سن مناسب برای انجام تزریق بوتاکس

بوتاکس (و تزریق های مشابه مانند Dysport، Xeomin و Jeuveau) با تضعیف موقت عضله زیرین، از چین و چروک های پویا روی پوست جلوگیری می کنند. چین و چروک های پویا آنهایی هستند که در اثر حرکت عضلات زیر پوست ایجاد می شوند و زمانی که حالت های صورت تغییر می کند، ایجاد می شوند. با گذشت زمان، این چروک ها روی پوست شما نقش می بندند و به یک خط ثابت تبدیل می شوند که حتی زمانی که صورت شما در حال استراحت است، قابل مشاهده هستند. با تزریق بوتاکس انقباض عضلانی ضعیف شده و چین و چروک های پویا کاهش می یابند و با درمان زودهنگام و موثر نه تنها می توان خطوط پویا را کاهش داد، بلکه خطوط ساکن را نیز کاهش داده و یا از بین برد.


پیشرفت چین و چروک ها تا حدودی، با سن افراد مرتبط است، زیرا پوست انسان با افزایش سن دچار تغییراتی می شود؛ تولید طبیعی کلاژن و الاستین پوست در زمانی که به 30 سالگی می رسید، کند می شود و عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عادات سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی و سطح استرس همگی می توانند در کاهش آنها نقش داشته باشند.


بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوروتوکسین است که از کلستریدیوم بوتولینوم که یک باکتریست به دست می آید، این ماده به طور طبیعی در خاک، دریاچه و جنگل ها یافت می شود و اگر بیش از حد در معرض آن قرار بگیرید می تواند بسیار سمی باشد؛ اگر غلظت بوتاکس تزریقی بیش از حد بالا باشد، می تواند منجر به بوتولیسم شود که یک بیماری تهدید کننده زندگی است. به همین دلیل بسیار مهم است که تزریق بوتاکس توسط یک متخصص آموزش دیده و باتجربه انجام شود، چنین فردی در مورد دوز مناسب با توجه به محل تزریق آگاهی کامل دارد و می داند که در کجا باید بوتاکس را برای کاهش چین و چروک تزریق کند. برای تزریق، داروی بوتاکس که به شکل پودری موجود است را با محلول نمکی مخلوط کرده و سپس به نواحی خاصی تزریق می شود تا ماهیچه ها ضعیف شوند؛ و در نتیجه حرکت آنها کند شده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

تزریق بوتاکس


بوتاکس سالهاست که یکی از محبوب ترین درمان های جراحی پلاستیک در بسیاری از کشورها از جمله ایران است و این امر دلایل خوبی دارد؛ این روش می تواند به رفع خطوط ریز، خطوط پنجه کلاغی، چین و چروک های پیشانی و خطوط بین ابروها کمک کند. تزریق بوتاکس نه تنها اهداف زیبایی دارد، بلکه می تواند برای مواردی مانند درمان میگرن، دندان قروچه و تعریق بیش از حد نیز استفاده گردد. بوتاکس مزایای زیادی از جمله راحتی، قیمت مقرون به صرفه و سرعت انجام (15 تا 20 دقیقه) بدون نیاز به دوران نقاهت دارد، همچنین اخیراً بسیاری از جوانان از این روش به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای متوقف کردن روند پیری استفاده می کنند.


