مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو به روش میکروفیت

کاشت مو چه مراقبت هایی نیاز دارد ؟

در دنیای امروز، طاسی سر گاهی اوقات مانع موفقیت یک انسان است. متأسفانه ریزش مو با افزایش سن افزایش می یابد و به همین دلیل برای اکثر آقایان به محض رسیدن به سن خاصی احتمال اصلی است. خبر خوب این که در حال حاضر روش های بسیاری برای تسریع درمان طاسی وجود دارد که یکی از آنها عمل جراحی کاشت مو است. کاشت مو طبیعی روشی است که در آن فولیکول های مو از قسمتی از بدن که به آن محل اهدا کننده گفته می شود، به قسمت طاس یا سایت گیرنده منتقل می شوند.


تکنیک های مختلفی برای این کار وجود دارد که کاشت مو به روش میکروفیت یکی از موفق ترین آنها است. با توجه به افزایش تقاضای افراد جهت پیوند مو به این روش، ضروری است که افراد علاقمند به پیوند مو طبیعی بدانند که پس از انجام عمل چه باید بکنند، به خصوص که رعایت دستورالعمل برای جراحی موفقیت آمیز و بازگشت سریعتر به کارهای روزمره بسیار کمک کننده است.


مراقبت های قبل از کاشت مو میکروفیت

کاشت مو به روش میکروفیت نیز مانند اکثر عمل های زیبایی برای گرفتن نتایج بهتر نیاز به مراقبت های قبل و بعد از عمل دارد. گرچه با توجه به نوع تکنیکی که در کاشت مو مستقیم در نظر گرفته شده و به کار بسته می شود نیازی نیست که نکات ریز و ضروری اجرا شود. در هر صورت این عمل زیبایی نیز یک فرآیند است که بهتر خواهد بود قبل و بعد ان برای گرفتن نتایج بهتری نکات مهم رعایت شود.

کاشت مو


مشاوره با پزشک اولین قدم است؛ او فرد را در مورد گام های اساسی برای آغاز فرآیند پیوند مو طبیعی آگاه می کند. سابقه بیماری ها و داروهای فرد بررسی شده و طبق تشخیص پزشک اگر لازم باشد باید مصرف برخی داروها قبل از عمل قطع شود.


همچنین ترک سیگار و مشروبات الکلی نیز هم پیش از کاشت مو طبیعی و هم بعد از آن تا مدتی نیاز است تا خون رسانی دچار اختلال نشود. نکته مثبت روش MicroFIT این است که پیش از عمل نیاز به تراشیدن کامل سر نخواهید داشت.


مشاوره و آمادگی های قبل از کاشت مو MicroFIT

ریزش مو موضوعی است که اکثر مردم به دلایل مختلف باید با آن مقابله می کنند و درگیر هستند. خوشبختانه پیشرفت های پزشکی این امکان را فراهم آورده که این دغدغه اساسی مهم با یک عمل کاشت مو به صورت کامل از بین برود؛ بخصوص با متدهای جدیدی که علاوه بر بهبود نتایج در روند بهبود نیز تا حد زیادی تأثیرگذار هستند.


قبل از هرچیزی انتخاب یک مرکز معتبر و دارای پزشکان با تجربه در اولویت قرار دارد. بعد از این مورد مشاوره و آمادگی های قبل از کاشت مو میکروفیت به شما کمک خواهد کرد تا در مورد این متد واقع بینی داشته باشید و نسبت به مزایا و معایب پیوند مو طبیعی آگاه شوید. در جلسات مشاوره شما نسبت به اینکه صلاحیت برای این کار را دارید روشن خواهید شد؛ درک این مسئله که چه کسی نامزد مناسبی برای پیوند مو است، ضروری است. این امر به شما کمک می کند انتظارات واقع بینانه داشته باشید و در صورت عدم موفقیت از ناامیدی جلوگیری کنید. برخی از عواملی که صلاحیت را تعیین می کنند عبارتند از: علل ریزش مو؛ شما واجد شرایط هستید اگر طاسی از تروما، آلوپسی کششی یا آلوپسی آندروژنیک باشد، در غیر این صورت و وجود عوامل دیگر واجد شرایط کاشت مو طبیعی نیستند.


