دوران نقاهت جراحی بینی

انجام عمل جراحی بینی چگونه است؟

امروزه عمل جراحی بینی در میان مردم طرفداران بسیاری پیدا کرده است؛ از جمله این طرفداران جوانان هستند که به دلیل داشتن بینی نافرم اعتماد به نفس پایینی دارند همچنین این افراد اطلاعات کافی از این عمل را ندارند.


دوران نقاهت پس از انجام عمل زیبایی بینی از جمله نکته هایی است که افراد از آن اطلاعات دقیق و خوبی ندارند تا بتوانند تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی بگیرند که این عدم داشتن اطلاعات باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شود.

جراحی بینی


جراحی بینی چه عوارضی دارد؟

عمل جراحی بینی که به آن رینوپلاستی نیز گفته می شود نوعی از عمل های جراحی بینی می باشد که برای زیبایی بینی کسانی که به طور مادرزاد و یا طی حوادثی دچار نقص در این نقطه از بدن شده اند، به کار می رود. این عمل دارای مراحلی است که برای انجام آن بهتر است اطلاعات کافی را داشته باشید.


عمل جراحی بینی شامل دو مرحله می باشد که مرحله اول را بی هوشی و مرحله دوم را جراحی بینی می نامند. در مرحله ی اول پزشک روش بی هوشی مناسبی را برای شروع عمل، که اغلب به روش ترکیبی که تشکیل شده از داروی بی حسی موضعی و دارو های آرام بخش می باشد را به کار می گیرد. مرحله دوم عمل جراحی بینی توسط پزشک متخصص رینوپلاستی شروع می شود و با توجه به مشاوره هایی که قبل از عمل رینوپلاستی با بیمار شده است، پزشک شروع به جراحی بینی کرده و نقص ها و مشکلاتی که برای بیمار در ناحیه بینی به وجود آمده است را اصلاح می کند.


برای موفقیت در جراحی بینی خود باید در انتخاب پزشک متخصص رینوپلاستی دقت کافی را به عمل بیاورید. چرا که در غیر این صورت ممکن است بر نقص بینی شما افزوده شود اما انتخاب یک پزشک متخصص عمل زیبایی بینی که دارای علم و تجربه کافی باشد تضمینی برای موفقیت عمل شماست.


دوران نقاهت و بهبودی جراحی بینی چقدر طول خواهد کشید؟

دوران نقاهت عمل زیبایی بینی 7 روز می باشد که برای اغلب بیماران این دوره به راحتی سپری شده و جای نگرانی خاصی نمی باشد. اما باید این نکته را ذکر کرد که برخی بیماران در دوران نقاهت رینوپلاستی دچار مشکلاتی از جمله سردرد، گرفتگی بینی و کبودی چشم ها می شوند؛ که این نکات برای دوران نقاهت عمل جراحی بینی کاملا عادی می باشد. همان طور که ذکر شد اکثر افراد به راحتی دوره ی نقاهت عمل جراحی بینی را سپری می کنند و برخی مشکلات از جمله سردرد خفیف و گرفتگی بینی برای هر گونه عمل زیبایی بینی وجود دارد. همچنین پس از انجام رینوپلاستی بینی ورم کرده و ظاهر نسبتا نامناسبی به خود می گیرد که این نکته نیز کاملا عادی بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

عمل بینی


بیمار باید به مدت یک هفته از محل تحصیل و محل کار خود کاملا دور باشد تا کبودی هایی که پس از انجام عمل جراحی بینی به وجود آمده برطرف شود این کبودی ها پس از عمل رینوپلاستی در طول مدت زمان دو الی سه روز ممکن است بیشتر شده و سبب ایجاد ظاهر نامناسبی برای فرد شود که پس از یک هفته به طور کامل خوب می شوند. یک هفته پس از انجام عمل زیبایی بینی شما می توانید با اعتماد به نفس کامل وارد جامعه شده و از نتایج بی نظیر عمل خود بهره مند شوید.


