ماندگاری کاشت ریش

به لطف روش های کاشت مو که در سال های اخیر رواج یافته، کاشت ابرو، ریش و سبیل به راحتی امکان پذیر شده است؛ اینکار در صورت کمبود فولیکول های مو در این نواحی به دلایل ژنتیکی یا بیماری انجام می شود. توضیح اصلی پیوند یا کاشت ریش این است که فولیکول های مو، از بدن خود فرد به قسمت های بدون ریش یا دچار ریزش منتقل می شود؛ سپس روشی مشابه با کاشت مو تحت بی حسی موضعی انجام می شود. موهایی که در فرآیند کاشت مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً از پشت سر گرفته می شوند. در صورت عدم وجود فولیکول سالم و کافی در سر، امکان برداشت فولیکول های مو از سایر قسمت های مناسب بدن نیز وجود دارد.


مزایای کاشت ریش طبیعی

در کاشت ریش که فرآیند پیوند فولیکول های مو از ناحیه پشت سر به صورت است، روش FUE به طور کلی بیشتر ترجیح داده می شود. با روش FUT نمی توان نتایج رضایت بخشی را از این پیوند به دست آورد، روش FUT یک روش جراحی است و بنابراین ممکن است درد احساس شود و عوارض جانبی بیشتری به همراه داشته باشد. اما در روش کاشت مو FUE بدون نیاز به چاقوی جراحی و با استفاده از سوزن هایی با نوک ظریف 0.6 تا 0.7 میلی متری برداشت گرافت ها انجام می شود، به همین دلیل بی حسی موضعی فقط برای آرامش انجام می شود و دردی بعد از عمل احساس نمی شود.

کاشت ریش


از آنجایی که کاشت ریش بعد از عمل بسیار بدون درد و دائمی است، قطعا ارزش انجام آن را دارد. مزایای اصلی این روش به شرح زیر هستند:

• ریش هایی پرپشت، ظاهری قوی به شما می دهند.

• تحقیقات نشان می دهد که داشتن ریش متراکم می تواند مردان را در ایجاد اعتماد به نفس قوی تر کند.

• پس از گذشت 1 سال از کاشت ریش طبیعی، ریش کامل و پرپشتی خواهید داشت که به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست.

• پیوند ریش درصد موفقیت بسیار بالایی دارد و نتایج آن موقتی نیستند.

• با توجه به محبوبیت این روش کلینیک های معتبر متعددی اقدام به انجام آن می کنند، می توان بسیاری از کلینیک ها با قیمت های مختلف را برای انجام کاشت ریش پیدا کرد.


روش های کاشت ریش طبیعی ارزش سرمایه گذاری که برای آن می کنید را دارد، از آنجایی که پیوند ریش یکی از موثرترین درمان های زیبایی شناسی در جهان است، متخصصان خوبی در هر شهری دارد؛ و با قیمت های کاملاً منصفانه می توانید این روش را در کشور خود یا با مراجعه به پزشکان متخصص در یک کشور خارجی انجام دهید.


درصد موفقیت کاشت ریش چقدر است؟

متخصصان کاشت ریش طبیعی روز به روز در سراسر جهان در حال افزایش اند و میانگین موفقیت روش های نوین 80 تا 90 درصد است. دلیل چنین نرخ بالایی این است که امکان رد پیوندها وجود ندارد زیرا فولیکول های مو از پوست سر خود بیمار می آیند و تکنیک FUE با فناوری در حال توسعه ترکیب شده است. در روش FUE با کمک یک میکروموتور با نوک سوزن ظریف فولیکول های مو یکی یکی برداشت می شوند، سپس در منطقه دچار ریزش یا طاس صورت کاشته می شوند. به این ترتیب، برداشتن فولیکول های مو با میکروموتورها این امکان را به جراحان می دهد که فرآیند را بدون هیچ گونه آسیبی به موهای پیوندی به پایان برسانند و در نتیجه میزان موفقیت کاشت ریش را افزایش دهند.


