موهای صورت (ریش و سبیل) می توانند یک ویژگی تعیین کننده در بیان حالات و نشان دهنده شخصیت در اولین برخورد باشند، به همین دلیل است که می تواند برای برخی از مردانی که قادر به داشتن آنها نیستند ناامید کننده باشد. برای کسانی که به صورت ژنتیکی قابلیت رشد ریش و سبیل را ندارند یا موهای بسیار کم پشت در این نواحی دارند، پیوند ریش می تواند گزینه مناسبی باشد. معمولا دلایلی که باعث ریزش موی سر می شود روی موهای سایر نواحی مانند ریش نیز اثر می گذارد و معمولا داروهای موضعی که برای رشد موی سر استفاده می شوند، متأسفانه برای ناحیه ریش موثر نیستند؛ در واقع موثرترین راه برای افزایش موهای صورت یا بهبود لکه های ریش، کاشت ریش است.


کاشت ریش چیست؟

کاشت ریش همانند روش های کاشت مو فولیکول های مورد نیاز را از قسمت دیگری از بدن (بدن خود فرد) می گیرد و آن را به صورت پیوند می دهد. با توجه به وسعت ناحیه گیرنده معمولاً تخمین زده می شود که بین 4000 تا 7000 تار مو برای پیوند ریش مورد نیاز است که پیوند این تعداد تار مو مدت زمانی بین دو تا پنج ساعت طول می کشد. برخی جراحان روش های کاشت ریش را به صورت دستی و برخی با استفاده از ابزارهای اتوماتیک انجام می دهند، زخم های ریز در جایی که فولیکول های مو برداشته می شوند ظاهر می شوند، اما قابل توجه نیستند و به سرعت بهبود می یابند. علاوه بر مشکلات ریزش ریش و طاسی های تکه ای، بسیاری از آقایان این روش را برای پوشاندن جای زخم و اسکار انتخاب می کنند. ریش های پیوندی بعد از مدتی درست همانند ریش طبیعی افراد رشد می کنند و در صورت تفاوت اندازه و رنگ می توانید به راحتی آنها را رنگ و اصلاح کنید.

کاشت ریش چیست؟


مزایای کاشت ریش

• نتایج دائمی و کاملا طبیعی

• روش جراحی ایمن و غیر تهاجمی

• بدون نیاز به بیهوشی

• درد و دوران نقاهت بسیار کوتاه

• امکان اصلاح برای انواع مدل ها

• پوشاندن دائمی جای سوختگی یا زخم


درصورتی که فرد دچار ریزش مو در قسمت ریش خود باشد، انجام کاشت ریش نمی تواند از ریزش موها جلوگیری کند، اما به دلیل برداشت فولیکول های مو از قسمتی از بدن که در برابر ریزش مقاوم است، ریش های کاشته شده نیز نسبت به ریزش مقاوم خواهند بود. مطالعات نشان می دهد مردانی که دارای ریش پرتراکم هستند قوی تر به نظر می آیند و احساس امنیت و عزت نفس بیشتری دارند. همانطور که گفته شد کاشت ریش نهایتا پنج ساعت زمان نیاز دارد و بدترین عوارضی که می توانید انتظار داشته باشید چند روز تورم و قرمزی جزئی است.


انواع کاشت ریش

چندین تکنیک برای کاشت ریش وجود دارد که پزشک متخصص با توجه به میزان فولیکول های مورد نیاز و شرایط بانک موی فرد آنها را انتخاب می کند. تفاوت عمده روش ها در روش مورد استفاده برای استخراج فولیکول ها و کاشت آنها در محل جدید است؛ متداول ترین روش های برداشت FUE و FUT هستند.


FUE استخراج واحد فولیکولی:

این روش رایج ترین روش برای کاشت ریش می باشد که فرایند بسیار ماهرانه و ظریف است زیرا جهت، تراکم و زاویه هر مو را تعیین می کند و البته به تخصص و تجربه پزشک نیز بستگی دارد. استخراج واحد فولیکولی زمان بهبودی سریع تری نسبت به سایر روش ها ارائه می دهد و در اکثر موارد عوارض کمی وجود دارد، همچنین این روش هم برای ریش و هم برای سبیل نتایج بسیار رضایت بخش و سریعی می دهد.


