آیا می توان با استفاده از بانک موی دیگران مو کاشت؟

پزشکی مدرن امکان پیوند قلب، ریه ها، کلیه ها، کبد، لوزالمعده، رود، قرنیه و سایر اندام ها را از یک شخص به شخص دیگر فراهم کرده است. بنابراین آیا مانند این موارد می توانیم با استفاده از بانک موی دیگران عمل کاشت مو انجام دهیم؟ برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا با مفاهیم کاشت مو و بانک مو به خوبی آشنا شویم.


احتمالاً در مورد روش های مختلف کاشت مو مانند SUT ، FUT، FUE و MicroFIT شنیده اید، این روش ها برای بازگرداندن موهای از دست رفته در زنان و مردان استفاده می شود و تاکنون میلیون ها نفر از این روش ها برای ترمیم موهای از دست رفته خود استفاده کرده اند. در روش های مختلف کاشت مو رشته های مو را از قسمت های دیگر سر که تراکم موی خوبی داشته و دارای ریزش بسیار کمی باشند یا اصلا ریزش مو نداشته باشند، استخراج شده و در ناحیه ی گیرنده یا دارای ریزش مو و طاس کاشته می شوند. تمام روش های کاشت مو از همین فرایند برای پیوند استفاده می کنند و تفاوت آنها در نحوه برداشت و وسیله مورد استفاده برای استخراج و همچنین روش پیوند گرافت ها به ناحیه گیرنده می باشد.


بانک مو چیست ؟

بانک مو منطقه ای در پوست بدن است که دارای موهای قوی در برابر ریزش مو می باشد، معمولاً بانک مو را از پشت سر یا نواحی اطراف گوش انتخاب می کنند، زیرا فولیکول های مو در این ناحیه دارای مقاومت بسیار بیشتری بوده و به دلایل هورمونی ریزش مو بسیار کمی دارد. در روش های جدید کاشت مو هنگام استخراج فولیکول های مو از ناحیه بانک مو، آنها را با دستگاه های مخصوص جدا کرده و با احتیاط در قسمت های طاس سر پیوند می زنند.


در حال حاضر پیوند مو فقط با برداشتن موهای مقاوم به دی هیدروتستوسترون (DHT) یعنی مقاوم در برابر ریزش، از پوست پشت سر یا اطراف گوش و سپس کاشت آنها در مناطق طاس قابل انجام است. این مناطق همچنین به دلیل دیگری برای کاشت مو مناسب هستند، زیرا دارای تراکم مو زیادی هستند و بنابراین برداشت صدها یا حتی هزاران فولیکول از آنها اثر چندانی بر روی تراکم مو در این قسمت نخواهد گذاشت. همچنین می توان عمل کاشت مو با استفاده از بانک موی دیگری را در دوقلوهای همسان که دارای ترکیب ژنتیکی یکسان هستند انجام داد؛ البته از آنجایی که ریزش مو ژنتیکی می باشد، بعید به نظر می رسد که یکی از دوقلوهای یکسان دارای موی پرپشت باشد اما دیگری نه.

کاشت مو با بانک مو دیگران


اما سوال اینجاست در صورتی که بانک مو در یک متقاضی ضعیف باشد، آیا می تواند با استفاده از بانک موی دیگران کاشت مو انجام دهد؟


آیا می توان با استفاده از بانک موی دیگران مو کاشت؟

در دنیای امروزه و با پیشرفت علم، پیوند عضو از فردی به فرد دیگر به منظور حفظ سلامتی و نجات جان انسان ها با موفقیت امکان پذیر می باشد. معمولا برای افرادی که از ریزش مو و طاسی رنج می برند و بانک موی ضعیفی دارند این سوال پیش می آید که آیا با استفاده از بانک موی دیگران می توان عمل کاشت مو انجام داد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.


کاشت مو با استفاده از بانک موی دیگران از نظر تئوری امکان پذیر می باشد، اما در واقع نمی توان این عمل را انجام داد، زیرا اگر DNA دو نفر دقیقاً با هم مطابقت نداشته باشد، سیستم ایمنی بدن پیوندهای مو را پس از کاشت رد می کند و موهای کاشته شده زنده نمی مانند.


همانطور که گفته شد کاشت مو با استفاده از بانک موی دیگری قابل انجام نیست زیرا بدن موهای کاشته شده را به عنوان مهاجم خارجی تلقی کرده و آن را از بین می برد؛ برای رفع این مشکل برخی توصیه می کنند که فرد داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن استفاده کند. اما خطر مصرف این داروها بسیار زیاد می باشد و یک پزشک خوب آنها را تجویز نمیکند، مگر اینکه دلیل پزشکی بسیار مهم و قابل قبولی برای مصرف آنها وجود داشته باشد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

این داروها پاسخ ایمنی بدن بیماران به بافت خارجی را تضعیف کرده و امکان رد پیوند را از بین می برند. داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن مادام العمر و بسیار خطرناک هستند و ممکن است باعث ایجاد سرطان می شوند. مصرف این داروها برای بیمارانی که برای زنده ماندن به پیوند قلب یا کبد نیاز دارند خوب است، اما برای بیمارانی که مشکل زیبایی مانند ریزش مو دارند نه. بنابراین اگرچه عمل کاشت مو با استفاده از بانک موی فرد دیگری از نظر فنی امکان پذیر است، اما در عمل این کار هرگز انجام نمی شود زیرا خطرات و عوارض بسیار زیادی دارد. دانشمندان در حال حاضر در حال تحقیق در مورد روش های کاشت مو از بانک موی یک شخص به شخص دیگر بدون امکان رد آن هستند.


