دانستنی های مفید تزریق چربی

اصطلاحات مختلفی برای توصیف انتقال چربی از یک قسمت از بدن به قسمت دیگر استفاده می شود مانند: پیوند چربی، انتقال چربی و تزریق چربی. همه این اصطلاحات روش استفاده از تزریق چربی به عنوان یک پرکننده ی طبیعی برای بهبود ظاهر را توصیف می کنند. انتقال چربی با هدف افزایش حجم، تغییر در کانتورها و کاهش چین و چروک، جوان سازی صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این روش همچنین به ترمیم کامل بافت های صورت که با افزایش سن از بین رفته اند کمک می کند. همچنین تحقیقات نشان داده است که باعث بهبود کیفیت پوست و بافت پوست نیز می شود.


مراحل تزریق چربی شامل موارد زیر می باشد :

بیهوشی: تزریق چربی به صورت سرپایی انجام شده و فرد در همان روز پس از تزریق چربی به خانه می رود. عمل جراحی تحت بی حسی موضعی یا عمومی انجام می شود. در این مرحله از آرام بخش های دهانی، سالین استریل، لیدوکائین، آرام بخش های وریدی سبک یا بی حسی موضعی استفاده می شود.


برداشتن چربی: چربی خود بیمار (معمولاً از شکم، پهلو، ران یا باسن) با یک سوزن کوچک هیپودرمیک یا یک کانول مخصوص با مکش محدود استخراج می شود.


تصفیه چربی: چربی استخراج شده در سانتریفیوژ قرار داده می شود تا مایعات اضافی استخراج شده و سلول های آسیب دیده جدا شده و فقط سلول های چربی سالم و دست نخورده برای تزریق باقی بمانند. در بعضی موارد مواد دیگر به منظور افزایش طول عمر این روش (به عنوان مثال ویتامین C، آلبومین سرم) اضافه می شوند.


کاشت مجدد چربی: با استفاده از یک سوزن کوچکتر از سوزن هیپودرمیک، چربی تصفیه شده به آرامی از طریق برش های پوستی ریز در بافت منطقه گیرنده با استفاده از روش میکرو قطره ای برای اطمینان از نتایج حاصله تزریق می شود.

تزریق چربی


تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت باعث بهبود کیفیت بافت پوست می شود. تزریق چربی به صورت معمولاً برای مناطقی مانند تزریق چربی به گونه، لب ها، پلک ها، شقیقه و برای چین و چروک های اطراف دهان مورد استفاده قرار می گیرد (خطوط ماریتونت و بینی).


تزریق چربی به صورت باعث تغییر حجم و جوان سازی مجدد کانتور ها می شود، اما بافت ها را کمی لیفت یا سفت می کند. افرادی که دارای شل شدگی قابل توجهی در پوست صورت و گردن خود هستند ، ممکن است از روش های دیگر لیفتینگ استفاده کنند. در مورد گزینه های جوان سازی صورت باید با پزشک متخصص و باتجربه مشورت کرده تا بهترین گزینه که متناسب با اهداف شماست را انتخاب کنید.


جوان سازی صورت با انتقال چربی گزینه ای عالی برای افرادی است که دوست دارند حجم نواحی خاص در صورت خود را تقویت و یا حجم نواحی را که با پیری از دست رفته است بازیابی کنند. چربی تزریق شده به این مناطق باعث افزایش حجم شده و کانتور ها را بهبود می بخشد. در این روش با تزریق چربی می توان خطوط لبخند عمیق، خطوط گوشه دهان، گودی چشم و گونه های آویزان را بهبود بخشید. پزشک در جلسه مشاوره نگرانی های شما از انجام این روش، تغییرات مورد نظر و همچنین تاریخچه پزشکی شما را بررسی می کند تا تشخیص دهد که آیا تزریق چربی روشی مناسب برای شما است یا نه. شرایط جسمی مانند فشار خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، بیماری های کلیوی، مشکلات قلبی و سایر شرایط جدی ارزیابی خواهد شد.


