بررسی و مقایسه کاشت ابرو با میکروبلیدینگ

ابروها از نظر انتقال ظاهر و احساسات شما به دیگران بسیار مهم هستند، اما همه افراد با ابروهای بی نقص متولد نمی شوند؛ همچنین گاهی اوقات به دلایلی همچون تصادف یا بیماری یا برداشتن بیش از حد ممکن است ریزش ابرو و تکه های طاسی در ابروها رخ دهد. در سال های اخیر داشتن ابروهایی پرپشت و ضخیم طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد بسیاری به خصوص خانمها به دنبال روش های زیبایی یا درمانی برای افزایش تراکم ابروهای خود هستند. کاشت ابرو یکی از روش های درمانی قطعیست که در صورت وجود شرایط اولیه، می تواند ابروهای طبیعی پهن و پرپشتی را برای شما به ارمغان بیاورد. اما روش های دیگری هستند که سریع تر و با هزینه کمتر بدست می آیند اما ماندگاری آنها موقت بوده و ممکن است ظاهری غیرطبیعی داشته باشند مانند تاتو ابرو یا میکروبلیدینگ. درک تفاوت های بین هر روش درمانی می تواند به تعیین اینکه کدام شکل از درمان ابرو برای شما بهترین است کمک کند.


کاشت ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟

کاشت ابرو را می توان به عنوان انتقال پیوندهایی که از ناحیه اهداکننده برداشته شده و به ناحیه مورد نظر روی ابرو پیوند می شوند، توصیف کرد. در روش های جدید کاشت ابرو گرافت های پیوندی به صورت تکی با استفاده از ابزارهای پیشرفته از ناحیه بانک مو برداشته می شوند که علاوه بر عدم آسیب به فولیکول ها، باعث طبیعی بودن و تراکم بیشتر ابروهای کاشته شده می شوند. یک پزشک متخصص و با تجربه کاشت ابرو فولیکول های استخراج شده را در زاویه و عمق مناسب در ابروها قرار می دهد که پس از رشد نهایی قابل تشخیص از سایر موهای ابرو خود فرد نیستند. ابروهای کاشته شده بعد از دوران بهبودی اولیه که حدود دو هفته طول خواهد کشید، دچار ریزش شوک شده اما فولیکول ها در زیر پوست باقی می مانند که از ماه سوم یا چهارم مجدداً شروع به رشد می کنند؛ نتایج نهایی بعد از حدود 10 تا 12 ماه قابل مشاهده هستند.

کاشت ابرو


کاشت ابرو یک عمل جراحی است و بنابراین با بی حسی موضعی در نواحی بانک مو و ابروها انجام می شود، به طور کلی حدود 200-400 پیوند برای این عمل کافیست و انجام آن حداکثر 4-6 ساعت طول می کشد. گرافت های مورد نیاز از ناحیه پشت سر گرفته می شوند که هم در مقابل ریزش مقاومند و هم شباهت بیشتری با موهای ابرو دارند، اما اگر پیوندهای کافی در آن قسمت وجود نداشته باشد، ممکن است مناطق دیگری از بدن خود فرد (قفسه سینه یا ران پا) ترجیح داده شود. برای بدست آوردن نتیجه موفق و طبیعی از کاشت ابرو باید به یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص و مسلط به جدیدترین روش های کاشت ابرو مراجعه کنید.


میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ که به عنوان ضربه های کوچک توصیف می شود فرآیندیست که با یک سوزن یکبار مصرف کوچک، خراش های کوچکی در ناحیه ابرو ایجاد می کند، سپس با رنگدانه مخصوص شکل ابرو کشیده می شود. وقتی اینطور توضیح داده می شود، می توان تصور کرد که این روش همان خالکوبی ابرو است، اگرچه فرآیند میکروبلیدینگ شبیه به تاتو است، اما دقیقاً یکسان نیست. تفاوت های میکروبلیدینگ با تاتو ابرو به شرح زیر است:

• تاتو در عمق پوست اعمال می شود و کاملاً دائمی است.

