن موقت عضلات آن ناحیه از پوست که دارای افتادگی یا چروک است می شود. این امر باعث انقباض عضلات آن ناحیه می شود در نتیجه عضله سفت می شود و چین و چروک و افتادگی های پوست از بین می رود. البته این ماده در غلظت های بسیار پایین و با دوز کم به پوست تزریق می شود؛ زیرا در صورتی که تزریق بیش از اندازه صورت گیرد می تواند سم خطرناک بوتولیسم را تولید نماید. این سم می تواند عضلات شما را فلج نماید و در دوز های بالا باعث مرگ در افراد شود. به همین دلیل باید از پزشکی استفاده نمایید که در این زمینه تجربه و علم کافی را داشته باشد تا شما بدون هیچ گونه استرس و دردسری به پوستی زیبا و بدون افتادگی برسید.

بوتاکس گردن


در موارد پزشکی و درمانی از تزریق بوتاکس در گردن می توان برای درمان بسیاری از بیماری های مربوط به حنجره و گردن استفاده نمود. در بعضی از کسانی که دارای لکنت و یا مشکل در تکلم بودند با تزریق بوتاکس داخل عضلات گردن توانایی تکلم در این افراد بالاتر رفت. همچنین درکسانی که دارای تیک های کلامی بودند تزریق بوتاکس به گردن نشان داد که دفعات حملات تیک های گفتاری در این افراد به میزان قابل توجه ای درمان شد. البته هنوز منابع موثقی در این زمینه وجود ندارد و تنها عده ای از افراد این درمان ها را انجام داده اند. لرزش صدا یکی دیگر از بیماری های مربوط به حنجره است که پزشکان برای درمان این نوع بیماری از تزریق بوتاکس در عضلات گردن استفاده کردند. این افراد با تزریق دوره ای بوتاکس تا 8 مرحله تا حدود زیادی لرزش صدا در آنها از بین رفت. این افراد اثرات مفید بوتاکس گردن و حنجره خود را مشاهده نمودند؛ از این رو کاربرد های بوتاکس فقط مربوط به از بین بردن چین و چروک های پوست نمی شود. به همین دلیل می توان گفت تزریق بوتاکس می تواند در علم پزشکی کمک شایانی در درمان بیماری ها نماید.


تزریق بوتاکس به گردن برای درمان بیماری تورتیکولی

با توجه به اینکه تزریق بوتاکس در درمان بسیاری از بیماری ها مفید می باشد، از این رو باید در آینده بیشتر بر روی تاثیرات بوتاکس در درمان بیماری ها اطلاعات و آگاهی پیدا نمود. یکی دیگر از بیماری ها یا در واقع نواقصی که در بدن می تواند ایجاد شود بیماری تورتیکولی یا دیستونی گردن می باشد؛ این بیماری در واقع از ابتدای بدو تولد در بسیاری از افراد مشاهده می شود. در این بیماری گردن در حالت کج و غیر طبیعی بر روی بدن قرار می گیرد که اغلب با درد همراه است. این بیماری می تواند بر روی زندگی فرد تاثیرات منفی بر جای بگذارد. در واقع علت شناخته شده ای برای این بیماری وجود ندارد و درمان آن نیاز به زمان طولانی مدتی دارد. بیماری تورتیکولی می تواند در اثر خون رسانی ضعیف عضلات گردن حاصل شود و در بسیاری از موارد ممکن است به صورت مادرزادی به وجود بیاید. ممکن است این بیماری به مرور زمان از بین برود ولی امکان بازگشت آن نیز وجود دارد.


امروزه از تزریق بوتاکسدر فرآیند درمان این بیماری استفاده های بسیاری می نمایند. از آنجایی که در داروی بوتاکس سم بوتولینوم وجود دارد، این ماده شیمیایی می تواند فلج عضلات در قسمت هایی از بدن که دارای گرفتگی و یا خشکی عضلات هستند را سبب شود. در واقع انواع مختلفی از داروهای بوتاکس برای درمان بیماری ها استفاده می شود؛ ولی در درمان دیستونی گردن معمولا از نوع BtA آن استفاده می شود. با تزریق بوتاکس به گردن، عضلاتی که دارای کجی هستند و یا قسمتی از این عضلات که منقبض شده اند با از بین رفتن پایه های عصبی در آنها به صورت موقت کارایی خود را از دست می دهند و فلج می شوند و این امر می تواند در بهبود بیماری دیستونی گردن و کنترل نمودن آن بسیار موثر باشد.


رفع شل شدگی و آویزان بودن پوست گردن با تزریق بوتاکس

به مرور زمان وقتی سن بالاتر می رود چین و چروک های بسیاری در پوست ایجاد می شود؛ برای اینکه افراد بتوانند این چروک ها را از بین ببرند و دارای ظاهری جوان و زیبا شوند می توانند از روش های متفاوتی استفاده نمایند. یکی از این روش ها تزریق بوتاکس به گردن می باشد. همانگونه که گفته شد بوتاکس گردن در وهله اول برای اهداف زیبایی در پوست صورت می گیرد. پوست گردن از جمله نقاط از بدن است که دارای نرمی و ظرافت بسیاری می باشد، به مرور زمان پوست خاصیت کلاژن سازی خود را از دست می دهد و این امر منجر به بروز چروک و افتادگی پوست گردن می شود. تزریق بوتاکس گردن عضلات زیر پوست را از کار می اندازد و با از بین بردن ماده ترشح شده در انتهای عضلات یا همان استیل کولین که منجر به انقباض ماهیچه ها در نتیجه چروک در پوست را سبب می شود می تواند در فلج شدن عضلات کمک نماید که این امر باعث می شود که چروک و افتادگی پوست شما درمان شود.


علاوه بر این تزریق بوتاکس به کلاژن سازی که ماده اساسی در جوان سازی پوست است کمک بسیاری می نماید. البته این درمان ها به صورت موقتی می باشد. تزریق بوتاکس باید هر 5 تا 6 ماه دوباره صورت گیرد تا تاثیر خود را از دست ندهد.


از بین بردن چروک گردن با تزریق بوتاکس

با توجه به مطالبی که عنوان شد می توان گفت که تزریق بوتاکس می تواند یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک های موجود در گردن باشد. گردن دارای پوستی حساس است و عضله ای که در گردن برای انقباض ماهیچه ها وجود دارد بسیار پرکار می باشد. در نتیجه در اثر انقباض زیاد این ماهیچه، پوست گردن شما در دراز مدت می تواند چین و چروک های بسیاری به خود ببیند.

بوتاکس گردن


یکی از راه های از بین بردن این چین و چروک ها بوتاکس گردن می باشد؛ بوتاکس با توجه به اینکه عضلات منقبض کننده در زیر پوست را از کار می اندازد، می تواند به درمان چروک های پوستی کمک نماید. همچنین با کلاژن سازی در پوست، شما می توانید تاثیرات عمیق تزریق بوتاکس در گردن خود را مشاهده نمایید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
خانم صبوری
سلام دو تا خط از بچگی روی گردنم هست چطور میتونم کامل از بین ببرمشون افتادگی ندارم پوست سفتی دارم ولی این دو تا خط همیشه بوده ممنون میشم راهنماییم کنید..
021-79958