مقایسه روش کاشت مو و میکرواسکالپ سر

اگر تحت تاثیر ریزش مو یا طاسی زودرس قرار گرفته اید، قطعاً محصولات مختلف مو را امتحان کرده اید و در مورد کاشت مو و میکرواسکالپ سر شنیده اید. این روش ها برای بازگرداندن مو به سر و داشتن ظاهر موهایی پرپشت بهترین هستند اما همواره بحث های طولانی در مورد اینکه کدام روش بهتر است وجود داشته است، در ادامه همه جوانب این دو روش سنجیده می شوند تا هر فرد بهترین انتخاب را داشته باشد.


در حالی که به نظر می رسد زنان بیشتر از مردان به ظاهر خود اهمیت می دهند، یکی از مسائل برجسته ای که همیشه بر مردان تأثیر می گذارد ریزش مو و طاسی سر است. البته در سال های قبل این یک مشکل بزرگ بدون راه حل بود، اما امروزه روش های درمان طاسی برای مردان و زنان بسیار متنوع شده اند و تعداد زیادی از آنها نتیجه بخش هستند. روش کاشت مو و میکرواسکالپ سر به افراد کمک می کنند تا موهایی حجیم و پرپشت داشته باشند که در این مقاله به مقایسه این دو روش خواهیم پرداخت.

میکرواسکالپ سر


کاشت مو

کاشت مو شامل پیوند یا انتقال مو به نقاط طاس سر می باشد که یک روش جراحی و کم تهاجم است. عمل پیوند مو نیاز به بیهوشی نداشته و تنها با بی حسی های موضعی در پوست سر انجام می شود. چند روش رایج برای انجام این فرآیند عبارتند از استخراج واحد فولیکولی یا FUE، SUT و روش کاشت میکروفیت MicroFIT که در روش های جدید تر مانند میکروفیت، روند انجام پروسه پیوند دقیق تر، سریع تر و با درد و دوران نقاهت بسیار کمتر انجام خواهد شد. تمام روش های کاشت مو نیاز به انجام حرفه ای توسط یک جراح آموزش دیده و تیم حرفه ای دارند و نتیجه ای که می دهند موهای جدید دائمی هستند. البته تحت شرایطی ممکن است که پیوندها با گذشت زمان شکست بخورند و ظاهر طبیعی به دست نیاید که این حالت معمولاً در صورتی که به کلینیک های نامعتبر و غیر بهداشتی مراجعه کنید رخ می دهد.


از آنجایی که گرافت های مورد نیاز برای کاشت مو، از بدن خود فرد برداشته می شود، در این روش احتمال عفونت یا پس زدن پیوندها توسط بدن وجود ندارد. برای دریافت نتیجه موفقیت آمیز و طبیعی علاوه بر پزشک، شرایط خود متقاضی و مراقبت های بعد از کاشت مو نیز موثر هستند.


میکرواسکالپ سر

میکرو اسکالپ یا میکروپیگمنتیشن  SMP فرآیندیست که در آن اساساً مقدار کمی رنگدانه طبیعی در ناحیه دچار ریزش یا طاس سر اضافه می شود. نتیجه این روش در صورت مراجعه به یک مرکز زیبایی حرفه ای و باتجربه می تواند بسیار طبیعی به نظر برسد. میکرواسکالپ سر مانند تاتو نیست و تفاوت های اساسی با آن دارد، در این روش از تجهیزات تخصصی و بسیار ظریف تر استفاده می شود و به دلیل وارد کردن رنگدانه در لایه بالاتر پوست نتایج آن دائمی نیست و نیاز به ترمیم دارد. همانطور که گفته شد در این روش از رنگدانه های طبیعی استفاده می شود که خطرات روش های خالکوبی قدیمی را نداشته و با استفاده از تجهیزات مخصوص ظاهری مشابه موهای طبیعی بدست خواهد آمد.