اگر موهای اهدا کننده کافی نداشته باشید چه کاری باید انجام دهید ؟

همانطور که گفته شد در روش های کاشت مو از موهای سر متقاضیان که از پشت و کناره های پوست سر برداشته می شود برای کاشت استفاده می کنند. در اینصورت اگر موهای سر فرد متقاضی برای کاشت مو کافی نباشد یا بانک موی ضعیفی داشته باشد، میزان پوشش دهی منطقه گیرنده محدود می شود. همچنین اگر در گذشته کاشت مو انجام داده اید اما هنوز می خواهید موهای پر پشت تری داشته باشید و فکر نمی کنید بانک موی کافی برای کاشت داشته باشید، می توانید با دکتر خود مشورت کنید.


اکثر بیمارانی که در گذشته عمل کاشت مو انجام داده اند، همچنان دارای بانک موی مناسب برای عمل مجدد کاشت مو هستند؛ به طور متوسط ​​هر متقاضی دارای حدود 16000 گرافت مو در پشت سر خود می باشد و بیشترین میزان گرافتی در یک جلسه کاشت مو برداشت می شود 3000 تا است که شامل 6000 تا 9000 تار مو می باشد، این بدان معناست که فرد می تواند تا 3 بار کاشت مو انجام دهد. برای اینکه تشخیص دهید که آیا هنوز کاندید مناسب برای کاشت مو هستید یا خیر، باید به متخصص کاشت مو مراجعه کنید.

کاشت مو


افراد دارای بانک موی ضعیف برای کاشت مو باید چیکار انجام دهند ؟

معمولا افرادی که طاسی بسیار پیشرفته یا آلوپسی دارند، دارای بانک موی ضعیف می باشند. هنگام کاشت مو به هزاران فولیکول برای عمل کاشت مو نیاز است و تعداد فولیکول های موجود در اطراف گوش یا پشت سر در این افراد ممکن است کافی نباشد. در چنین مواردی از بانک موی دیگران برای کاشت مو استفاده نمی شود. اما می توان از مناطق اهدا کننده دیگر مو در بدن خود بیمار استفاده کرد، موهای ریش برای این کار بهترین گزینه هستند. با این حال استفاده از موهای مناطق دیگر بدن برای کاشت مو فقط در موارد خاص توصیه می شود، زیرا موهای بدن دارای ویژگی های متفاوتی با موهای سر بوده و احتمال دارد نتایج کاشت مو غیر طبیعی به نظر برسد. مسئله دیگری که در پیوند موهای بدن افراد وجود دارد این است که به طور معمول به اندازه موهای سر رشد نمی کنند، به همین دلیل موهای بدن به طور معمول بین موهای سر کاشته می شوند تا تراکم آنها افزایش یابد و موهای شما پر و سالم به نظر برسند.


روش های جایگزین کاشت مو برای افراد با بانک موی ضعیف

در صورتی که فرد متقاضی برای کاشت مو بانک موی کافی در سر یا بدن نداشته باشد یا به دلیل شرایط دیگر برای کاشت مو مناسب نباشد راه حل چیست؟ در اینصورت می توان از روش های درمانی متفاوت که می توانند به افزایش حجم و ضخامت مو و زیبایی فرد کمک کنند، استفاده کرد. روش مزوتراپی مو برای افرادی است که موهایی کم پشت و نازک دارند، در این روش با تزریق ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز به پوست سر، فولیکول های مو تقویت شده و موهایی ضخیم تر تولید می کنند. همچنین در مواردی که آلوپسی خیلی پیشرفته نیست، می توان از روش Platelet Rich Plasma (PRP) استفاده کرد که در آن با تزریق پلاکت های خون خود فرد به سر او، میزان گردش خون و در نتیجه رشد موها افزایش می یابد. روش دیگر کاشت موی مصنوعی می باشد، که البته این روش نیز توصیه نمی شود، زیرا امکان رد آن توسط بدن فرد وجود داشته و دارای نتایج غیر طبیعی می باشد.


به طور خلاصه اگرچه نمی توان از بانک موی دیگران برای کاشت مو استفاده کرد، اما انجام این کار ضرورتی نداشته و یک متخصص خوب می تواند از روش های مختلف برای رفع مشکل طاسی یا ریزش مو استفاده کند. مرکز زیبایی تهران بیوتی با بهره گیری از متخصصین مو و پیشرفته ترین امکانات در زمینه کاشت مو و روش های درمانی زیبایی آماده ارائه انواع خدمات زیبایی به شما عزیزان می باشد.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958