مزوتراپی بعد از کاشت مو

مزوتراپی روشی است که شامل تزریق آنزیم ها، هورمون ها و بسیاری دیگر برای جوان سازی و سفت شدن پوست و همچنین از بین بردن چربی های اضافی به کار گرفته می شود. علاوه بر درمان چین و چروک و از بین بردن چربی ناخواسته، از مزوتراپی برای درمان ریزش مو ناشی از آلوپسی نیز استفاده می شود. همچنین در بسیاری موارد به صورت مشترک با سایر درمان ها و گاهی از مزوتراپی بعد از کاشت مو برای رشد موها و تقویت آنها استفاده می شود.


درواقع مزوتراپی مو یک تحریک زیستی است که باعث فعالسازی بیولوژیکی سلول های مو توسط تزریق های کوچک زیرپوستی می شود، این درمان همچنین باعث افزایش ضخامت موها از طریق عکس کردن انقباض فولیکول ها می شود. در این روش از سوزن های بسیار ظریف برای تزریق به لایه میانی (مزودرم) پوست استفاده می شود؛ ایده مزوتراپی مو این است که مسائل اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب را که باعث آسیب به پوست می شود، اصلاح کند. این درمان عصاره های گیاهان طبیعی، مواد معدنی، ویتامین ها یا داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل را به داخل سر تزریق می کند.


کاشت مو

کاشت مو یک جراحی کم تهاجمی است که تحت بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بستری ندارد، متقاضی این روش در طی دو تا سه روز به روال عادی زندگی خود را برمیگردد. با افزودن سلول های بنیادی گرفته شده از قسمت های مختلف سر به جای موهای ریخته شده، امکان رشد مجدد موها توسط کاشت مو وجود دارد اما اگر موهای کاشته شده به درستی مراقبت نشوند، ممکن است دوباره ریزش کنند. در روش های جدید کاشت مو عوارض و دوران نقاهت به حداقل رسیده و سرعت کاشت نیز به دلیل استفاده از دستگاه های میکرو و روش کاشت مستقیم بسیار افزایش یافته است. همچنین به دلیل پیشرفت تجهیزات در کنار روش های تخصصی جدید و کم تهاجمی تر، مانند روش کاشت مو میکروفیت ، آسیب به فولیکول ها در حین عمل نزدیک به صفر و در نتیجه تراکم موهای کاشته شده بیشتر شده و نتایج کاملاً طبیعی خواهند بود.

مزوتراپی مو و کاشت مو


موهای کاشته شده حدود 2 هفته پس از عمل کاشت می ریزند و موهای جدید از 2 ماه بعد رشد می کنند و 6 ماه طول می کشد تا رشته های موی تازه رشد یافته قدرت کلی خود را بدست آورند؛ نتیجه نهایی چیزی حدود 8 تا 12 ماه بعد قابل مشاهده است. پس از انجام پیوند مو، موهای کاشته شده همان ویژگی های محل اصلی خود را حفظ می کنند، یعنی روند طاسی را دنبال نمی کنند و دچار ریزش نمی شوند. مراقبت های بعد از کاشت مو یکی از حساس ترین دوره ها برای نتیجه موفقیت آمیز است؛ درمان هایی مانند PRP  و مزوتراپی بعد از کاشت مو به تقویت موهای جدید کمک می کنند، با تأثیر بر ضخامت موها، به موهای جدید حجم اضافه می کنند.


مزوتراپی مو و کاشت مو

فولیکول های مو به موادی مانند ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند که رشد کنند، با مزوتراپی مو، مواد معدنی، ویتامین ها و برخی آنتی اکسیدان های مورد نیاز فولیکول های مو مستقیماً به لایه مزودرم بافت پوست داده می شود. مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینکه انجام مزوتراپی قبل و بعد از کاشت مو هیچ تاثیر منفی بر نتایج کاشت مو نخواهد داشت و در صورتی که در زمان درست و توسط یک پزشک متخصص انجام شود می تواند بر نتیجه نهایی کاشت مو اثر مثبت هم داشته باشد.