مقایسه روش کاشت مو و میکرواسکالپ سر

1- مدت زمان انجام هر روش چقدر است؟

· انجام فرآیند کاشت مو با توجه به وسعیت و میزان طاسی سر هر متقاضی حدود 4 تا 8 ساعت زمان نیاز دارد. این روش نیازی به بیهوشی ندارد و بنابراین فرد پس از اتمام پیوند می تواند به خانه برگردد، البته بهتر است کسی برای همراهی او در کلینیک حضور داشته باشد. رشد موهای کاشته شده از ماه سوم یا چهارم شروع شده و نتیجه نهایی کاشت مو را می توانید در ماه های 10 یا 12 بعد از پیوند مشاهده کنید.

· میکرواسکالپ سر از 2 تا 3 ساعت بسته به اندازه ناحیه طاسی سر زمان نیاز دارد، اما در برخی موارد نیاز به یک یا دو جلسه ترمیمی بعد از یک یا دو ماه استراحت دارد. نتایج نهایی مطلوب را می توان بلافاصله بعد از جلسه نهایی مشاهده کرد و با توجه به نگهداری بعد از یک تا دو سال نتایج کم رنگ شده و نیاز به ترمیم مجدد دارند.

مقایسه روش کاشت مو با میکرواسکالپ


2- هر کدام از روش ها چقدر دردناک هستند؟

·  در حین عمل پیوند مو، متقاضی هیچ دردی احساس نمی کند زیرا در نواحی بانک مو و  ناحیه گیرنده بی حسی موضعی اعمال شده است. مراجعه کنندگان میزان بسیار خفیفی درد به مدت سه تا چهار روز خواهند داشت و ممکن است پزشک برای تسکین داروهای مسکن تجویز کند.

· در میکرواسکالپ سر واکنش و درد از فرد به فرد دیگر متفاوت است، اکثریت می گویند که این روش درد بسیار کمی دارد. از آنجایی که فرآیند میکرو اسکالپ سر مشابه انجام تاتو نیست، بنابراین آنقدرها هم دردناک نیست زیرا با SMP، رنگدانه ها در لایه بالایی پوست قرار می گیرند.


3- از کاشت مو و میکرواسکالپ سر کدام موثرتر هستند؟

کاشت مو از نظر بالینی یک روش تهاجمی است اما با پیشرفت هایی که در تجهیزات و روش های انجام آن صورت گرفته می توان گفت که علاوه بر کاهش درد در حین یا بعد از پیوند، زمان انجام آن نیز کوتاه تر شده و دوران نقاهت پیوند مو نیز بسیار کاهش پیدا کرده است. در روش های قدیمی کاشت مو مانند FUT که برداشت گرافت به صورت نواری انجام میشد جای زخم ها و بخیه تا مدت ها باقی می ماند، اما در روش های جدید به خصوص کاشت مو به روش میکروفیت، برداشت گرافت با استفاده از ابزارهای بسیار دقیق و ظریف و به صورت دانه ای انجام می شود. این روش علاوه بر اینکه هیچ جای زخمی در ناحیه بانک مو ایجاد نمیکند، در محل های پیوند نیز نقطه های بسیار ریز و قرمزی بجا می گذارد که با پیروی از دستورالعمل های مراقبتی بعد از یک هفته بهبود می یابند.


همچنین در صورت مراجعه به یک کلینیک معتبر و یک جراح کاشت مو ماهر، می توان نتایجی کاملاً طبیعی و دائمی از این روش دریافت کرد. موهای کاشته شده همانند موهای طبیعی رشد می کنند و در مقابل ریزش مقاومند؛ همچنین در صورت برخورداری فرد از شرایط کاندیدای مناسب کاشت مو و داشتن بانک موی کافی و قوی نیاز به جلسات مجدد کاشت نبوده و تنها در یک جلسه پیوند مو انجام می شود. از طرف دیگر نتایج میکرواسکالپ سر برای افرادی که دچار ریزش نامتوازن یا نازکی موها در کل سر شده اند بسیار مناسب و نتایج طبیعی در پر نشان دادن حجم موها دارد. مهمترین تفاوت این دو روش در دائمی بودن نتایج کاشت مو و موقتی بودن میکرواسکالپ می باشد، همچنین روش کاشت مو موهایی طبیعی و قابل رشد را نتیجه می دهد اما میکرواسکالپ با افزودن رنگدانه های طبیعی به پوست سر، مناطق خالی و کم پشت مو را بهبود می بخشد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958