باید مراقب باشید که ناحیه کاشت شده را به مدت ۷ تا ۱۴ روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و فعالیت هایی که موجب تعریق آن ناحیه می شود را انجام ندهید. توصیه نمی شود صورت خود را در 4 روز اول خیس کنید یا برای 2 هفته اصلاح کنید زیرا موجب قرمزی ، تورم و پوسته دادن روی هر فولیکول می شود؛ پوسته ها در نهایت خشک می شوند، دچار خارش شده و می ریزند. به طور کلی می توان گفت ناحیه اهدا کننده که به نام بانک مو نیز شناخته می شود بعد از 7 روز از پیوند ریش به طور کامل بهبود می یابد. فرآیند کاشت ریش طبیعی با توجه به وسعت ناحیه مورد نظر برای پیوند می تواند حدود 5 تا 8 ساعت طول بکشد و ممکن است چند هفته طول بکشد تا ناحیه ریش به طور کامل بهبود یابد.

کاشت ریش و سبیل


ماندگاری کاشت ریش

فولیکول های موی کاشته شده در عرض 4 تا 6 هفته دچار ریزش بر اثر شوک جابجایی می شوند که امری طبیعیست، این فولیکول های پیوند شده در هفته 12 تا 14 دوباره شروع به رشد می کنند و تا پایان عمر فرد به رشد خود ادامه می دهند. ریش پیوند شده که تقریباً 4 ماه پس از کاشت شروع به رشد می کند نتایج مورد انتظار را به مرور نشان می دهد و پس از 1 سال به ظاهر کامل خود می رسد. این ریش بدست آمده در صورت فراهم بودن شرایط به صورت دائمی رشد خواهد کرد.


مثل هر روش زیبایی دیگری، ماندگاری کاشت ریش طبیعی نیز 100% تضمین نشده است، زیرا گاهی اوقات ریش های پیوند شده در اثر حوادث ناگوار برای صورت، از بین می روند، در غیر اینصورت پیوندها تا آخر عمر با شما می ماند. البته عوامل دیگری نیز در ماندگاری کاشت ریش به طور مستقیم موثرند از جمله یافتن یک پزشک متخصص و کلینیک مجهز و مدرن؛ پزشکانی که به جدیدترین روش های روز دنیا مسلطند و تجربه انجام چندین باره کاشت ریش را دارند می توانند از بهترین روش برای پیوند ریش استفاده کنند و آن را با دقت زیاد انجام دهند. همچنین یک کلینیک مجهز تمامی لوازمی را که یک پزشک حاذق نیاز دارد در اختیار او میگذارد تا روند کاشت ریش با کمترین آسیب به فولیکول ها انجام شود. توجه داشته باشید که فولیکول های مورد نیاز برای پیوند ریش به این دلیل از ناحیه پشت سر برداشت می شوند که این موها در مقابل عوامل موثر بر ریزش مو مقاومند، به این معنی که بعد از پیوند نیز سال ها به رشد خود ادامه می دهند.


کاشت ریش چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟

روز بعد از جراحی پیوند ریش، ناحیه اهداکننده بلافاصله پس از درمان دچار خارش و سفتی پوست می شود و روز بعد از جراحی نیز به همین شکل باقی می ماند، همچنین ممکن است در ناحیه تحت درمان احساس بی حسی کنید. پس از 2 روز، پوسته پوسته شدن، قرمزی و تورم را می توان به راحتی در ناحیه ریش و اطراف آن مشاهده کرد، با این حال در این زمان ناراحتی در ناحیه اهداکننده شروع به ناپدید شدن خواهد کرد، اما بی حسی ممکن است ادامه یابد. در فرآیند بهبودی پس از کاشت ریش، بعد از چهار تا شش روز، تورم شروع به ناپدید شدن می کند و ناحیه گیرنده شروع به بهبود می کند. علاوه بر این پوسته هایی که در ناحیه اهداکننده ایجاد شده اند از بین خواهند رفت و می توانید با ماساژ ملایم در حین شستشوی ریش و سر خود، پوسته باقی مانده را مالش دهید، اما هرگز نباید آن را زمانی که خشک است بکنید.


پس از 10 روز، فولیکول های پیوند شده به طور دائم ثابت می شوند، یعنی احتمال ریزش دائمی آنها از بین می رود. از آنجایی که ناحیه اهداکننده تا این زمان بیش از 70 درصد بهبود یافته است، می توانید به روال روزانه خود بازگردید، با این حال باید از نواحی تحت درمان خود به دقت مراقبت کنید و تمام دستورالعمل های مراقبت های بعدی را به درستی دنبال کنید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958