تزریق چربی به سینه

یکی از مزایای تزریق چربی به سینه این است که زنان می توانند خود را از شر چربی های ناخواسته باسن، شکم و ران خلاص کنند و همزمان سایز سینه های خود را افزایش دهند. از دیگر مزایای این روش انعطاف پذیری بیشتر آن در شکل دهی به سینه ها می باشد. ایمپلنت ها دارای اندازه های استاندارد (هر چند متفاوت) می باشند. در روش تزریق چربی به جراح می توان سینه ها را به شکل دلخواه بیمار تغییر دهد.


انتقال چربی برای افزایش سایز سینه گزینه مناسبی برای همه نیست. برای خانم هایی که می خواهند اندازه سینه خود را دو یا سه سایز افزایش دهند کاشت ایمپلنت ها بهتر است اما تزریق چربی برای افزایش یک سایز سینه مناسب است. همچنین این روش برای زنانی که می خواهند عدم تقارن جزئی سینه های خود را از بین ببرند مفید می باشد. و به زنانی که قبلا کاشت پروتز انجام داده و از نتیجه حاصله راضی نیستند و می خواهند عیب های احتمالی را برطرف کنند کمک می کند.


تزریق چربی به باسن

امروزه برای بسیاری از خانمها داشتن یک باسن کامل و گرد بسیار جذاب به نظر می رسد. روش های زیادی برای بهبود شکل باسن، سفتی و فرم دهی به آن وجود دارد از جمله تزریق های غیر جراحی، کاشت ایمپلنت، تزریق چربی، برداشتن پوست، لیپوساکشن و دستگاه های مختلف انرژی. تزریق چربی برای بسیاری از افراد که مایل به داشتن باسن کامل تر و گرد تر هستند با نتایج ماندگار و طبیعی هستند انتخاب مناسبی است. که از تزریق چربی برای ایجاد یک باسن خمیده تر و دارای شکل و حجم مورد نظر بدون استفاده از ایمپلنت استفاده می شود.


نحوه آمادگی برای تزریق ژل

• حداقل شش هفته قبل از مصرف سیگار خودداری شود.

• از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs :Advil ، Motrin، Aleve)، ویتامین ها و رژیم های هومئوپاتی homeopathic که می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند خودداری کنید.

• صرف نظر از نوع روشی که باید انجام شود، هیدراتاسیون قبل و بعد از تزریق چربی بسیار مهم است.

• ترتیب دهید که بعد از عمل شخصی شما را به خانه ببرد و حداقل بیست و چهار ساعت اول را در کنار شما بماند.


مزایای تزریق چربی

✔ احتمال بروز واکنش های آلرژیک در این روش بسیار کم است.

✔ دارای نتایج طبیعی، طولانی مدت و بی خطر می باشد.

✔ می توان به راحتی روش تزریق چربی را با سایر روش های جوانسازی ترکیب کرد.

✔ روشی مقرون به صرفه می باشد.


عوارض تزریق چربی

خوشبختانه عوارض پیوند چربی نادر است. این روش معمولاً بدون هیچ مشکلی اساسی انجام می شود. خطرات و عوارض احتمالی جراحی موضعی است که باید در طول مشاوره در مورد آن صحبت کنید. خطرات در بیشتر جراحی ها مشابه است. برخی از عوارض احتمالی تزریق چربی عبارتند از:

• واکنش نامطلوب به بیهوشی

• هماتوم (تجمع خون یا مایعات زیر پوست که ممکن است نیاز به برداشتن داشته باشد)

• عفونت

• تغییر در احساس

• زخم

• واکنش های آلرژیک

• آسیب به بافت های زیرین


می توانید با رعایت توصیه ها و دستورالعمل های پزشک خطرات و عوارض احتمالی را به حداقل برسانید. مرکز زیبایی تهران بیوتی با در اختیار داشتن کادری مجرب در زمینه خدمات زیبایی و تزریق چربی و همچنین در اختیار داشتن بروزترین امکانات یکی از بهترین انتخاب ها برای شما عزیزان می باشد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958