مزوتراپی مو می تواند مستقل از کاشت مو انجام شود و یا به شکل مکمل هم باشند، در واقع مزوتراپی مو را می توان در دو مرحله قبل و بعد از فرآیند کاشت مو انجام داد. مزوتراپی پیش از کاشت مو به منظور اطمینان از ضخیم شدن تارهای مو و بهبود کیفیت مو برای انجام فرآیند پیوند انجام می شود. کاربرد دوم مزوتراپی مو در پایان مراحل بهبودی پس از کاشت مو انجام می شود که یکی از راهکارهای تقویت مو پس از کاشت مو مزوتراپی می باشد که به رشد موهای جدید از فولیکول های موی کاشته شده کمک می کند.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو در رشد موها موثر است؟

عاملی که تعداد گرافت های سالم مو را تعیین می کند، گردش خون پوست سر است؛ خون ریشه مو را با مواد مغذی ضروری و سایر محرک های رشد تأمین می کند. مزوتراپی مو یک روش بسیار موثر برای تأمین موادی برای فولیکول های مو است که هم رشد مو را تحریک می کنند و هم کیفیت مو را بهبود می بخشند. هدف مزوتراپی بعد از کاشت مو بازیابی و افزایش گردش خون در پوست سر، تأمین مواد مغذی و افزایش فولیکول ها که باعث تحریک لایه مزودرم و تشویق رشد مو و تولید موی جدید می شود، است. مزوتراپی همچنین به ترمیم تدریجی تعادل هورمون کمک می کند که رشد رشته های موی سالم و جدید را تشویق می کند. البته تحقیقات علمی برای اثبات اینکه کدام برنامه کاربردی در مزوتراپی مو برای کمک به رشد مو موثر است، به تعداد محدودی وجود دارد، اما مشاهدات تجربی بسیاری تاثیر مزوتراپی بعد از کاشت مو در رشد موها را اثبات می کنند.

مزوتراپی مو بعد از کاشت مو


به طور معمول پزشکان برای افرادی که کاشت مو انجام داده اند حداقل دو جلسه مزوتراپی تجویز می کنند که اگر فولیکول های موهایش ضعیف باشد تعداد جلسات بیشتر خواهند شد. مزوتراپی مو همراه با ماساژ مخصوص روی پوست سر انجام می شود، هر جلسه مزوتراپی بعد از کاشت مو به طور متوسط 30 تا 40 دقیقه طول می کشد. بعضی از پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند در دوره ای هر ماه یک مرتبه مزوتراپی انجام دهند و هر سه یا چهار سال برای تمدید تاثیرات این روش مراجعه کنند. پس از کاشت مو، برای رشد مجدد مو نیاز است که موهای سر و پوست شما از مواد مغذی لازم تأمین شود و با مزوتراپی مو یا کربوکسی تراپی بعد از کاشت مو این کار ممکن بوده و ساختار طبیعی موهایتان رشد داده می شوند. دقت کنید که مزوتراپی بعد از کاشت مو یا درمان های دیگر برای تقویت موها مانند PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) باید 3 ماه پس از عمل پیوند مو انجام شود تا بر فولیکول های پیوند شده اثر منفی نگذارد.


انجام مزوتراپی مو ممکن است کمی دردناک باشد که این اتفاق جز معدود عوارض این روش می باشد؛ اما برای جلوگیری از آن در ابتدا پزشکان در نواحی مورد نظر بی حسی موضعی استفاده می کنند. برای دستیابی به نتایج بهتر، مزوتراپی به نواحی مختلفی در سر تزریق می شود، نه فقط قسمت های کاشته شده؛ این کار علاوه بر ضخیم کردن موهای کاشته شده باعث می شود از ریزش موهای خود فرد نیز جلوگیری شود. از دیگر مزایای مزوتراپی بعد از کاشت مو می توان کاهش التهاب، خنثی کردن DHT اضافی (هورمونی که باعث ریزش مو می شود)، تحریک تولید کلاژن و الاستین پوست سر و افزایش تراکم فولیکول های مو را نام برد. همچنین با استفاده از این روش می توان تا حد بسیاری موهای کاشته شده و موهای قبلی را برای مدت طولانی تقویت کرد و حجم موهای سر را افزایش داد.


چنانچه قصد انجام مزوتراپی و یا سایر خدمات مو از جمله کاشت مو را دارید می توانید جهت مشاوره و یا اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه انجام خدمات با مشاوران مرکز زیبایی تهران بیوتی در ارتباط باشید.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
هادی دهقانی
سلام دوماهه که کاشت انجام دادم ایا نیازبه مزوتراپی دارم؟
هادی دهقانی
سلام دوماهه که کاشت انجام دادم ایا نیازبه مزوتراپی دارم؟
پاسخ مشاور :

با سلام، جهت انجام مزوتراپی نیار به بررسی و معاینه وضعیت موهای کاشت شده شما می باشد. همچنین جهت انجام مزوتراپی و یا سایر روش ها نیاز به معاینات مورد نیاز توسط پزشک متخصص می باشد. شما می توانید با استفاده از مشاوره رایگان و یا تعیین وقت حضوری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

امیرعلی اکبریان
در مورد کاشت مو لطفا مشاوره میخام
021-79958