نکته دیگر این است که تنها بیماران بالای ۲۱ سال نامزد مناسب جراحی محسوب می شوند؛ در این سن، الگوی ریزش مو تثبیت می شود و بنابراین این عمل زیبایی نتایج خوبی خواهد داشت. موهای اهدا کننده فراوان؛ این یکی دیگر از عوامل مهم است؛ هرچه تراکم موهای مناطق اهدا کننده مناسب تر باشد، نتایج بهتری به همراه خواهد داشت و تمام این عوامل به اضافه بررسی شرایط جسمی و انتظارات شما برای کاشت مو طبیعی تنها با مشاوره و معاینه ممکن خواهد شد.


مراقبت های بعد از کاشت مو میکروفیت

زمان بهبود در نهایت به شما بستگی دارد، بنابراین تمام مدت توصیه ها و نکات مهم برای بهبودی کامل را در نظر بگیرید. اگر ۳ تا ۴ ساعت پس از جراحی دچار درد و ناراحتی شدید، مسکن را مصرف کنید. این تقریباً زمانیست که بیهوشی از بین می رود و ممکن است شما دچار تورم یا تورم جزئی شوید. بعد از انجام عمل کاشت مو، در حالت نیمه قائم بخوابید و از دو یا چند بالش برای بالا بردن سر خود در خانه استفاده کنید؛ همین کار را برای دو شب بعد از عمل انجام دهید. این موقعیت برای جلوگیری از تورم در پوست سر شما مهم است. سعی کنید وقت کافی برای استراحت داشته باشید و اجازه دهید که کبودی اطراف خط مو فروکش کند.

کاشت مو DHI


از جراح خود بخواهید که در مورد شامپویی که برای شما مناسب است مشاوره دهد. بعد از پیوند مو مستقیم خود را در معرض تابش نور خورشید قرار ندهید، به خصوص اگر پوست سر هنوز متورم است. پنج روز اول بعد از عمل الکل نخورید زیرا در خونرسانی به سر تداخل ایجاد می کند. یک ماه بعد از عمل سیگار نکشید زیرا با این کار جریان خون در فولیکولهای مو شما را قطع می کند. گردش خون برای رشد موهای جدید بسیار مهم است، به همین ترتیب، خودداری از سیگار کشیدن، یا حتی بهتر، کامل ترک سیگار می تواند رشد موهای شما را تسریع کند.


تا یک هفته بعد از پیوند مو طبیعی، ورزش نکنید ورزش با حرکات محدود و حداقلی حدود ۱۰ روز پس از عمل از سر گرفته شود. ورزش هایی مانند بسکتبال یا فوتبال تا حدود یک ماه ممنوع است. درگیر فعالیتهایی نشوید که باعث تعریق بیش از حد شود زیرا خطر ابتلا به عفونت را تا حد زیادی افزایش می دهد.


نکات اساسی و مهم در دوران نقاهت پس از کاشت مو میکروفیت

تمام دستورالعمل هایی را که جراح شما درخصوص مراقبت بعد از پیوند مو یادآوری کرده را به خاطر بسپارید. در حالی که راهنمایی های کلی برای اکثر کاشت مو وجود دارد، بهتر است دستورالعمل های گفته شده توسط شخصی که عمل کاشت مو شما را انجام داده رعایت کنید، زیرا آن شخص می داند بهترین مراقبت های بعد از عمل کاشت مو طبیعی برای مورد شما کدام است.


شماره تماس کلینیک را در تلفن خود ذخیره کرده تا در صورت بروز عوارض جانبی احتمالی یا اضطراری بتوانید مشاوره های لازم را دریافت کنید.

پیوند مو


در طول بهبودی، ناحیه اطراف پوست سر خود را تمیز نگه دارید. در حالی که ممکن است درد در ناحیه پیوند وجود داشته باشد، از قرار دادن هر چیزی روی پوست سر خودداری کنید که توسط جراح شما تایید نشده زیرا ممکن است عوارض جانبی منفی به همراه داشته باشد.


در مورد مصرف داروها در دوره نقاهت نیز بهتر است با پزشک مشورت کنید. همچنین به یاد داشته باشید که موهای جدید ۳ تا ۴ ماه برای رشد لازم دارند، اگرچه در بعضی موارد ممکن است ۶ ماه طول بکشد. بنابراین به جای اضطراب و منتظر ماندن، خودتان را به کار مشغول کنید یا سرگرمی جدیدی را در پیش بگیرید و هنگامی که موهای شما شروع به رشد کرد، می توانید زندگی خود را با اطمینان تر و راحت تر در پیش بگیرید.


مراقبت های کاشت مو به روش میکروفیت را مورد بررسی قرار دادیم به امید آنکه به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958