تزریق ژل به زیر چشم و رفع خطوط دور چشم

در دنیای امروزه عوامل متعددی مانند استرس فراوان، موجب پیری زودرس و افزایش خطوط دور چشم و سایر خطوط موجود بر صورت خواهند شد. اما خبر خوب این است که با پیشرفت تکنولوژی و دست یافتن به اطلاعاتی نوین، میتوان مانع از گسترش این امر شد. تزریق ژل یکی از درمان های ضد پیری می باشد که امروز رواج زیادی در جامعه یافته و بسیاری از افراد برای از بین بردن خطوط صورت خود که باعث افزایش سن آنها خواهد شد، از تزریق فیلر استفاده خواهند کرد. تزریق ژل درمانی بسیار موثر در راه جوانسازی پوست صورت بوده و یکی از مزایای فیلر پرکننده غیر تهاجمی بودن تزریق ژل خواهد بود.


تزریق ژل به زیر چشم چیست و چگونه انجام می شود؟

درباره ماهیت فیلر پرکننده باید گفت که ژلی که به زیر چشم برای از بین بردن خطوط تزریق خواهد شد، از نوعی مواد مصنوعی و یا طبیعی به دست خواهد آمد. تزریق ژل در نواحی از صورت انجام خواهد شد که بیمار قصد جوانسازی آن ناحیه را داشته و یا به دنبال افزایش حجم آن ناحیه می باشد. از بین بردن خطوط موجب کاهش سن خواهد شد و همین امر موجب شده تا تزریق ژل یکی از درمان های ضد پیری محبوب در بین جوامع باشد.

تزریق ژل


بنابر گزارش انجمن جراحان آمریکا، 2.7 میلیون تزریق ژل در سال 2017 انجام شده و تا سال گذشته، تزریق فیلر افزایش 3 درصدی داشته است. در حالی که بسیاری از فیلر های موجود در بازار دارای نتایج فوری می باشند اما تعدادی از آنها برای نتیجه دهی و بازدهی بیشتر نیاز به تعداد جلسات بیشتری خواهند داشت. پرکننده های محبوب و مشترکی که بیشتر افراد از آنها استفاده می کنند، موارد زیر می باشند.


Hyaluronic acid(HA)

این ماده ژل مانند در بدن انسان یافت خواهد شد و برای محو و از بین بردن چروک و خطوط و افزایش حجم برخی از اعضای صورت مفید خواهد بود. برندهایی مانند Juvederm و Restylane برای تزریق ژل مناسب خواهند بود. با توجه به گزارش هیئت مدیره زیبایی جراحی، به دلیل اینکه اسید هیالورونیک به تدریج در بدن تولید می شود، ماندگاری تزریق ژل تنها 6 الی 12 ماه خواهد بود. البته پیشرفت هایی در زمینه توسعه فیلر پرکننده صورت گرفته که موجب شده تزریق آن تا بیش از 12 ماه نیز دوام یابد.


Calcium hydroxyl apatite(CaHA)

برای تولید کردن Calcium hydroxyl apatite از ذرات میکروسکوپی استفاده می شود که آنها را تبدیل به ژل کرده و سپس تزریق ژل به نواحی مختلف صورت، انجام میشود. Calcium hydroxyl apatite کمی ضخیم تر از HA بوده که موجب می شود که در تزریق فیلر از این محصول برای پر کردن چین و چروک های عمیق تر استفاده شود. برند تولید کننده این فیلر Radiess نام دارد و ماندگاری آن تا یک سال خواهد بود.


Poly-L-lactic acid

Poly-L-lactic acid نوعی اسید زیست تخریب پذیر است که به جای از بین بردن چین و چروک های صورت به تولید کلاژن پوست صورت کمک خواهد کرد و موجب کاهش خطوط موجود بر پوست خواهد شد. نام برند تولید کننده فیلر پرکننده، Poly-L-lactic acid، Sculptra بوده و برای حذف خطوط عمیق مناسب می باشد. ماندگاری Poly-L-lactic acid تا دو سال می باشد.


Polymethymethacrylate(PMMA)

این نوع از فیلر پرکننده زمانی برای تزریق ژل انتخاب خواهد شد که بیمار خواستار ماندگاری طولانی مدت پس از تزریق باشد زیرا Polymethymethacrylate تا 5 سال ماندگاری خواهد داشت. با این حال مورد تایید پزشکان نمی باشد زیرا پزشکان معتقد اند که پرکننده هایی که دوام زیادی دارند نسبت به سایر پرکننده ها موجب عفونت و سایر عوارض جانبی خواهند شد. Polymethymethacrylate از توپ های کوچک و کلاژن ساخته شده و اینگونه به کاهش خطوط کمک خواهد کرد.


عوارض جانبی و خطرات ناشی از تزریق ژل به زیر چشم

عوارض جانبی یکی از نگرانی های عمده متقاضیان درمان های زیبایی از جمله تزریق ژل به زیر چشم خواهد بود. با توجه به AAD عوارض جانبی ناشی از تزریق ژل موارد زیر خواهند بود.

1. قرمزی

2. درد

3. خارش

4. تورم

5. راش


عوارض جانبی ذکر شده ناشی از تزریق فیلر در بین عموم افرادی که تزریق ژل انجام داده اند، مشترک بوده و در صورت بروز این عوارض جای نگرانی وجود نخواهد داشت. شایان ذکر است که عوارض نام برده شده طی 7 الی 14 روز از بین خواهند رفت. اما برخی از افراد شاهد عوارض دیگری نظیر موارد زیر خواهند بود. اگرچه که عوارض زیر رایج نمی باشند اما بهتر است کمی اطلاعات درباره آنها داشته باشید.