• تکنیک میکروبلیدینگ فقط روی سطح پوست اعمال می شود.

• جوهر مورد استفاده در تکنیک میکروبلیدینگ غلظت کمتری دارد.

• میکروبلیدینگ یک فرآیند دائمی نیست؛ رنگدانه مورد استفاده در این روش توسط بدن متابولیزه می شود و به مرور زمان خود به خود ناپدید می شود.


برخلاف تاتو و کاشت ابرو، ماندگاری تکنیک میکروبلیدینگ 12 تا 36 ماه است و پس از این مدت ممکن است برخی از مناطق ابرو نیاز به ترمیم داشته باشند.


میکروبلیدینگ چگونه انجام می شود؟

همانند کاشت ابرو میکروبلیدینگ تحت بی حسی موضعی انجام می شود و متقاضی دردی حس نمی کند، کل روش معمولاً 2-3 ساعت طول می کشد. ممکن است بعد از رفتن بی حسی  کمی درد تجربه کنید که بسیار طبیعی است و می توانید از مسکن استفاده کنید. علاوه بر این قرمزی، خارش و کمی تورم در ناحیه تحت درمان دیده می شود، این عوارض جانبی پس از مدتی از بین خواهند رفت. مهمترین چیزی که پس از میکروبلیدینگ باید به آن توجه داشت این است که ناحیه تحت درمان نباید خیس شود؛ حتی شاید لازم باشد در برخی شرایط تا یک هفته بعد از میکروبلیدینگ صورت خود را نشویید. نتایج میکروبلیدینگ تقریبا طبیعی می باشد و در صورتی که توسط یک اپراتور حرفه ای انجام شود به ندرت و از فاصله نزدیک قابل تشخیص خواهد بود.

میکروبلیدینگ


مقایسه کاشت ابرو و میکروبلیدینگ

جزئیات کلی در مورد کاشت ابرو و میکروبلیدینگ که دو روش مناسب برای مقابله با دلایل ریزش ابرو هستند، در بالا ذکر شده است. می توان از این توضیحات نتیجه گرفت مهمترین تفاوت کاشت ابرو با میکروبلیدینگ این است که کاشت ابرو دائمی بوده اما میکروبلیدینگ حداکثر تا سه سال ماندگاری دارد. پاسخ دقیقی برای این سوال که کدام یک از این تکنیک ها بهتر است؟ وجود ندارد زیرا پاسخ می تواند بسته به انتظارات متقاضی تغییر کند. به عنوان مثال اگر می خواهید نتیجه ای دائمی و طبیعی داشته باشید، کاشت ابرو روشی مناسب برای شماست و اگر می خواهید یک روش موقت انجام دهید می توانید روش میکروبلیدینگ را انتخاب کنید. در واقع میکروبلیدینگ ابروها را با استفاده از خطوط ریز یکسان با ابروها پر می کند که باعث ایجاد ظاهر مو می شود اما کاشت ابرو تارهای ابروی طبیعی و قابل رشد را ارائه می کند.


زمانی که این دو تکنیک از همه جنبه ها ارزیابی شوند، کاشت ابرو راه حل موثرتری خواهد بود، زیرا نتیجه هم طبیعی است و هم دائمی. همچنین بعد از انجام کاشت ابرو می توان آن را به شکل دلخواه خود اصلاح کرد و امکان رنگ کردن ابروهای کاشته شده نیز وجود دارد در صورتی که رنگدانه میکروبلیدینگ رنگ ثابتی داشته و قابل تغییر نیست، مگر اینکه بخواهید آن را تیره تر کنید. یکی دیگر از مزایای کاشت ابرو امکان انجام آن روی تاتو یا اسکار می باشد که ابروهایی طبیعی و ضخیم را به کسانی که قبلا روش های دیگر را امتحان کرده اند هدیه می دهد. با این حال اگر مشکل پزشکی دارید که مانع از رشد ابروهای شما می شود، میکروبلیدینگ ابرو احتمالا راه حل بهتری است.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958