بوتاکس چگونه از چین و چروک پیشگیری می کند؟

درک نحوه عملکرد بوتاکس که در ابتدای این مقاله گفته شد بسیار مهم است تا بتوانید به طور کامل از نحوه پیشگیری از چروک پوست مطلع شوید. اکثر مردم قبل از اینکه به دنبال درمان بوتاکس باشند، منتظر می مانند تا شروع به دیدن چین و چروک کنند، اما در درمان پیشگیرانه از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک قبل از ظهور استفاده می شود. با تزریق بوتاکس به ماهیچه هایی که معمولاً باعث ایجاد چین و چروک در اطراف دهان، چشم و ابرو می شوند، قبل از شروع آنها، در اصل از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کنید. تزریق بوتاکس با هدف پیشگیری در هر ناحیه از پوست عضلات زیرین را کند کرده و از ایجاد خطوط جلوگیری می کند، یا حداقل توسعه خطوط را به تاخیر می اندازد. تزریق بوتاکس در صورتی که پیش از ایجاد چروک های ثابت پوست انجام شود، می تواند از ایجاد خطوط عمیق جلوگیری کند، خطوطی که می توانند شما را پیرتر و خسته تر نشان دهند و پس از ایجاد آنها درمان آن سخت تر می شود.


بهترین زمان برای تزریق بوتاکس

اگر به دنبال یک قانون مستقیم و صریح در مورد زمان انجام بوتاکس هستید، ناامید خواهید شد، زیرا چنین چیزی وجود ندارد. تزریق بوتاکس به افراد بالای 18 سال که در شرایط جسمی سلامتی هستند تایید شده است و اکثر افراد در اواخر دهه 20 یا 30 سالگی خود این روش زیبایی را انتخاب می کنند که مورد تایید پزشکان نیز می باشد. در واقع زمانی که همه متخصصان در آن اتفاق نظر دارند و باید انجام بوتاکس را در نظر بگیرید، زمانیست که متوجه شدید نمایش خطوط ریز روی پوستتان شروع شده اند. برخی از چین و چروک ها اغلب ژنتیکی هستند، بنابراین هنگامی که متوجه خطوط ظریفی می شوید شبیه آنچه در بستگان نزدیک خود می بینید، ممکن است به دنبال درمان باشید. بعید است که خطوط و چروک هایی برای نگرانی زودتر از اواسط تا اواخر دهه 20 خود داشته باشید، بنابراین این سنین زود در نظر گرفته می شوند.

سن مناسب تزریق بوتاکس


نکاتی درخصوص تزریق بوتاکس

یک پزشک معمولاً می تواند به سادگی با نگاه کردن به صورت متقاضی متوجه شود که آیا به تزریق بوتاکس نیاز دارد یا خیر. اگر لب هایتان را جمع کنید، ابروهایتان را بالا دهید یا صورتتان در حالت اخم دائمی باشد، آنها می توانند نواحی تزریق را شناسایی کنند. تزریق بوتاکس با هدف پیشگیری به ماهیچه های صورت کمک می کند تا دچار آن عادت نشوند و از ایجاد چین و چروک های عمیق تر یا قابل توجه تر جلوگیری می کند. نکته خوب در مورد تزریق بوتاکس با هدف پیشگیرانه این است که به ضعیف نگه داشتن عضله کمک می کند، به این معنی که شما به اندازه زمانی که چروک های عمیق تر دارید به بوتاکس نیاز ندارید. در این زمان بوتاکس شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت و به درمان های کمتری نیاز دارد، به خصوص اگر در جلوگیری از چین و چروک موثر باشد.


تزریق بیش از حد بوتاکس نیز می تواند شما را پیرتر نشان دهد؛ استفاده بیش از حد می تواند منجر به آتروفی ماهیچه های شما، به خصوص عضلات اطراف چشم شود، بنابراین زیاده روی نکنید، در غیر این صورت نتایج برعکس آنچه می خواهید خواهد بود. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که بوتاکس برای همه چین و چروک ها موثر نیست، اگر صورت شما به دلیل آسیب شدید نور خورشید یا سبک زندگی ناسالم دارای چین و چروک باشد، بوتاکس نمی تواند به شما کمک کند. شما باید سهم خود را برای جلوگیری از آسیب آفتاب، تغذیه سالم و مراقبت از پوست خود در جلوگیری از این نوع چین و چروک ها انجام دهید؛ به طور کلی می توان گفت بوتاکس برای چین و چروک هایی مناسب است که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به آن هستید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958