1. عفونت

2. بیرون زدن ژل در محلی که تزریق انجام شده است

3. کمی برآمدگی در محل تزریق ژل که ممکن است نیاز به برداشتن داشته باشد

4. گرانولوم که نوعی واکنش التهابی به فیلر پرکننده می باشد.

5. حرکت ژل تزریق شده از محلی به محل دیگر

6. آسیب دیدگی عروق خونی

7. نابینایی که زمانی رخ می دهد که ژل به شریان تزریق شود و موجب مسدود شدن جریان خون گردد

8. مرگ بافت به دلیل مسدود شدن جریان خون پس از تزریق فیلر

در صورت مشاهده هر یک از این عوارض جانبی سریعا با پزشک خود تماس حاصل کرده و وی در در جریان این امور قرار دهید.

تزریق ژل صورت


دوران نقاهت و بهبودی تزریق ژل به زیر چشم

راه های زیادی برای حداقل رساندن عوارض جانبی ناشی از تزریق ژل وجود خواهد داشت که به تعدادی از آنها اشاره شده است.

1. به دستورالعمل های قبل و بعدی که پزشکتان ارائه می دهد، عمل نمایید.

2. 3 الی 4 ساعت قبل از تزریق فیلر از خواب بیدار شوید.

3. 3 الی 4 ساعت پس از تزریق فیلر از مالش دادن محل تزریق ژل خودداری نمایید.

4. مکمل های طبیعی می توانند به کاهش تورم فیلر پرکننده کمک کنند.

5. هنگام خواب پس از تزریق فیلر، رو به بالا بخوابید.

6. از انجام ورزش، خم شدن بیش از حد و غیره مخصوصا تا 3 الی 4 ساعت پس از تزریق ژل بپرهیزید.

7. از قرار گرفتن در مقابل آفتاب و حرارت بعد از استفاده از فیلر ، خودداری نمایید.

8. هر یک ساعت به مدت 5 الی 10 دقیقه بر محل انجام تزریق ژل کمپرس یخ قرار دهید.

9. میتوان از استامینوفن برای کاهش درد ناشی از تزریق ژل استفاده کرد.

10. 24 ساعت پس از تزریق از انجام سایر درمان های زیبایی بپرهیزید.

برخی از افراد برای رسیدن به نتیجه دلخواه، نیازمند چندین جلسه تزریق پرکننده خواهند بود و برای انجام مجدد تزریق به یک تا دو هفته زمان نیاز خواهند داشت.


هزینه های ناشی از تزریق ژل به زیر چشم

همه ی افرادی که درمان زیبایی را آغاز می کنند و یا متقاضی انجام درمان های زیبایی مانند تزریق ژل می باشند، به هزینه های ناشی از درمان زیبایی مدنظر نیز توجه خواهند کرد. در واقع هزینه های تزریق ژل به تعداد سرنگ های مورد نیاز فیلر پرکننده، بستگی خواهد داشت یعنی با توجه به تعداد سرنگ ها و مقدار ژل تزریقی، هزینه تزریق ژل متغیر خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید بیمه هزینه ای در قبال انجام تزریق فیلر متقبل نخواهد شد و پرداخت تمامی هزینه به عهده خود بیمار خواهد بود زیرا تزریق ژل به عنوان نوعی درمان زیبایی شناخته و به کار گرفته خواهد شد در نتیجه تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت. البته برخی از پزشکان مقدار مبلغ دریافتی از بیمار را طی چندین قسط از وی دریافت خواهند کرد در نتیجه تا حد زیادی به بیمار کمک خواهد شد.


آیا تزریق ژل به زیر چشم دائمی است؟

تزریق ژل به زیر چشم برخلاف عمل های زیبایی که نتایج دائمی خواهند داشت، دائمی نبوده و پس از مدتی آثار تزریق فیلر از بین خواهند رفت. عدم دائمی بودن پرکننده ها برای برخی از بیماران مفید واقع خواهد شد زیرا برخی از بیماران از نتایج نهایی تزریق فیلر ناراضی بوده و خواستار از بین رفتن آثار و نتایج فیلر پرکننده خواهند بود. اما برخی دیگر نیز از وضعیت و ظاهر جدید خود راضی بوده و به دلایلی مانند جلوگیری از پرداخت هزینه بیشتر، خواستار ماندگاری بیشتر نتایج تزریق ژل می باشند. ژل تزریق شده پس از مدتی جذب بدن خواهد شد به همین دلیل پس از مدتی آثار آن از بین رفته و برای دوام نتایج فیلر پرکننده، نیاز به ترمیم و تزریق ژل مجدد خواهد بود.

تزریق ژل زیر چشم


ماندگاری برخی از پرکننده های پوستی، از 4 ماه تا بیشتر از 1 سال متغیر خواهد بود، اما همانطور که گفته شد پزشکان بیشتر از پرکننده هایی استفاده خواهند کرد که دوام و پایداری نتایج انتقال ژل متوسط باشد زیرا در صورتی که دوام زیادی داشته باشند، بیشتر احتمال عفونت وجود خواهد داشت.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958