FUT پیوند واحد فولیکولار:

این روش که به عنوان روش نواری شناخته می شود، یک نوار از پوست سالم موی ناحیه اهدا کننده برداشته و در نواحی مورد نیاز صورت کاشته می کند. ناحیه اهداکننده بسیار کوچک بوده و نیاز به بخیه دارد و در پنج روز اول ناحیه اهداکننده نباید لمس شود. زمان بهبود آن بیشتر از FUE بوده و ممکن است مقداری تورم در بانک مو وجود داشته باشد، اما محصولاتی برای تسکین روند بهبود تجویز می شود. با استفاده از این روش ریش پرتر به نظر می رسد زیرا به طور کلی موهای بیشتری در کنار هم کاشته می شوند.


مراحل کاشت ریش

کاشت ریش یک روش جراحیست که به شما کمک می کند بر ژنتیک غلبه کنید و از موهای صورت که کامل و طبیعی به نظر می رسند لذت ببرید. مراحل کاشت ریش بسیار شبیه کاشت مو است که در آن فولیکول های مو از قسمتی از بدن شما، اغلب از پشت سر، برداشته شده و در مناطق خاصی از صورت شما پیوند زده می شود. مراحل کاشت ریش عبارتند از:

آمادگی قبل از جراحی

از شما خواسته می شود قبل از جراحی چند اقدام احتیاطی را انجام دهید، مانند عدم مصرف دارویی که حاوی آسپرین است 10 روز قبل از پیوند. همچنین نباید سه روز قبل از عمل از داروهای ضدالتهاب استفاده کنید یا الکل بنوشید. مصرف قرص ویتامین C یک بار در روز به مدت یک هفته کامل قبل از پیوند به روند بهبود کمک می کند.

مراحل کاشت ریش


برداشت

اولین چیزی که باید بدانید این است که موهای پیوندی در تمام روش های کاشت از پوست خود شما بیرون می آیند و معمولا پوست سر اولین انتخاب است و ناحیه پشت سر که موهای ضخیم تر و بیشتر شبیه ریش دارد. این که آیا شما روش FUE یا FUT را برای برداشت انتخاب کرده اید، اولین قدم جراح شما برای آماده سازی بانک مو می باشد. برای شروع برداشت از بی حسی موضعی در این ناحیه استفاده می شود و توسط دستگاه های مخصوص فولیکول ها به صورت تکی یا گروهی (با توجه به روش) استخراج می شوند.


کاشت

پس از برداشتن فولیکول ها از سر، جراح بی حسی موضعی را در ناحیه ریش تزریق می کند، سپس چند برش بسیار کوچک در این ناحیه ایجاد می کند و هر فولیکول را در پوست صورت کاشته و ریش جدید شما را به همان شکلی که توافق کرده اید ، فرم می دهد.


بهبود

برای بهبودی بعد از کاشت ریش نهایتا به یک روز زمان نیاز دارید و می توانید با انجام مراقبت های بعدی به روال عادی زندگی خود بازگردید. ممکن است پوسته های کوچکی در اطراف هر فولیکول ریش کاشته شده مشاهده کنید، اما نباید آنها را بکنید، طی چند روز خود بخود می ریزند.


نتایج

احتمال دارد ریش های کاشته شده بعد از دو تا سه هفته شروع به ریزش کنند، که جای هیچ نگرانی نیست، این بخشی طبیعی از روند پیوند است و تا ماه سوم یا چهارم همه آنها دوباره به صورت دائمی رشد می کنند. رشد کامل ریش های کاشته شده را می توان در حدود شش تا هشت ماه مشاهده کرد که بافت و ویژگی های مشابه موهای معمولی را دارد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958