آیا دوران نقاهت و بهبودی دردناک و طاقت فرسا است؟

مراقبت ها و کارهایی که باید پس از انجام عمل جراحی بینی انجام دهید توسط پزشک قبل و بعد از انجام عمل زیبایی بینی به شما گوش زد خواهد شد؛ در نتیجه میزان دردی که پس از انجام عمل زیبایی بینی خواهید داشت تا حدی به شما بستگی خواهد داشت. پس از انجام عمل جراحی بینی شخص بیمار دچار ورم در این ناحیه خواهد شد که با لمس این نقطه از بدن که تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته شخص درد خفیفی را احساس خواهد کرد که این درد کاملا طبیعی بوده و در برخی افراد این درد بیشتر می باشد که این نکته نیازی به استرس و یا نگرانی ندارد. برخی افراد که پر خور هستند باید به این موضوع دقت کنند که 4 ساعت پس از انجام جراحی بینی نباید چیزی بخورند زیرا در زمان انجام رینوپلاستی از داروی بی حسی استفاده شده که حرکت معده و روده ی فرد را کند کرده است. پس از 4 ساعت می توانید آب بخورید اگر مشکلی نداشتید می توانید آب میوه نیز میل کنید. با کند شدن معده و روده ی هر فردی اگر چیزی بخورید ممکن دچار حالت تهوع و حالت استفراغ شوید که این موارد می تواند آزار دهنده و دردناک نیز باشد پس از گذشت دو روز از جراحی بینی می توانید غذا های نرم نیز استفاده کنید.


مراقبت های مورد نیاز در دوران نقاهت جراحی بینی

نوع شست و شوی بینی پس از جراحی از نکاتی است که باید در مراقبت های بعد از عمل بینی باید به آن توجه کنیم. پس از انجام رینوپلاستی و در صورت نیاز بینی خود را به آرامی و با پنبه یا گوش پاک کن آغشته به آب اکسیژنه تمیز کنید. اگر در هنگام پاک کردن بینی خود به آن فشار بیاورید ممکن است باعث تغییر حالت و از بین رفتن عمل زیبایی بینی خود شوید.


مهم ترین نکاتی که باید پس از عمل زیبایی بینی به آن ها دقت کنید عبارتند از:

• در مرحله اول توصیه های پزشک متخصص رینوپلاستی را به دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

• سپس خودداری از نوشیدن مشروبات الکلی تا 48 ساعت پس از عمل جراحی بینی و همچنین علاوه بران نوشیدن آب فراوان پس از عمل زیبایی بینی می باشد.

عمل زیبایی بینی

• مورد دیگری که در دقت کردن به آن باید توجه ویژه ای داشته باشید استحمام پس از عمل جراحی بینی می باشد؛ به خصوص از استحمام کردن با آب داغ باید خودداری کنید. این نکته به این دلیل مهم می باشد که شما باید مراقب گچ بینی خود باشید تا مرطوب نشود.

نکته های دیگری که می توان از آن ها نام برد عبارت اند از: خودداری کردن از استعمال دخانیات، خودداری کردن از حمل وسایل سنگین، محدود کردن تمرینات ورزشی و همچنین به مدت دو هفته پس از جراحی بینی از فین کردن خودداری کنید. همچنین پس از جراحی بینی علاوه بر رعایت نکته های ذکر شده استفاده از کمپرس یخ در 48 ساعت اول برای کاهش درد، کاهش کبودی و تورم بسیار ضروری است و از مهم ترین روش های مراقبتی پس از جراحی بینی می باشد.


با رعایت نکات ذکر شده رینوپلاستی شما با احتمال فراوان با موفقیت به پایان می رسد و دوران بهبودی و نقاهت شما به راحتی و با آسودگی خاطر سپری شده و می توانید نتیجه ی یک جراحی خوب را شاهد باشید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958